Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For lite overvektig for ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-17, 15:12   #1
Noobie95
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Innlegg: 5
Noobie95 er på en erverdig vei

For lite overvektig for ketolyse?

Hei! Jeg er 156 og veier nå svimlende 67kg!! Det er 17 kg mer enn hva min idealvekt og ikke minst trivselsvekt er, og etter alt for mange måneder med ufornuftig munching av mat, så må jeg virkelig ta et tak.

Men! Nå har jeg gått på lavkarbo en uke, ligget på mellom 20-50 karb om dagen og ingenting skjer på vekta ;o så leser jeg her inne at kroppen ikke vil gå ned i vekt hvis den mener man er «tynn nok» på ketolyse lur??

Er det mulig jeg heller burde gå for et annet type kosthold? Eller må jeg bare ha litt mer tålmodighet? Har lest litt for mange solskinnshistorier hvor folk har gått ned 4 kg i uken osv 😅

Noobie95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 16:05   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Gi det tid. Noen går raskt ned mens andre senere. Kroppen må få "skru om" energi omsetning fra glukose til ketoner.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 17:57   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Du er nå innenfor normal-vekt-området om du går ned 7 kg og.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 18:37   #4
Noobie95
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Innlegg: 5
Noobie95 er på en erverdig vei

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du er nå innenfor normal-vekt-området om du går ned 7 kg og.

Joda, er jo innenfor normalvektig, men ikke trivslesvekt eller idealvekt over hodet. Det legger seg på helt feil plasser og med en gang jeg bikker 55 så ser jeg rett og slett ganske tjukk ut 😅 noen få kilo synes veldig godt på meg ..

Noobie95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 18:40   #5
Noobie95
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Innlegg: 5
Noobie95 er på en erverdig vei

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Gi det tid. Noen går raskt ned mens andre senere. Kroppen må få "skru om" energi omsetning fra glukose til ketoner.

Ja, jeg får vel bare holde ut 😂 men jeg får i meg ganske lite fett, da jeg ikke er vandt til å spise fettete mat, må man ha i seg fett, eller er det kun for at man ikke skal bli slapp osv man burde få i seg endel fett når man kutter karbs?

Noobie95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 22:38   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Noobie95, her.

...
Har lest litt for mange solskinnshistorier hvor folk har gått ned 4 kg i uken osv ��

Hei og velkommen.

4kg/uka er IKKE vanlig. Det kan hende det skjer i begynnelsen, men snittet over kuren vil mest sannsynlig ligge mellom 0,5-1kg i uka.

Alt over 0,5kg i snitt er litt avhengig av at du trener. Jeg som ikke trener ligger i snitt på 0,5kg/uka. Det varierer selvfølgelig så jeg kan hende går ned 2kg den ene uka og 0,5 kg den neste, men det er nesten utelukkende på grunn av dårlig nøyaktighet på vekta og at væskemengden i kroppen endrer seg kanskje med 1kg fra dag morgen til morgen.

Siden det bare er gått ei uke så er det ikke noe å bry seg om ennå, men hvis du ikke merker noe på 3. uka så kan vi se på hva du spiser. Det er karbohydrater i alt og det er ikke så lett å være ekspert på første uka så les gjerne næringsinnholdet på produktene du kjøper og vit at 0,3g er mindre enn 0g (som før avrunding er under 0,5g)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 21-10-17, 23:09   #7
Noobie95
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Innlegg: 5
Noobie95 er på en erverdig vei

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Hei og velkommen.

4kg/uka er IKKE vanlig. Det kan hende det skjer i begynnelsen, men snittet over kuren vil mest sannsynlig ligge mellom 0,5-1kg i uka.

Alt over 0,5kg i snitt er litt avhengig av at du trener. Jeg som ikke trener ligger i snitt på 0,5kg/uka. Det varierer selvfølgelig så jeg kan hende går ned 2kg den ene uka og 0,5 kg den neste, men det er nesten utelukkende på grunn av dårlig nøyaktighet på vekta og at væskemengden i kroppen endrer seg kanskje med 1kg fra dag morgen til morgen.

Siden det bare er gått ei uke så er det ikke noe å bry seg om ennå, men hvis du ikke merker noe på 3. uka så kan vi se på hva du spiser. Det er karbohydrater i alt og det er ikke så lett å være ekspert på første uka så les gjerne næringsinnholdet på produktene du kjøper og vit at 0,3g er mindre enn 0g (som før avrunding er under 0,5g)

Hei, og takk for utfyllende svar!
Jeg følger nøye med på innhold og googler og fører opp i sånn app osv osv, så har klart å holde meg unner 50 om dagen! men som du sier , det har jo bare gått en uke! Jeg prøver å trene 2-4 ganger i uka , da jeg også vil stramme opp mammakroppen etter to barnefødsler 😅
Jeg gir det et par uker til, så håper jeg resultatene kommer etterhvert!

Noobie95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 04:21   #8
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Ketolysekuren er forresten ikke så liberal. Der er det vel strengt tatt under 20g om dagen som gjelder og de fleste av de skal selvfølgelig komme fra grønnsaker..

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 11:06   #9
Noobie95
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2017
Innlegg: 5
Noobie95 er på en erverdig vei

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Ketolysekuren er forresten ikke så liberal. Der er det vel strengt tatt under 20g om dagen som gjelder og de fleste av de skal selvfølgelig komme fra grønnsaker..

Ja, har skjønt dette, men måtte begynne litt rolig. Har vel i gjennomsnitt ligget på rundt 20, og det har vært fra grønnsaker :-) fra nå av kjører jeg helt streng. Ser forresten i dag At jeg faktisk har gått ned en kilo siden forrige mandag. Men det kan jo fort være vannvekt som fort kommer tilbake 😬

Noobie95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 13:44   #10
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: For lite overvektig for ketolyse?

Så fint. Det gjelder å være positiv! Det vil uansett ikke være vann når du veier deg neste uke så ikke tenk på vann så mye.

Denne uka har jeg gått litt opp, men er helt rolig siden jeg vet jeg har gjort alt riktig og snittet mitt er over 0,5kg/uka som er det realistiske målet. Min største utfordring er nettopp å tenke positivt selv om jeg ikke alltid går ned.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse med lite barn ... Sandy Ketolysekuren 11 03-03-12 12:51
Å fly som overvektig? RedRose Generell diskusjon 43 22-01-11 10:48
17 og overvektig lliissa Generell diskusjon 15 26-06-10 11:23
Skal jeg ned for lite for ketolyse? eno Spørsmål og svar 17 31-07-06 00:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no