Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spiser jeg for mye?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-13, 00:18   #1
Cathrine76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
Cathrine76 er på en erverdig vei

Spiser jeg for mye?

Jeg mener jeg har lest at det er anbefalt med 1-1.5 g protein per kilo kroppsvekt. Jeg ligger mellom 100-200 g protein per dag, er dette for mye? Ligger forøvrig på 60-70 % fett og ca 30-40 g karb - sistnevnte er ok fordi jeg ammer. Helt ny på LCHF og styrer litt for å finne ut av dette

Cathrine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 08:01   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye?

Kanskje du kunne fortelle hvor lang du er og hva du veier også?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:21   #3
Cathrine76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
Cathrine76 er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye?

Ooops ja :-) er bare 159 høy, veier 70 kg nå etter fødselen men skal ned til 57 kg som er min trivselsvekt.

Cathrine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 12:53   #4
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Sv: Spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av Cathrine76, her.

Ooops ja :-) er bare 159 høy, veier 70 kg nå etter fødselen men skal ned til 57 kg som er min trivselsvekt.

Jeg har lest et og annet sted at en kan regne 1-2 gram protein pr. kg kroppsvekt. Så da blir vel din mengde fra 70-140 gram protein pr. dag?

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 23:10   #5
Cathrine76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
Cathrine76 er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye?

Takk for svar dette legger jo en begrensning på matinntaket som jeg ikke var forberedt på. Synes ofte at proteinet er styrende for de øvrige matingrediensene som blir tilbehøret. Har en jobb å gjøre med p redusere proteinene ser jeg...

Cathrine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 00:16   #6
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye?

Er fullt mulig og redusere proteiner og karbohydrater og likevel spise mye.
Jeg spiser minimum 3500 kalorier til dagen og likevel holder jeg karbohydratene under 25 pr dag og spiser ca 120 gram protein pr dag; litt mye proteiner siden jeg veier under 43 kilo, men selv om jeg har diabetes mener ernæringsfysiologen at jeg ikke trenger og bekymre meg for proteinmengden.

Proteinmengde regnes normalt til og skulle være mellom 1 og 2,5 gram protein pr kg kroppsvekt avhengig av aktivitetsnivå.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:06   #7
Cathrine76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
Cathrine76 er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye?

Har du noen forslag til mat som skårer lavt på protein og karb og høyt på fett, BenteR?

Cathrine

Cathrine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 14:10   #8
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye?

Kokosolje
jeg bruker kokosolje både i matlaging + i te.
Ellers består min meny av mye frø, nøtter og grønnsaker + noe fete meierivarer som f.eks. rømme, CF, etc.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 18:03   #9
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser jeg for mye?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Er fullt mulig og redusere proteiner og karbohydrater og likevel spise mye.
Jeg spiser minimum 3500 kalorier til dagen og likevel holder jeg karbohydratene under 25 pr dag og spiser ca 120 gram protein pr dag; litt mye proteiner siden jeg veier under 43 kilo, men selv om jeg har diabetes mener ernæringsfysiologen at jeg ikke trenger og bekymre meg for proteinmengden.

Proteinmengde regnes normalt til og skulle være mellom 1 og 2,5 gram protein pr kg kroppsvekt avhengig av aktivitetsnivå.

43 kg??

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 20:37   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg for mye?

Ja, jeg veier under 43 kilo (1,60 høy), legene mistenker nå at det kanskje er bukspyttkjertelinsuffiens, det vil si at bukspyttkjertelen min som ikke produserer nok fordøyelse-enzymer (elastase) til at kroppen min klarer og spalte fettet i kosten slik at jeg kan få den sårt tiltrengte næringen.
Spiser som sagt over 3500 kalorier daglig og mister likevel hele tiden vekt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 21:41   #11
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser jeg for mye?

Åh, d hørtes ikke godt ut. God bedring, kjære deg! Håper de finner ut av det!

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:55   #12
Cathrine76
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 5
Cathrine76 er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg for mye?

Tusen takk for tips BenteR og riktig god bedring! Jeg håpercdet ordner seg for deg

Cathrine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vet vi hva vi spiser? (PDF) gamlebyen Nyheter / media 1 04-09-12 13:02
Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere? sirib Lavkarbo generelt 11 07-05-11 13:54
Hva spiser dere resten av dagen om man spiser karbomat på dagen? Tutta87 Ketolysekuren 10 04-03-11 16:55
Hva spiser du? Hillelille Ketolysekuren 3 06-06-09 00:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no