Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Spis hvor mye du vil!?

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-11, 13:00   #1
janero
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1
janero er på en erverdig vei

Spis hvor mye du vil!?

Har i alle år vært skeptisk til lavkarbo-dietter, men etter å ha følgt nøye med ei venninne har jeg blitt litt mer overbesvist.

For 5 månder (og 10 kg) siden, sluttet jeg og røyke. Det går fint å kutte røyken, men jeg er alltid sugen på noe annet og småspiser hele tiden. Har prøvd å begynne kcalori-kurer, men de varer som regel bare mandagene pga av sult. Så derfor bestemte jeg meg for å begynne lavkarbo denne mandagen.

Jeg har holdt karboinntaket lavt, men vet ikke hvor lavt. Jeg har lånt ei Annika Lindquist bok, og prøver å henge med på den. Jeg har i hvertfall ikke sprukket enda og det er fredag, jehoooo!!! jeg er ikke sulten og det går greit. Men når jeg leser tips og råd på disse sidene, er jeg blitt skuffet, tihi. Var det ikke sånn at jeg kan spise hvor mye og ofte jeg vil, så lenge det er rett mat. Og baconsvor-chips??? Mørk Sjokolade??? Jeg trodde jeg kunne bade i feit mat og alikevel rase ned i vekt????

Jeg har 12 kg og gå ned før sommerferien om 3 uker... Nei da, men jeg trenger litt fortgang her. 0,5 kg i uken er for lite nå til å begynne med.

Hjelp!!!!

janero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompnert Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:50   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Spis hvor mye du vil!?

Hei,
Nei, lavkarbo er heller ikke et spis så mye du vil kosthold… du skal spise når du er sulten, spise deg passe mett. Noen opplever at de er veldig sultene i starten på kostholdsendringen men det går seg til.
Ikke alle raser ned i vekt, selv om det kan virke sånn når man leser her på forumet – vi som ikke raser ned i vekt skriver vel ikke like mange skrytetråder om det. Jeg synes du har litt urealistisk/overoptismistisk mål for vektnedgang, husk at det kan ta kroppen fra 4-8 uker for å komme i optimal fettforbrenningsmodus. Prosessen med å få kroppen til å skifte fra kh til fettforbrenning er en krevende prosess for kroppen og ikke unarmalt at den fusker litt innledningsvis.
Baconsvor og mørk sjokolade er noe som bør inntas i moderate mengder, det kan fort bli for mye proteiner ved ett høyt inntak av baconsvor. Mørk sjokolade innholder sukker men mange foretrekker 80 % sjokolade istedenfor sukkerfritt med kustig søtningsmidler.
Dersom du skal spise ketogent så anbefaler jeg deg å lese deg opp på noen av disse: Atkins induksjon, ketolyse og Skaldemann.
Anbefaler at du tar deg en tur innom: Til alle nybegynnere på lavkarbo…
I tillegg vil jeg anbefale alle innlegg av brukernavn: Pål, spesiellt med tanke på det med fett.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis når du er sulten, men..... Lissi80 Lavkarbo generelt 4 25-01-11 23:55
Spis deg slank sunroad Andre dietter 187 08-06-10 18:58
Spis deg sukkerfri Hjørdis Bøker om ernæring og helse 2 29-09-08 19:20
spis deg slank Flax Lavkarbo generelt 6 10-03-06 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no