Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

FOCCACIA brød (bilder)

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-10, 23:23   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

FOCCACIA brød (bilder)

Foccacia brød.
Jeg tok utgangspunkt i Solsikkebrødet , men jeg brukte malte sesamfrø istedenfor solsikke-kjerner. Jeg har og i dag kjøpt en pakke ridderheim tomater i basilikum og parmesan


I deigen hadde jeg og en ss av oljen fra tomatpakken og en t-skje av basilikumblandingen i samme pakke - den ferdige deigen tok jeg i bakepapirkledd form - dryppet mer av oljen over og la en del tomater på toppen, samt litt pastakrydder og maldonsalt - stek etter anvisning i oppskriften. Jeg fikk litt for høy temperatur i ovnen så brødet mitt ble litt mørkt.
Dersom man ikke har disse tomatene (noe jeg sjelden har) kan en smaks sette deigen med feks pesto, men den kan fint brukes uten ekstra smak og.
En kan og ha cherry-tomater , evt oliven , bare urter eller godt rydder på brødet, men ha alltid dråper god oliven olje over før steking -grovt salt gir også god smak

Utrolig godt til både skalldyr og grillmat -skikkelig sommerbrød.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:15   #2
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

dette så helt herlig ut Tror jeg skal teste ut dette til uken

Er spent på om kjøkkenmaskinen min klarer å knuse de solsikkekjernene, er harde greier.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 18:52   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Dette så kjempegodt ut! Dette må jeg prøve en gang!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 15:41   #4
Tinkelpinkel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Larvik
Alder: 38
Innlegg: 14
Tinkelpinkel er på en erverdig vei

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Å, jeg har ønska meg lavkarbo focaccia-oppskrift! Denna skal prøves til grillmat i morgen

Tinkelpinkel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mmmmmmmmmmmmmm Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 08:23   #5
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Dette var en helt fantastisk oppdagelse. Jeg har holdt på å sprekke av focaccialyst, og nå er det en saga blott!

Jeg har laga en variant av denne flere ganger allerede. Jeg lager deigen med masse sesam- og litt solsikkefrø. (Jeg har forresten i litt mer bakepulver enn i oppskrifta.) Så stapper jeg ned tett i tett med oliven, grønne er jo karbosnåle, men en og annen svart kan man jo unne seg. Innimellom har jeg litt hakka soltørka tomat i oxo. (cherrytomater, helst flådde, er oxo godt) Før herligheten går i ovnen har jeg godt med olivenolje og litt salt på toppen. Jeg bruker enten fersk timian eller rosmarin eller en mix av disse og dytter ned i deigen, har jeg ikke friske urter strør jeg på litt tørre urtekrydder før jeg har på oljen. Når focacciaen er stekt, heller jeg på MASSE extra virgin olivenolje. Slik får man en super fettprosent på produktet, og ikke minst en fantastisk smak. Det er ikke langt unna focacciaen jeg har fått servert i Italia, altså! Å- hvilken lykke! TUSEN TAKK!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 20:26   #6
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Fikk så utrolig lyst og lage dette nå, men hadde såklart ikke fløte.. Noen som har prøvd uten? Med bare vann? Kanskje blande vann med litt Johanneskjerne-greier? Evt litt mer kremost kan funke?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 21:01   #7
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Dette brødet så mye høyere ut enn de på hjemmesiden din. Er det fordi du har mer bakepulver i, eller har du laget større oppskrift?

Ser forresten fantastisk godt ut, og skal bakes i helgen. Passer kanskje godt til 17. mai?

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 23:28   #8
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Dette brødet er høyere enn de jeg pleier lage. Mulig det hevet bittelitt mer enn det pleier pga finere og lettere "mel" men hoved årsaken er nok at jeg ellers steker brødet på stekeplate og har en mye større flate på brødet -Foccacia brødet ble stekt i en liten ildfast form så det ble høyere av den grunn -ikke så bredt utover -

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 01:48   #9
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Nå har jeg ikke noen unnskyldning lenger til ikke å fortsette med lavkarbo.. Må vel på butikken i morra På tide å bli kvitt litt magefett

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 19:00   #10
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Mmmmm, dette må jeg prøve i morgen tidlig!

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 09:42   #11
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Dette så digg ut

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 09:11   #12
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Jeg skal lage dette etterpå... Husker du hvilken størrelse formen din er på?

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 11:10   #13
meg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 23
meg er på en erverdig vei

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Jeg bakte brødet til skalldyrparty i går.
Smakte kjempegodt. Det kommer jeg til å bake flere ganger.

Jeg brukte mest sesamfrø og noen solsikkefrø. Hadde en god slump olje i den ildfasteformen før jeg helte i deigen. Soltørka tomater og maldonsalt på toppen.

Det ble virkelig digg, og hele brødet forsvant

__________________

meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 12:01   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Lurer på hvordan dette blir som foccatcia jeg? Det var godt som loff, for godt, for karbene flyr fort om man bare spiser i vei.. God som pizzabunn, men litt vanskelig å kjevle ut da en trakk seg sammen noe ekstremt(brukte oppskifta i hovedinnlegget).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:56   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: FOCCACIA brød (bilder)

Jeg bakte denne og tok med meg til svigers i dag. HIMMEL! Den smakte jo som lavkarbobrød, på en måte, og jeg klarte ikke å få frøene til mel i food processoren (har ikke kvern), men det ble allikevel veldig godt og så ut som focaccia, som på bildet. Svigermor og svogeren min kranglet om restene, han tok med seg hjem resten minus en stor bit til svigermor (som ikke er på lavkarbo, engang). Blir nok bakt flere ganger ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjømat og foccacia (m bilder) Makronella Middag 5 12-05-10 08:30
Mariannes grove foccacia snickers Frokost og kveldsmat 0 22-09-08 23:46
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Sallys foccacia? Up-and-down Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 30-09-07 23:01
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no