Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Tips meg om matbokser!

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-10, 09:27   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Tips meg om matbokser!

Vanlige matbokser er elendige til å pakke slik mat som jeg vil sende med snuppa i barnehagen..som egg, litt kjøttpålegg, gulrøtter, frukt osv..skulle hatt en boks med feks 3-4 rom, og en liten boks jeg kunne hatt noe dressing eller rømme eller yoghurt i..plass til en liten skje hadde også vært supert.

Og en type plastglass med lokk på som man kunne hatt smoothie i, som er TETT! Jeg sender med sånne beger til å fryse morsmelk på, men de er ikke 100% tette.

Noen som har supre tips? Boksene trenger ikke koste 400 pr stk altså...

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:31   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips meg om matbokser!

Mener det er flere tråder her, feks denne!

Eller denne er fin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 10:13   #3
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tips meg om matbokser!

Har små drikkeflasker m skrukork til smoothien, eg. Sånne heilt vanlege "åttekanta" med blå eller raud topp, som finst på "alle" matbutikkar, liksom. Av matboksar brukar eg Laptop Lunches (som i Veggpryd sitt bilde i Kitt sin link nr 2), men dei er svindyre. Dei funkar bra altså, og det er skjei og gaffel med også. Men som sagt... den er røte dyr.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 10:19   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tips meg om matbokser!

De er ikke så dyre om man bestiller fra USA eller England

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 10:27   #5
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips meg om matbokser!

Vi har en laptop luchbox som vi bruker en del, men jeg synes ofte at ikke boksene passer helt til den maten jeg vil ha i. Nylig kjøpte jeg noen små bokser med tett lokk i gøye farger på Mitt Rom. Så nå bruker jeg dem inni vanlige matbokser til å ha reker, mais, frokostblanding o.l. oppi. Synes det fungerer aller best. Dessverre så ligger ikke boksene på nettbutikken deres, så jeg kan ikke hjelpe med hvor du kan få tak i dem.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:01   #6
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Tips meg om matbokser!

TupperWare har en genial matboks! Spør konsulenten din om du har, ellers kan du kontakte meg på PM så får du kontaktinfo til min konsulent.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 09:49   #7
Kakemonster
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 10
Kakemonster er på en erverdig vei

Sv: Tips meg om matbokser!

Jeg bruker denne fra tupperware. Tror nesten jeg er litt forelsket i den

Kakemonster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:39   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tips meg om matbokser!

Opprinnelig lagt inn av Kakemonster, her.

Jeg bruker denne fra tupperware. Tror nesten jeg er litt forelsket i den

Men er den så tett at om du har dressing i det ene rommet og boksen slenges rundt i sekken - så holder dressingen seg der og ikke renner ut i hele boksen?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 10:42   #9
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Tips meg om matbokser!

Opprinnelig lagt inn av Kakemonster, her.

Jeg bruker denne fra tupperware. Tror nesten jeg er litt forelsket i den

Det var den jeg mente ja! Angående dressing er det bare å kjøpe et lite beger som passer inn i en av rommene. Da er det lettere å vaske den også når det ikke ligger stivnet dressing i alle hjørner.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 11:53   #10
Kakemonster
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 10
Kakemonster er på en erverdig vei

Sv: Tips meg om matbokser!

Jeg har hatt dressing i et av de små rommene, og ketsjup. Gikk helt fint det, men jeg hadde en pose utenpå for sikkerhetsskyld. Det hadde jeg ikke trengt, men det er så utrolig kjipt OM det plutselig skulle lekke

Kakemonster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:27   #11
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Tips meg om matbokser!

Syns d e mange fine her:
http://en.bentoandco.com/

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:39   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips meg om matbokser!

Alveslottet har mange fine barnematbokser.. Til dressing mm bruker jeg en sånn liten tupperwareboks på en snau deciliter.
Ellers har du laptop lunch box og tupperware som er nevnt.

Mine barn har noe som ligner "sluk-bokser" fra ting og tang, passe store og med løse skillevegger. De elsker å ha med masse knask i matpakka, men greit at aprikosene ikke blandes med brødskivene eller tomatene eller ikke minst agurken som er litt blaut. Agurk og ost i samme rom er ikke populær En av de ansatte i barnehagen syntes matboksene var kjempesmarte og lurte på om det egentlig var slukbokser.. 25kr for en matboks er verdt pengene. Søstra mi bruker slik til sine barn også og minsta har med seg6 forskjellige ting i matpakka( det er 6 rom) og hun kan plukke i seg maten selv..Hun er 1 år.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:41   #13
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tips meg om matbokser!

Hmm slukboksar, du, det var ikkje dumt!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 12:50   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tips meg om matbokser!

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Alveslottet har mange fine barnematbokser.. Til dressing mm bruker jeg en sånn liten tupperwareboks på en snau deciliter.
Ellers har du laptop lunch box og tupperware som er nevnt.

Jeg har en sånn bitteliten fra Tupperware og skulle gjerne hatt flere! Det var tuppe-stand på nærbutikken for noen dager siden og jeg tenkte jeg skulle kjøpe flere, men fikk bakoversveis da jeg så prisen på dem! En knøttliten plastboks med lokk kostet 42,-! Det ble ingen på meg. Hadde de kosta en tier hadde jeg kjøpt 10 stykker!

Jada, jeg vet de er solide og har livstidsgaranti osv, men det hjelper ikke. Har noen fra Nille som ikke er så verst heller, var 5 (?) i pakken for 24,- eller noe sånt, men det var ikke alle størrelsene/fasongene som var like brukbare da.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 14:02   #15
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Tips meg om matbokser!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har en sånn bitteliten fra Tupperware og skulle gjerne hatt flere! Det var tuppe-stand på nærbutikken for noen dager siden og jeg tenkte jeg skulle kjøpe flere, men fikk bakoversveis da jeg så prisen på dem! En knøttliten plastboks med lokk kostet 42,-! Det ble ingen på meg. Hadde de kosta en tier hadde jeg kjøpt 10 stykker!

Jada, jeg vet de er solide og har livstidsgaranti osv, men det hjelper ikke. Har noen fra Nille som ikke er så verst heller, var 5 (?) i pakken for 24,- eller noe sånt, men det var ikke alle størrelsene/fasongene som var like brukbare da.

Jeg kjøpte en boks fra Nille til en tier og puttet dressing på den en gang. Det kostet meg en ny veske, den lakk som en sil.

Man får rett og slett hva man betaler for. Tupperwares minibegre passer oppi ett av de små rommene på den matboksen på bildet over. De er 0,6 dl. Fire stk er 119, altså ca 30 kr per stk. Det synes jeg faktisk de er verdt, de bruker jeg til alle slags smårester og de kan også fryses. Og den vil fremdeles være brukende om 30 år når alle Nillebokser ligger og forsøker å bli nedbrutt (det tar ca 500 år) i en søppeldynge et sted.

Boksen på bildet over er faktisk gått ut av salg fra Tupperware, men den kan fremdeles skaffes Utenom katalogen. Jeg selger jeg også, så bare ta kontakt hvis noen trenger en slik. Jeg har tre stk hjemme og ungene elsker dem, de føler de får et "minikoldtbord" hver dag, spesielt nå som jeg prøver å gi dem mindre karber og mer proteiner å bli mett av

Er ikke meningen å bli helt "selger" her... men denne matboksen er faktisk yndlingsproduktet mitt.

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 14:38   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tips meg om matbokser!

Bokser fra nille mm har jeg aldri funnet som holder like bra som Tupperware. De minibegrene fra tupperware er gull verdt og er like gode om 20 år, det kan jeg garantere at de fra nille ikke er.

Og bare så det er sagt, jeg selger IKKE og har aldri hatt et tupperware party.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 08:30   #17
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Tips meg om matbokser!

Hvis du går på eBay og søker på bento bottle, eller bare bento så kommer det opp mange saus/dressingbeholdere.
Kvaliteten vet jeg ikke noe om, men de er billige og såå utrolig søte!

Ellers er jo bentoboksene i seg selv veldig fine.

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:02   #18
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Tips meg om matbokser!

Tusen takk for flotte tips! Kitt, den ene tråden der var det mye fint i.

Har veldig lyst på Tupperware, men har man dårlig råd, så har man dårlig råd, samme hvor god kvalitet Tupperware er. Så får heller ta det siden. =)

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 14:09   #19
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tips meg om matbokser!

eBay er kjekt om man vil finne Tupperware til en litt rimeligere penge.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:29   #20
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Tips meg om matbokser!

Guttene her bruker matboksene fra GreteRoede.no (tro det eller ei, man kan finne noe kjekt der også )

Jeg kjøpte 6 stk...så jeg kan bytte boksene inni om hverandre.. altså 2 store rom eller 4 små rom...eller 2 små og 1 stort slik matboksen er ment.

De er supre!

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:54   #21
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tips meg om matbokser!

Denne? Denne var ikke så dyr heller, 79kr.

http://butikk.greteroede.no/276787.o2

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:57   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips meg om matbokser!

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Guttene her bruker matboksene fra GreteRoede.no (tro det eller ei, man kan finne noe kjekt der også )

Jeg kjøpte 6 stk...så jeg kan bytte boksene inni om hverandre.. altså 2 store rom eller 4 små rom...eller 2 små og 1 stort slik matboksen er ment.

De er supre!

Jeg har flere av dem jeg også! De er kjempesnope!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vi snakker om matbokser - lure løsninger for lavkarbomat Georgine Generell diskusjon 90 05-08-11 09:07
30 kgs mål, tips! ketochic Mer enn 30 kg overvekt 1 18-07-10 18:54
Tips! Optimist Kake/dessert og snacks 11 15-06-09 23:30
Kan jeg få et tips? Lara Oppskrifter 5 09-02-07 19:04
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 19:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no