Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

PCOS skravletråd

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-16, 11:10   #701
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Så lurer jeg på om dere ser PCOS som et "skjult handikap" ?

I aller høyeste grad! Bla det med cystesmertene som kan dukke opp fra ingensteds på de mest upassende tidpsunkter og sette en helt ut av spill i noen timer.... Men også den stadig forsvinnende energien, og behovet for å tilpasse livet etter sykdommen som f.eks mat (og ikke minst hvor mye tid man må bruke på å planklegge og tilpasse maten).
Og det er ikke bare skjult. F.eks syns overvekten godt for min del, og jeg blir sett på som lite intelligent som ikke klarer å gjøre noe med den.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-01-17, 19:10   #702
Velvet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2016
Innlegg: 1
Velvet er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Jepp - da var man tilbake på kjøret da.
Etter jeg fikk meg ny jobb for noen år siden, har hele helsa mi gått i dass. Jeg har stresset sån mye, møtt veggen og vært så sliten.

Det toppet seg da jeg startet å få uregelmessige menstruasjoner og spotting hele tiden.

Gikk til legen og fikk i romjula tilbake prøvesvarene. Jeg har HPV.virus, celleforandringer, men bare lette. Jeg er så redd at det betyr at jeg har kreft siden jeg har blødd. Men det har jo stoppet. Og menstruasjonene mine har vært normale de to siste gangene. Så jeg leter meg unnskyldninger.

Kan det være stress? Hormonelt? PCOS? Jeg har jo tross alt gått opp 20 kg det siste året, og jeg har levd på sjokolade og junk og lite søvn. Ukene kan ikke gå fort nok til gynokolog..

Velvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:22   #703
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.120
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Hvordan forteller man folk at man aldri kan bli kvitt PCOS, men man kan holde symptomer i sjakk.
"Alle" sier til meg du blir kvitt det bare du går ned i vekt, men både fastlegen og gynekologen sier det er feil at man blir aldri kvitt det.
Så nå trenger jeg noen gode svar slik at jeg kan fortelle dem hvorfor man aldri bli kvitt PCOS, men kan holde symptomer i sjakk.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 18:42   #704
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Tja, kanskje bruke slikt som astma som sammenligning, som jo mange kjenner til? At man aldri blir kvitt det, men at man kan holde symptomene i sjakk og leve helt fint med det bare man tar noen forholdsregler og evt bruker medisiner i perioder hvor det er ekstra ille?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-17, 20:41   #705
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.120
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tja, kanskje bruke slikt som astma som sammenligning, som jo mange kjenner til? At man aldri blir kvitt det, men at man kan holde symptomene i sjakk og leve helt fint med det bare man tar noen forholdsregler og evt bruker medisiner i perioder hvor det er ekstra ille?

Takk for svar. Prøver med den forklaringen så for vi se hvordan det går.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 25-01-17, 11:24   #706
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Og på samme måte som pustevansker er et symptom på astma er overvekten et symptom på PCOS. Alle vet at astamtikerene ikke får sykdommen AV å være tungpustet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-17, 19:29   #707
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.120
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Cho, her.

Takk for svar. Prøver med den forklaringen så for vi se hvordan det går.

Den forklaringen med å sammenligne med Astma gikk ikke så bra.
De bare trakk på skulderen, og sa til meg at man blir kvitt det når man går ned i vekt, spiser sunnere og trener så var det borte som bare det.
Hadde lyst til å si en hel haug tilbake, men lot være å gjøre det. Mye fordi jeg er enda overvektig, og da kommer jeg ikke så langt vil jeg tro.
De for tror hva de vil for å si det slik, men samtidig blir jeg litt lei meg også må jeg innrømme uten jeg vet helt hvorfor.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 08-02-17, 11:51   #708
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Spør dem rett ut. Spør om de tror du lyver, spør om de tror du ikke selv vet at du har et helseproblem, og spør om de tror du er så lite intelligent at du ikke har satt deg ordentlig inn i det. Spør om det er mest sannsaynlig at du som lever med dette eller de som kun synser er mest oppdatert.
Hvorfor skal de få lov til å være kjipe og ikke du?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-17, 10:00   #709
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.120
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Spør dem rett ut. Spør om de tror du lyver, spør om de tror du ikke selv vet at du har et helseproblem, og spør om de tror du er så lite intelligent at du ikke har satt deg ordentlig inn i det. Spør om det er mest sannsaynlig at du som lever med dette eller de som kun synser er mest oppdatert.
Hvorfor skal de få lov til å være kjipe og ikke du?

Det skal jeg gjøre neste gang det blir tatt opp. Takk for tips.

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Svar

Emneord
pcos, skravletråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 91 12-10-09 13:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no