Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Amming og ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 09:40   #1
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Amming og ketose?

Jeg ammer lillemor morgen og kveld, ho er 13 mnd, og no er jeg i ketose. Egentlig planlagt, men kjenner jeg får litt dårlig samvittihet da, siden det sies at det ikke er så bra. Meen, siden det neppe er mye melk ho får fra meg, så tenker jeg, er det så gale? er ikke krise om jeg slutter å amme da, selv om jeg ikke vil, men jeg for to uker siden bikket 97 kg (er 93.5 no) så må jeg bare gjøre noe med vekten. tror ikke jeg greier bare lavkarbo, prøvd det før..

noen meninger eller tanker?

tenkte forresten å ringe hs på mandag og høre om ho har noen tanker

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:06   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: amming og ketose?

Etter hva jeg har skjønt, så er det ikke anbefalt å fullamme når man er i ketose.
Dette fordi vi har en del miljøgifter/tungmetaller som er lagret i kroppsfettet. Dette tror de kan gå over i morsmelken. Det er visst ikke så lett å forske på dette??
Når barna får annen mat og ikke bare morsmelk, så er det ok - tror jeg

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:13   #3
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: amming og ketose?

Jeg tenker at hvis hun ikke vil slutte selv (og for all del avvenne etter 13 mndr er da vitterlig lov), så kan det bli slitsomt for deg med så lite karber og lage melk av det, det er jo et overskuddsfenomen.
På den annen side har du holdt på en stund med amming så kroppen din får det til og blir sikkert fortsatt stimulert og det kan gå helt fint. Mors inntak av mettet fett er det som gjør melken næringsrik nok, så det er ikke problemet.

13 mndr? Hun har vel andre mat-interesser enn pupp? Hvis ikke er det vel på tide å skaffe seg det?

Helsestasjonen har alltid dårlig samvittighet og følelse av utilstrekkelighet å dele.
Hver. Eneste. Gang.

Jeg er for ketosen din, går du opp mens du ammer og passer ett-åring, så må du gjøre noe for deg selv. Det fortjener du og det fortjener ungen. Glad og slank mamma er bedre for begge enn tykk og misfornøyd med melk. Ketosen kan jo gjøre at melken smaker annerledes og ungen plutselig vil slutte! Og du skal jo ikke amme i evigheter vel?

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:53   #4
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: amming og ketose?

takk for gode svar fra begge!

skal nok ikke amme så spes lenger, såg for meg ei fin nedtrapping til våren

og siden det er snakk om fullamming og ketose som ikke er bra, så fortsetter jeg som dette ei stund til ja M. spiser alt av vanlig mat, bare ikke så mye i gangen hehe

Har et spm som ikke har med amming å gjør, den 1. uken på lavkarbo raste jeg ned 3 kg, det var vel vann, og denne uken 0.5-1 kg. Er det vann jeg fremdeles går ned eller er det fettet som går no? er kanskje umulig å si? er kanskje litt utålmodig kjenner jeg. Leste en plass at man bruker ofte flere år på å legge på seg mange kg, så en må beregne lang tid på å gå ned også, men sliter litt der kjenner jeg

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 10:59   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: amming og ketose?

1/2 kg i uken er helt fin vektnedgang

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 11:04   #6
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: amming og ketose?

Og siste rapport fra tungmetaller-i-morsmelk-slanking-frarådes-forskningen, er at det er snakk om forsvinnende lite. Dette er ikke Nikel, med mindre du har levd på måsegg og reinlever og bunnfisk fra Høyanger, finnes det andre ting å bekymre seg om.

Og fettet som går inn skal også gå inn i forbrenningsregnskapet! Du vanner ut (smører vekk er kanskje et bedre bilde) effekten av å kvitte deg med kroppsfett.

Fortsatt vann, vil jeg tro, men det er lov å håpe.

Lang tid å gå ned er en god strategi mest for at huden må få følge med...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:13   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: amming og ketose?

Dessuten, selve ketosen er ikke i veien for amming. Da skulle det ikke eksistert hverken samer, inuitter eller eskimoer i dag hvis det var skadelig...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:26   #8
Sjokoholiker
Medlem
 
Sjokoholiker sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 170
Sjokoholiker er på en erverdig vei

Sv: amming og ketose?

takk takk!

Sjokoholiker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amming og ketose susiequ Ketolysekuren 7 09-07-10 11:52
Amming bella donna Fysisk og mental helse 1 10-06-09 18:22
Hvordan var det med ketose og amming? Dolly Ketolysekuren 13 01-10-08 18:18
amming susanna Generell diskusjon 2 16-01-06 16:55
Amming og ketose. ritamaa Lavkarbo generelt 2 31-01-05 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no