Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

4 uker på lavkarbo, går ikke ned i vekt.

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-17, 09:10   #1
Anonym1234
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2017
Innlegg: 1
Anonym1234 er på en erverdig vei

4 uker på lavkarbo, går ikke ned i vekt.

Håper noen kan hjelpe meg 🙏🏻
Er 160 cm høy, veier ca 65 kg.
Har gått på lavkarbo i 4 uker nå. Bruker Lifesum appen til å registrere alt jeg spiser.
Spiser 20 karbohydrater om dagen, noen ganger litt færre. 117 gr fett.
Proteiner skal være 50 gr, men sliter litt med å spise kun 50 gr proteiner. Ligger på mellom 60-75 gr proteiner om dagen.
Er dette årsaken til at jeg ikke går ned i vekt? Hva kan jeg gjøre?
Den siste uken har jeg ikke spist noe sukkererstatning heller, f.eks sukkerfri pastiller, sukrin osv. Har sjekker ketose, og har vært i ketose hele tiden.

Anonym1234 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 11:26   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 4 uker på lavkarbo, går ikke ned i vekt.

Med den høyde/vekt ratioen tviler jeg på at kroppen er enig i at den bør slippe noe av vekta.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-17, 17:37   #3
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 778
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: 4 uker på lavkarbo, går ikke ned i vekt.

Opprinnelig lagt inn av Anonym1234, her.

Håper noen kan hjelpe meg 🙏🏻
Er 160 cm høy, veier ca 65 kg.

Du er jo ikke overvektig. Annet enn såvidt på BMI skalaen, som jo er en ubrukelig måleenhet til annet formål enn å måle store befolkningsgrupper. På individuelt nivå er BMI lite å gå etter, ihvertfall når en vipper mellom såkalt normalvektig og overvektig. Mitt råd er å gi blaffen i å forsøke å gå ned i vekt og heller trene litt styrketrening for å evt. forme kroppen om du føler du trenger det.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 12-09-17, 01:34   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: 4 uker på lavkarbo, går ikke ned i vekt.

Nå er det slik at folk sm er undervektige har en tendens til å gå opp i vekt med ketogen diett akkurat som folk med overvekt har en tendens å gå ned.
De siste kiloene er seige. De går av med fra å gå ned en kilo i uka går du ned en kilo hver 5+ uker. Det er ikke noe galt fordi det er ei kurve som glatter ut.

Trener du noe?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i 4 uker, ikke gått ned noe:-( EJ1980 LCHF 5 25-05-17 14:59
Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjelp! Nupsida Lavkarbo generelt 4 13-07-15 18:45
Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo? Tarato LCHF 1493 10-06-14 22:37
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 12:12
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 16:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no