Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-12, 14:25   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Sjekk ut denne artikkelen... Hva syns du?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 14:43   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Jeg har det ikke. Se på en kornåker og spør deg selv om det er bedre arealbruk enn utmarksbeite.... Det er selvfølgelig satt på spissen. (Og grisen får som regel korn.)

Men jeg klarer ikke å se noen "bevis" på at korn-kostholdet er mer bærekraftig. Og OM det skulle være mer bærekraftig så legg til livsstilssykdomer som følge av feil mat da... og se om det fremdeles er et lønnsomt regnestykke? Jeg tror det er best for oss at vi spiser mat vi er tilpasset og holder oss friske(re) lenger.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 14:47   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Artikkelen blir også diskutert her, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50703

Personlig så spiser jeg ikke mer kjøtt nå enn på høykarbo. Vedr. inntak av proteiner så skiller ikke anbefalingene på lavkarbo seg vesentlig fra statens anbefalinger.

Min erfaring her fra forumet er at folk ikke spiser mer kjøtt nå enn tidligere, men vi velger helst rent kjøtt og utnytter flere deler av dyret – ikke bare de magre delene som er den generelle anbefalingen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 14:58   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Jeg har absolutt ikke dårlig samvittighet.
Signerer både smgj og arnakristin.
Spiser ikke mer kjøtt nå, men mye mer fisk og grønnsaker.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:13   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Jeg spiser heller ikke mer kjøtt på lavkarbokosthold enn tidligere kosthold - synes dermed hele problemstillingen er temmelig kunstig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:22   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Jeg synes at HVIS man spiser kjøtt til alle døgnets måltider, så burde man kanskje tenke litt variasjon. Så sunt er ikke kjøtt at man tar noe skade av å bytte ut med fisk, fugl osv innimellom. Men vet ikke om noen som spiser kjøtt dagen lang, så i likehet med Rin synes jeg det blir en kunstig problemstilling.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:26   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg spiser heller ikke mer kjøtt på lavkarbokosthold enn tidligere kosthold - synes dermed hele problemstillingen er temmelig kunstig.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg synes at HVIS man spiser kjøtt til alle døgnets måltider, så burde man kanskje tenke litt variasjon. Så sunt er ikke kjøtt at man tar noe skade av å bytte ut med fisk, fugl osv innimellom. Men vet ikke om noen som spiser kjøtt dagen lang, så i likehet med Rin synes jeg det blir en kunstig problemstilling.

Og jeg kan bare signere disse to kloke hodene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:27   #8
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Sitat Norum "Nå har lavkarbodiett fått mange og begeistrede tilhengere.
Dietter virker fordi folk ikke får i seg nok kalorier."
!!!!
Ett merkelig utsagn, med tanke på at vi faktisk spiser for mykje fett, i følge samme mannen.

Det er skremmandes kor stor makt en sånn mann kan ha/få, berre fordi sitat Norum;
"Jeg har vært i ernæringsfaget i over 40 år...."!!!!
Ja, 40 år med feil ernæringspolitikk!! Feilernæring!!!

Kvar vart grønsakene av i den artikkelen skal tru?? Det er faktisk det eg må sei at eg spiser
desidert mest/meir av i forhold til mitt tidligare kosthold.
Kjøtt/fisk spiser eg omtrent som før, berre at no spiser eg også fettet på koteletten, før kasta eg det.

Meieriprodukt spiser eg nok også omtrent som før, berre at yoghurt, melk (i store mengder), lett ditt og lett datt,
er bytta ut med rømme/fløte/creme fraice og cottage cheese.
Ost er ost, det har eg alltid spist, men har kutta brunosten og spiser meir kvitost.

En latterlig artikkel frå en latterlig figur

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 15:30   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Hva er grunnen til at mange tar det for gitt at et lavkarbokosthold innebærer at man spiser så forferdelig mye mer kjøtt enn et på et "vanlig" kosthold. Jeg spiser omtrent 20-25 E% protein, det er vel omtrent det offentlige anbefalinger tilsier.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 16:47   #10
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Takk for tilbakemeldniger!!

JEG spiser mye mer kjøtt nå enn før. Jeg har alltid vært mest glad i pastaen, poteten og risen når jeg har spist middag. Og de andre måltidene, har jeg spist knekkebrød med lite pålegg på. Nå spier jeg mer pålegg på lavkarob-brødene, og mye mer grønnsaker enn før til middagen. (Noe jeg også savnet fokus på i artikkelen.)

Hvor mye kjøtt er det ok at man spiser hver dag da? Jeg så en plass at det var 500g i uken... Jeg vet jeg spiser mer kjøtt en det! Men når jeg lager mat, er det bare ca 1/4 del av tallerken som er kjøtt. Resten er grønnsaker!

En annenting jeg reagerte på i artikkelen... Det ble skrevet om de fattige og de rike... Men er det ikke sånt med alt da? At de rike bruker design-klær, mens de fattige bruker billig-klær? Og hva med forholdet mellom gull/diamanter og billig-bling-bling?

Skal vi stappe i oss masse korn-mat for å sympatisere med de fattige som bare har råd til korn? Eller kan vi prøve å tenke nytt, og prøve å skaffe bra, billig mat til alle?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 16:48   #11
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.


En latterlig artikkel frå en latterlig figur

hehe... artig

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 16:58   #12
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for tilbakemeldniger!!

JEG spiser mye mer kjøtt nå enn før. Jeg har alltid vært mest glad i pastaen, poteten og risen når jeg har spist middag. Og de andre måltidene, har jeg spist knekkebrød med lite pålegg på. Nå spier jeg mer pålegg på lavkarob-brødene, og mye mer grønnsaker enn før til middagen. (Noe jeg også savnet fokus på i artikkelen.)

Hvor mye kjøtt er det ok at man spiser hver dag da? Jeg så en plass at det var 500g i uken... Jeg vet jeg spiser mer kjøtt en det! Men når jeg lager mat, er det bare ca 1/4 del av tallerken som er kjøtt. Resten er grønnsaker!

En annenting jeg reagerte på i artikkelen... Det ble skrevet om de fattige og de rike... Men er det ikke sånt med alt da? At de rike bruker design-klær, mens de fattige bruker billig-klær? Og hva med forholdet mellom gull/diamanter og billig-bling-bling?

Skal vi stappe i oss masse korn-mat for å sympatisere med de fattige som bare har råd til korn? Eller kan vi prøve å tenke nytt, og prøve å skaffe bra, billig mat til alle?

Eg spiser ikkje lite kjøtt, men eg spiste ikkje lite kjøtt før heller eg.
Når eg tenker meg om spiste eg vel mykje av alt før, med unntak av grønsaker.......
Men kor mykje kjøtt... veit ikkje, spiser til eg blir mett, og på tallerkenen er det alltid masse grønsaker og då er det greit nok for meg

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:03   #13
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

En annenting jeg reagerte på i artikkelen... Det ble skrevet om de fattige og de rike... Men er det ikke sånt med alt da? At de rike bruker design-klær, mens de fattige bruker billig-klær? Og hva med forholdet mellom gull/diamanter og billig-bling-bling?

Skal vi stappe i oss masse korn-mat for å sympatisere med de fattige som bare har råd til korn? Eller kan vi prøve å tenke nytt, og prøve å skaffe bra, billig mat til alle?

Heile artikkelen faller på sin egen urimelighet. Desperat forsøk på å komme til orde, å få tilbake makta over kostholdet vårt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:41   #14
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Jeg synes absolutt at vi skal ha dårlig samvittighet.

http://www.rockipedia.no/Vault.aspx?entity=1092361

Eller ikke...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:42   #15
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg synes absolutt at vi skal ha dårlig samvittighet.

http://www.rockipedia.no/Vault.aspx?entity=1092361

Eller ikke...

Rånan?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:42   #16
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Heile artikkelen faller på sin egen urimelighet. Desperat forsøk på å komme til orde, å få tilbake makta over kostholdet vårt

Ja, det tenker jeg også, men NOE er det vel i det?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 17:45   #17
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Rånan?

Hanngrisen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:14   #18
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Jeg og familien spiser muligens mer kjøtt enn tidligere og kunne sikkert valgt billigere/feitere/ mindre attraktive kjøttstykker, jeg er bare lat og vanemenneske. Men dette betaler jo vi for selv. Derimot har jeg i løpet av de siste 9 månedene gradvis spart staten for 5 ulike blåresept-medisiner, godt hjulpet av lavkarbo. Lurer på hva det teller opp i kroner og øre kun for meg, og legg så sammen alle med tilsvarende erfaring. Så, er det mulig kostholdet blir en medvirkende årsak til at jeg kommer i jobb etter hvert? Det er i så fall MYE penger spart. I tillegg kommer andre typer behandling og legebesøk som staten dekker, da jeg allerede ikke er langt unna frikort... Tror pengene spart er adskillig mer enn penger brukt (av egen lomme...)

Etisk sett? Det vi ikke spiser kommer ikke automatisk "fattige barn i afrika" til gode. Så enkel er ikke verden. I tillegg leste jeg (aner ikke hvor dessverre) at det er store ubrukte landbruksressurser nettopp i afrika. De mangler tilgang til internasjonale markeder og blir pålagt import i forbindelse med avtaler/u-hjelp eller noe. Derfor står markene tomme, folk sulter fordi de ikke har økonomi... Ja, sikkert elendig forklart, men det er ikke mulighetene for å dyrke mat som er problemet, slik det kom fram i den artikkelen. Så, nei, jeg har ikke dårlig samvittighet for å øke forbruket av kjøtt, fisk, egg og meieriprodukt, hverken til meg eller familien.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:38   #19
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

JA, de som spiser mer kjøtt enn det "normale" bør ha dårlig samvittighet.

Nei, de sultende i Afrika får det ikke bedre ved at vi spiser mindre kjøtt, men færre dyr slipper å lide seg gjennom industrigårds-livet før slakting om vi spiser mindre.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:39   #20
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Gjorde den feilen å starte dagen min med å lese denne artikkelen, noe som gjorde meg en smule forbannet...bra jeg var hjemme alene da Vi i min familie spiser nok mer kjøtt nå-da jentene mine nå elsker å spise middagsrester til frokost( de var ikke glad i spise før de dro på skolen før), de holder se gode å mette til lunsj sier de. Jeg og mannen vil gjerne ha middagsrester til lunsj. Så ja, det går mer kjøtt. Men om vi da kniper igjen munnen og går over til å spise kornbasert mat, hjelper det de fattige ??

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:44   #21
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

JA, de som spiser mer kjøtt enn det "normale" bør ha dårlig samvittighet.

Nei, de sultende i Afrika får det ikke bedre ved at vi spiser mindre kjøtt, men færre dyr slipper å lide seg gjennom industrigårds-livet før slakting om vi spiser mindre.

Og kva er det normale?? Kven bestemmer det, statens ernæringsråd kanskje ??

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:48   #22
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Og kva er det normale?? Kven bestemmer det, statens ernæringsråd kanskje ??

Har du økt kjøttinntaket etter overgang til lavkarbo-kosthold bør du ha dårlig samvittighet.

Egentlig bør de fleste ha dårlig samvittighet for kjøttinntaket sitt, meg selv inkludert. Spør morra de hvor mye kjøtt hun spiste da hun var ung.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:52   #23
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Har du økt kjøttinntaket etter overgang til lavkarbo-kosthold bør du ha dårlig samvittighet.

Egentlig bør de fleste ha dårlig samvittighet for kjøttinntaket sitt, meg selv inkludert. Spør morra de hvor mye kjøtt hun spiste da hun var ung.


Tøys!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:55   #24
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Tøys!


-

Det var jo saklig.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:57   #25
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Bør vi ha dårlig samvittighet fordi vi spiser for mye kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Har du økt kjøttinntaket etter overgang til lavkarbo-kosthold bør du ha dårlig samvittighet.

Egentlig bør de fleste ha dårlig samvittighet for kjøttinntaket sitt, meg selv inkludert. Spør morra de hvor mye kjøtt hun spiste da hun var ung.

Men kvifor iall verden skal eg ha dårlig samvittighet for det då????
Spøre mora mi kor mykje ho spiste??? Ho spiste vel meir karbohydrater enn kjøtt... men kva iallverden det har med saken å gjere då???
NEI eg har IKKJE dårlig samvittighet, og har heller ikkje tenkt å ha det!!!

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig samvittighet Bolla :O) Ketolysekuren 13 18-10-11 10:36
Om å ha dårlig samvittighet qazzque Spørsmål og svar 4 17-01-10 15:14
Dårlig samvittighet? bite_me Ketolysekuren 4 16-05-09 22:23
Dårlig samvittighet isabella Lavkarbo generelt 3 07-11-08 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no