Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Hvilke bøker anbefales å lese for nybegynnere?

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-10, 13:06   #1
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Hvilke bøker anbefales å lese for nybegynnere?

Misjonerer for lavkarbo blant de jeg kjenner, hvilke bøker er greie for de som vil lese litt på egen hånd? Tenker da generell lavkarbo...

Fint med forfatter + tittel

__________________


Sist redigert av Ferskenbeinet : 19-07-10 kl 14:34.
Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 13:49   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke bøker anbefales å lese for nybegynnere?

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Misjonerer for lavkarbo blant de jeg kjenner, hvilke bøker er greie for de som vil lese litt på egen hånd? Tenker da generell lavkarbo...

Det var Atkins sin bok som sparket meg i gang i alle fall. Har kjøpt et par av Fedon sine og pløyd gjennom mange andre også. Nei, forresten - det var vel Hexeberg sin som ga meg puffet til å gjøre noe!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 14:44   #3
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke bøker anbefales å lese for nybegynnere?

For meg var det "Bedre uten brød" av Lutz og Allan. Før det ante jeg knapt hva karbofattig var, jeg hadde nok fått min overdose av alt Fedon-kjøret i media. Heldigvis fantes det noe mer! Boka ble lest på trass, men jeg ble langsomt overbevist at jeg kunne prøve. Og da migrenen forsvant, var det nok til å fortsette.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 01:29   #4
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Hvilke bøker anbefales å lese for nybegynnere?

Jeg bestilte meg en bok som heter "Lavkarbo - lekre retter med mye smak" på haugenbok her om dagen. Fikk den i posten igår. Masse flotte oppskrifter. Alt fra under 5 gram karbo til 15 gram karbo pr porsjon! til tross for at jeg ikke har prøvd oppskriftene ennå, vil jeg anbefale den. Ga meg masse matinspirasjon i tillegg til forumet her :-)

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 15:55   #5
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilke bøker anbefales å lese for nybegynnere?

Den beste:
Frisk med lavkarbo av Sofie Hexeberg. Den tar for seg det meste "legfolk" bør vite.

Ellers:
Spis deg sukkerfri av Lats Litsfeldt (?)

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 16:00   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvilke bøker anbefales å lese for nybegynnere?

Jeg tror det var "Slank med ketolysekuren" som var den første teksten jeg leste om, øh, hvordan lavkarbo (og ketose) fungerer i kroppen, hvorfor det virker, etc - veldig lettfattelig og greit, syntes jeg. Senere har jeg lest mer eller mindre hele det kjente lavkarbo-biblioteket - vil si det avhenger litt av hvem du snakker til. Skaldeman er jo morsom og egnet for visse mennesker, Hexeberg sin bok vill jeg valgt som generell anbefaling, tror jeg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke bøker bør jeg lese? Rottis Andre bøker 26 06-04-11 22:25
Trenings-DVD - hvilke anbefales? annex Trening 8 18-07-10 13:20
Hvilke oster anbefales på ketolysekuren? Vigdinil Ketolysekuren 11 06-06-10 22:37
Hvilke engelske bøker om South Beach anbefales Pelen South Beach 1 18-05-10 03:24
Er det helt nødvendig å lese masse bøker hvis jeg vil begynne med lavkarbodiett? Sugarpill Spørsmål og svar 4 11-09-05 16:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no