Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For mye fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-08, 12:38   #1
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

For mye fett?

jeg kan ikke si at jeg er superhappy over vekttapet mitt etter jg begynte på ketolyse.. kan det være fordi jeg får i meg for MYE fett, at jeg ikke går ned noe i vekt? jg spiser veldig mange fete oster... er det slik at når jeg spiser mye fett, så vil kroppen kun forbrenne det fettet som jeg spiser, men ikke kroppsfettet lissm?

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 13:28   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av m19, her.

jeg kan ikke si at jeg er superhappy over vekttapet mitt etter jg begynte på ketolyse.. kan det være fordi jeg får i meg for MYE fett, at jeg ikke går ned noe i vekt? jg spiser veldig mange fete oster... er det slik at når jeg spiser mye fett, så vil kroppen kun forbrenne det fettet som jeg spiser, men ikke kroppsfettet lissm?

Hvis du skriver litt om hva annet du spiser, så er det litt lettere å gi deg ett mer riktig svar

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 13:53   #3
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Hvis du skriver litt om hva annet du spiser, så er det litt lettere å gi deg ett mer riktig svar

Frokosten består som regel i brokkoli med hvitost over. Eller egg og bacon, men jeg er begynt å bli veldig lei av egg nå, så lite av det nå for tiden.

Lunsj er ofte det samme som frokost. Eller paranøtter eller 1 gulrot.

middag er veldig forskjell fra dag til dag.. men, det går veldig mye i ørret, sei, laks. Til fiskemiddagene er det som tilbehør rømme, agukrk, sopp, løk, brokkoli. Ellers er det kyllingwok, diverse grillmat med salater det går i.

Kvledsmaten er som regel litt paranøtter. Eller dersom jeg er veldig sulten spiser jeg smårettebacon med ost og brokkoli.

Drikker masse vann iløpet av en dag. Og til mellommåltider spiser jeg ost, er så sinnsykt glad i ost jeg! Bør jeg kanskje kutte all osten, siden den er så fet..?

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:03   #4
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: for mye fett?

Synes alt ser veldig bra ut,og tviler på at du får i deg for mye fett... Men gulrot er ikke lov på ketolyse kun grønnsaker som vokser over bakken! Enkelte får brems i nedgangen av fløte og ost (bla), har noe med produksjonsprossessen el. å gjøre, ikke fettet, prøv å kutte ut ost i ett par uker og se om det er det som bremser nedgangen din. I tillegg til masse vann er det viktig med nok av de riktige grønnsakene, brokkoli og blomkål er jo supre grønnsaker, så fortsett med det!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:17   #5
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: for mye fett?

Whaaaaat?! Er ikke gulrot lov? Jeg som ELSKER gulrot! ..det visste jeg faktisk ikke... :/ ....kan jeg ikke spiese en liiiten gulrot engang? spess nå om sommeren så er jo gulrotene SÅ gode! Vi har gulrot i hagen vi, så de er så gode når de er nylig tatt opp... huff, det blit vanskelig å slutte å spise de...

osten blir heller ikke lett å kutte ut, men jeg skal absolutt gjøre et forsøk!

Takk for gode tips

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 14:22   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: for mye fett?

Får lov og får lov... Gulrot har mye sukker og hører ikke til i ketolysekuren. Rå er i det minste endel bedre enn kokt, men rå gulrot har 6,7 kh. Men den har mye sukekr og gir rask blodsukkerstigning, derfor hører den ikke hjemme. Du bør kutte ut slike grønnsaker om du skal følge kuren på riktig måte og ha best mulig resultat av den

Lykke til!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 15:28   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av m19, her.

Frokosten består som regel i brokkoli med hvitost over. Eller egg og bacon, men jeg er begynt å bli veldig lei av egg nå, så lite av det nå for tiden.

Lunsj er ofte det samme som frokost. Eller paranøtter eller 1 gulrot.

middag er veldig forskjell fra dag til dag.. men, det går veldig mye i ørret, sei, laks. Til fiskemiddagene er det som tilbehør rømme, agukrk, sopp, løk, brokkoli. Ellers er det kyllingwok, diverse grillmat med salater det går i.

Kvledsmaten er som regel litt paranøtter. Eller dersom jeg er veldig sulten spiser jeg smårettebacon med ost og brokkoli.

Drikker masse vann iløpet av en dag. Og til mellommåltider spiser jeg ost, er så sinnsykt glad i ost jeg! Bør jeg kanskje kutte all osten, siden den er så fet..?

Enig med mor stine... men tilføyer litt jeg

100-150 gr ost om dagen bæør ikke være noe stort problem, men hvis det blir mye mer... pga mye småspising av ost ville jeg kuttet, men ikke pga fettet.
Paranøtter hadde jeg unnet meg en gang i blandt som kos, ikke som en del av det daglige kostholdet. og gullerot er helt nei hvis du vil bruke ketosen til å gå ned i vekt

Ta gjerne frem boka innimellom, er ikke alt man får med seg første gang man leser

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 16:51   #8
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: For mye fett?

Keolysekuren er en veldig streng diett, og det er lite rom for slingringer i valsen. På "Resurser" her inne på forumet står alt som er lov og ikke lov skrevet. Om du følger alle prinsippene i denne dietten,helt etter boka(les boka!)så vil nok kiloene fordufte. Men det er som sagt tøft..

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:26   #9
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Paranøtter hadde jeg unnet meg en gang i blandt som kos, ikke som en del av det daglige kostholdet.

Ikke paranøtter heller..? Jeg trodde det var ok jeg Det er jo ikke så mange karbs i de: 3.1 gr pr 100gr. Og jeg trenger jo ikke å spise så mange av de før jeg er mett. Men har de en negativ virkning på vektnedgangen?

Jeg veit jeg har mange dumme spm Har lest litt i boka, men er langt fra noen ekspert Syntes det er så mye enklere å få tips og råd her inne av dere som har gått lengere enn meg på kuren, og har litt erfaring

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 05:53   #10
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: For mye fett?

Enig med de andre her, ost, rømme og gulrot kan hemme vektnedgangen. Paranøtter kan også være ett problem, men hvis du kutter ut mye av gulrot, og ost osv så tror jeg du kan spise litt paranøtter uten at det går utover vektnedgangen.

Ost og rømme er melkeprodukter som vi mennesker ikke er så tilpasset til å spise som kjøtt og grønnsaker, derfor kan kroppen reagere negativt på dette selv om det er lite karbohydrater. Fløte også, men ikke meierismør da det er rent fett.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:07   #11
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: For mye fett?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Enig med de andre her, ost, rømme og gulrot kan hemme vektnedgangen. Paranøtter kan også være ett problem, men hvis du kutter ut mye av gulrot, og ost osv så tror jeg du kan spise litt paranøtter uten at det går utover vektnedgangen.

Ost og rømme er melkeprodukter som vi mennesker ikke er så tilpasset til å spise som kjøtt og grønnsaker, derfor kan kroppen reagere negativt på dette selv om det er lite karbohydrater. Fløte også, men ikke meierismør da det er rent fett.

kutte ut ost of rømme? hvor skal jeg få fettet fra da?

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 16:21   #12
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: For mye fett?

Opprinnelig lagt inn av m19, her.

kutte ut ost of rømme? hvor skal jeg få fettet fra da?

Kutt ut det fæle fettet, spis karbohydrater istedet.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 21:47   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: For mye fett?

Mange som ikke tåler fløte pga stagnasjon tåler godt rømme/cf. Dettepga fremstillingsprossessen, husker ikke hva, men vet noen andre vil fylle inn dette Spis de lovlige grønnsakene du, kutt ut gulrot og nøtter. Unn deg noen få nøtter på lørdager, som kos dersom du føler du MÅ ha noe

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 09:26   #14
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: For mye fett?

Jeg har spist uante mengder fett og har gått ned 22kg på underkant av 4mnd.
Jeg spiser 3 egg med masse ost på + 150g (en First Price-pakke) bacon samt en dasj ekte majones til frokost. Lunsj består av enten Ziggylapper, salat med egg og ost, extra virgin olivenolje og seterrømme, eller en boks tunfisk i olje med sitronpepper og ekte majones. Middag er kjøtt/fisk med salat, og som oftest enten brokkoli- eller blomkålmos med masse ost i og en god klatt smør.
Evt brokkoli og smør/olje i folie i ovnen som tilbehør.
Kvelds kan være ost...lapper el.l.

Som du ser så er det rimelig mye fett her! Og vekta bare fortsetter å gå nedover, selv om det nok går tregere nå enn til å begynne med...

Så jeg tror som de fleste her nevner du skal prøve å få mer kontroll med karboinntaket. Du kan jo prøve å kutte ut gulrot f.eks og se om du merker noe, hvis ikke det hjelper så kan du kutte meieriproduktene det er snakk om.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 12:24   #15
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: For mye fett?

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Du kan jo prøve å kutte ut gulrot f.eks og se om du merker noe, hvis ikke det hjelper så kan du kutte meieriproduktene det er snakk om.

Signerer denne setningen!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 17:49   #16
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: For mye fett?

Tuusen takk for mange gode råd, alla i hopen!
Jeg har nå kutta ut osten, det er kun cottage cheese jeg spiser av slik mat. Og gjett hva...? Jo, på 3 dager har jeg gått ned 3 kg! Jeg er så fornøyd! ;D Jeg har stått stille i mange, mange uker. Men etter jeg kutta ut osten, begynte den å gå nedover igjen Så atter en gang: tuuuusen takk for tipset Dere er best!

(ja, jeg spiser fortsatt gulrøtter :/ ...men skal slutte med det, snart.. om jeg klarer)

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no