Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Litt småfilosofisk...

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-05, 15:47   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a
Question

Litt småfilosofisk...

Dere har hørt den der om lyd og lydbølger og sånt? At lydbølger treffer øret vårt og vi omdanner det til lyd (skikkelig flink til å forklare jeg altså)....? Sånn at hvis et tre faller over ende i skogen og vi er i nærheten vil lydbølgene treffe øret vårt og vi hører lyden. Men hva om et tre faller og ingen er i nærheten, vil det lage lyd da?


Sånn tenkte jeg da jeg sto ved komfyren i sta og rørte i maten, og tilfeldigvis kastet et blikk mot PC-skjermen (som selvfølgelig viste en lavkarbo.no-side). Der var det noen smilies som klemte hverandre. Hva skjer når jeg lukker siden? Vil smiliene fremdeles kaste seg over hverandre og klemme hverandre med jevne mellomrom......?

  Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:50   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

vil treet i det hele tatt falle om ingen er i skogen og hører det...?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:51   #3
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Blir sånn som det her jeg , når jeg tenker slik tanker... akkurat som om hjerne vrenger seg. Akkurat den klassiske: hva er utenfor enden av universet? Er der noen ende? Kan noe være uendelig osv...

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:55   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Da jeg var liten så så jeg for meg at universet egentlig bare var en celle inne i kroppen til et kjempemenneske... da ble jeg litt svimmel også ...
for det kjempemennesket levde også i et univers som ver en celle i en enda større kropp...

også når man er ute å går i byen en vakker vinterdag i februar og prøver å fatte hvordan tilfeldigheter og utvikling har gjort det rundt meg til det det er idag...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 15:57   #5
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av friflex

Akkurat den klassiske: hva er utenfor enden av universet? Er der noen ende? Kan noe være uendelig osv...

ahh, den er du ikke alene om.. da jeg var liten tenkte jeg alltid på hva som var før verden ble til.. på en måte..

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 17:29   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Husker så godt den gangen jeg spurte mamma hvor stort universet var. Hun svarte selvsagt UENDELIG, og jeg nektet å tro det. Ok, hvis det har en ende, sa mamma, hva er utenfor der da?

Og da fikk ikke jeg sove den kvelden...

  Svar med sitat
Gammel 19-02-05, 17:30   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Husker så godt den gangen jeg spurte mamma hvor stort universet var. Hun svarte selvsagt UENDELIG, og jeg nektet å tro det. Ok, hvis det har en ende, sa mamma, hva er utenfor der da?

Og da fikk ikke jeg sove den kvelden...

skjønner deg godt!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt støtte for en nybegynner? 5barnsmor Dr Lindbergs 4 20-08-04 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no