Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Trenger tips til hverdagsdrikk

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-10, 19:20   #1
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien
Question

Trenger tips til hverdagsdrikk

Hei!

Jeg har nettopp sluttet å drikke lettbrus; og nå trenger jeg tips til noe å drikke som ikke tar lang tid å lage, og som kan drikkes slik man drikker saft eller brus. Jeg kan ikke drikke fun-light siden jeg alltid får vondt i hodet av den, og jeg er dessverre en av dem som ikke klarer å drikke vann i liter etter liter. Derfor trenger jeg nå tips; fins det noe kaldt leskende som kan drikkes som erstatning for saft, brus og vann; og som altså ikke har noen skumle karbohydrater i seg?

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 21:22   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Vann med smak???
Eplebiter/appelsinskiver/sitronbåter etc.

Seriøst, aner ikke! Fortell meg det når du finner det ut, er du snill, for jeg blir kraftig dehydrert uten cola zeroen min!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 21:40   #3
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Farris?

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 21:42   #4
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Vann!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 22:21   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Iste? Om man liker det - finnes mye god te spesielt egnet for å serveres kald, uten at søtning er nødvendig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 22:40   #6
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Vann med agurkskiver - utrolig friskt og smakfullt

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 22:41   #7
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Takker for alle svar!

Jeg trodde is-te stort sett var fullt av sukker; men det stemmer kanskje ikke?
Vann evner jeg som nevnt ikke å drikke i store mengder, må ha noe med litt smak, ellers blir det kvalmende på femte glasset. Men kunne kanskje smaksette som det foreslås her, med noe frukt. Farris blir dessverre bare vann for meg, jeg er nok litt vanskelig skjønner jeg....

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 23:37   #8
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk


Ikke mer enn de fleste tenker jeg.

Iste er jo i grunnen bare avkjølt te så da kan du jo bestemme helt selv hvordan den skal være. Ta en te du liker. Eneste tingen å passe på er at det kan være lurt å lage te som skal drikkes kald litt sterkere enn den man drikker varm. Så også en eller annen tv-kokk som laget te med kaldt vann. Han hadde teblader i kaldt vann og lot det stå over natta.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 23:42   #9
rhubarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 22
rhubarb er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

http://www.confecta.no/pages/lavkalori.html

Kanskje noen av disse pulverdrikkene er noe for deg? De er søtet med sukralose. Har ikke prøvd selv og vet ikke hvor sunne de er egentlig, men har en sånn epledrikkpulverpose i skapet, som kanskje blir handy en dag Fikk kjøpt på Ica Maxi.

__________________


rhubarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rose Elliots vegetarian low carb diet Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 23:59   #10
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Jeg trodde det var masse karbo i te jeg drikker vanligvis en liter med grønn te hver dag, men har ikke tort det etter at jeg begynte på lavkarbo

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 00:10   #11
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Så lenge du ikke putter masse sukker eller honning i så er det ikke noe særlig karbo i te. Hvis ikke du drikker fruktte med masse tørket frukt i selvfølgelig.
I følge matvaretabellen så er det 0 karbohydrater i svart te tillaget. Svart te er jo samme som grønn bare at den er gjæret (tror jeg det var) så da er det vel ikke så forskjellig angående karber.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 00:39   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Så lenge du ikke spiser teposen/bladene, bør det være trygt, har jeg lært!

Iste var faktsk et godt forslag! Hadde helt glemt hvor godt det kan være! Grønn te med sitron egner seg godt, bare ikke la den trekke så den blir bitter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 00:44   #13
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Jeg har drukket lipton ice tea.. lemon og peach.. 0 karber og 0 sukker... er det lov? :P

http://www.leisureopportunities.co.u...tonsIceTea.jpg den her nammenam!

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 00:50   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg har drukket lipton ice tea.. lemon og peach.. 0 karber og 0 sukker... er det lov? :P

http://www.leisureopportunities.co.u...tonsIceTea.jpg den her nammenam!

Hva er den søtet med, da?
Det er liksom det som er poenget for mange! Jeg syns den er god innimellom, jeg da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 01:19   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Iskaldt vann med isbiter, eplebiter og sugerør i et høyt pent glass?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 01:54   #16
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hva er den søtet med, da?
Det er liksom det som er poenget for mange! Jeg syns den er god innimellom, jeg da!

hmm nei det husker jeg ikke, har ingen flasker her og vanskelig å finne på nett.. skal sjekke på jobb på mandag..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 12:34   #17
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Takker for flere gode tips!

Tror det første jeg skal undersøke er is-te, det er jo snadder om det er lov...

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:12   #18
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Jeg lurte på en ting til; er natreen lov i te i forhold til lavkarbo?
Jeg er ikke helt inni alt når det gjelder sukkererstatninger, bruker sånt veldig sjeldent.

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:15   #19
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

For noen kan kunstige søtningstoffer stoppe vektnedgangen men det må man vel prøve seg fram og finne ut av.
Jeg synes at te er best uten søtning så jeg er vel egentlig ikke rette person til å svare.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:16   #20
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Natreen er et tillatt søtningsmiddel ja! Og gjerne den flytende fremfor sukettene - da den flytende inneholder nesten utelukkende sukkeralkoholer som skal være det beste.

Skulle du oppdage at vekten står stille over tid, kan det være greit å ha i bakhodet at søtningsmidler (også Natreen) kan være en årsak til det, da den hos noen gir blodsukkerstigning. Men fritt frem med mindre dette gjelder deg

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:23   #21
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Takker for svar, da setter jeg igang!

__________________


Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:10   #22
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

nå har jeg sjekket ut lipton ice tea lemon, no sugar..

inneholder : vann, teestrakt, sitronjuice fra konsentrat, eplesyre, sitronsyre, aroma, surhetsregulerende middel, antioksidant, søtstoff : SUCRALOSE og ACESULFAM K., aldri hørt om dem.. Noen som vet om dem er ok?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:24   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

nå har jeg sjekket ut lipton ice tea lemon, no sugar..

inneholder : vann, teestrakt, sitronjuice fra konsentrat, eplesyre, sitronsyre, aroma, surhetsregulerende middel, antioksidant, søtstoff : SUCRALOSE og ACESULFAM K., aldri hørt om dem.. Noen som vet om dem er ok?

Ah, så bra. Takk!
Jeg tåler godt sucralose. Det var det de prøvde å søte cola ligthen med en periode!
Da vet jeg hva som blir den nye kosedrikken!

Minner meg på at jeg satt iste i kjøleskapet i går! Hadde helt glemt det, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:27   #24
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ah, så bra. Takk!
Jeg tåler godt sucralose. Det var det de prøvde å søte cola ligthen med en periode!
Da vet jeg hva som blir den nye kosedrikken!

Minner meg på at jeg satt iste i kjøleskapet i går! Hadde helt glemt det, jeg!

så det er ingen farlige søtningsstoff som man renner på do av? Hehe eller like farlig som aspartam? Jeg har i alle fall drukket en del av denne isteen og syns den er god og blir ikke dårlig av den.

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:29   #25
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger tips til hverdagsdrikk

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

så det er ingen farlige søtningsstoff som man renner på do av? Hehe eller like farlig som aspartam? Jeg har i alle fall drukket en del av denne isteen og syns den er god og blir ikke dårlig av den.

Kommer an på hvem du snakker med hva som er farlig, men sucralose skal ike være av de verste og min sarte mage tåler det godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger tips :-) andreassen943@hotmail.com Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 21-07-10 09:52
Trenger et tips ... Trin Ketolysekuren 10 27-03-10 12:18
Hei jeg er ny og trenger tips Thea_84 Spørsmål og svar 4 29-06-09 22:20
Trenger tips og råd her lille bolle Ketolysekuren 8 09-06-08 21:09
trenger tips Siljevanilje Ketolysekuren 4 07-04-06 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no