Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Nytt slankesenter

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-04, 17:05   #26
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Min far husker du kanskje, han satt på kontoret i 1. etg og var nesten like stor som meg. Satt du i 2.etg innerst i gangen?

StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 17:53   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jaaaaaaaaada, jeg satt innerst i gangen i 2 etg - det er riktig det vettu ! Vil ikke skrive fullt navn på folk her inne, men det ser ut til at du skjønner hvem/hva jeg mener allikevel !

Det er rart å kunne si det, men jeg husker best ansikter, iså navn, men ikke kropper !! Hvis noen spør meg om noen var store eller små kan jeg ikke svare. Hva størrelse folk har betyr liksom ikke noe..... hm... jaja, jeg regner med at jeg våkner i natt og får en A-HA opplevelse....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 07:32   #28
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Bør vel komme oss tilbake på sporet å skrive om slankesenter igjen. Har fått mange mail og telefonhenvendelser vedrørende Alm-Senteret, av andre som kan tenke seg å dra dit, tillater meg derfor å legge inn en link til siden deres. Ikke fordi jeg ikke vil svare på spørsmål, men da får de som spør iallefall grunnleggende opplysninger.

www.almsenteret.no

Ønsker dere alle en riktig god dag, og håper alle sammen når sine mål etterhvert.

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 12:13   #29
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Tilbake fra alm-senteret

Hei, nå er jeg tilbake fra alm-senteret etter 4 uker med kost- og vitamin/minerallære + masse trening. 4 uker er nok for liten tid men vi var tre stykke som skulle være en slik periode, og vi alle hadde kjempeutbytte av det. For min egen del drar jeg tilbake i desember for å få korrigert det jeg gjør her hjemme nå.

I begynnelsen var alt drittungt, beina, armene ja hele kroppen protesterte mot all den bevegelsen jeg skulle gjennom, men etter to uker slapp blyloddene taket i beina og det ble litt lettere å bevege seg. Ja det er vondt å innrømme, men trening begynte å bli "litt" kjekt. Det å hele tiden presse seg selv litt ekstra, å oppdage at du klarer det.

Teamet der var kjempebra, alt fra vaktmester til daglig leder gjorde hva de kunne for at vi skulle klare å gjennomføre opplegget.

Måltidene var små og mange, vi fikk ca. 1800/2200 kalorier i oss pr dag (kvinner/menn), og jeg led ingen nød, var faktisk sjelden eller aldri direkte sulten, og søtsjuka forsvant ganske fort.

Nå er jeg hjemme igjen, og målet er å trene minimum to timer pr dag, noe jeg har klart hittil.

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 12:15   #30
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

VELKOMMEN TILBAKE!! Nå har jeg venta fælt altså!! Fint å høre at det har vært et bra opphold da!! Du kommer kanskje til å fortelle litt mer eller??? *si ja si ja*


fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 12:50   #31
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Imponerende resultat Stor-Ola. Flott at du er fornøyd.

Veldig fint om du kommer innom og forteller litt mer om opplegget der...noe vi kan ha nytte av? Og det kommer ikke av seg selv, så du må ha lagt ned en formidabel innsats. Vil gjerne høre om hvordan det går remover også...fortell fortell...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 13:17   #32
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Velkommen tilbake Stor-Ola !
Har vært innom på SG og sniklest i journalen din. Det hørtes ut som om dere koste dere oppi all læring og trening !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-11-04, 14:08   #33
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nille

Velkommen tilbake Stor-Ola !
Har vært innom på SG og sniklest i journalen din. Det hørtes ut som om dere koste dere oppi all læring og trening !!

Takk til alle sammen for varm tilbakekomst, har savnet å være inne her jeg også, men vi var mange om de pcene som var der, og da måtte en prioritere nettbank og e-poster

Vi var bare 9 deltagere og i alderen fra 17 til noenogseksti, og vi alle fant tonen og støttet hverandre og koste oss. Det å være der var en "egotripp" selv om det til tider var ganske tøft, det å komme tilbake til det virkelige liv er både godt, men også en forferdelig overgang. Har heldigvis mye mer energi nå, så tingene går litt lettere, samt at tastaturet og skjermen er kommet så mye nærmere meg.

Kommer nok tilbake med en del om kostholdet og treningsopplegget litt senere, men må først konsentrere meg om alt som har lagt å ventet på meg i en måned.

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:14   #34
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Det går nedover

Har holdt på i seks måneder nå og har mistet 51 kg, noe jeg er meget fornøyd med det. At jeg har klart dette skal alm-senteret og Anne-Lise deroppe ha masse av æren for, så tusen takk.

Det kommer en stor reportasje fra da vi var der i Mat & Helse nr. 2 som kommer ut nå i februar. Legger også en link til en liten skrytereportasje i lokalavisa her i Odda.

http://www.hardanger-folkeblad.no/ny...cle1436934.ece

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:24   #35
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Dette er beundringsverdig StorOla.

Gratulerer med kjempeflotte resultater, og det må jo være ekstra motiverende når du merker det så godt på helsa forøvrig. Det er godt du har familie som virkelig støtter deg, for dette kommer selvfølgelig dere alle tilgode på mange måter. Flott å høre at dere også "lærer" om kosthold. det er viktig for tiden som kommer etter oppholdet.

Det er jo kjempefint at det har kommet et godt alternativ til operasjon.

Vær stolt av deg selv. Du klarte å ta det første store vanskelige skrittet mot en bedre hverdag, og det er ofte vanskelig for kraftig overvektige. Og selvfølgelig fordi du også klarer å fortsette kampen din.

Jeg kan bare ønske deg lykke til videre. Det er flott at du klarer å stå frem å fortelle om historien din ...det kan gi håp til andre i samme situasjon.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 18:24   #36
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Utroooolig bra, StorOla!! FLINK er du!

Skal bli spennende å lese i Mat&Helse!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 19:19   #37
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Ja nå er det nesten så jeg begynner å trives med å gå tur også - har fremdeles litt vondt i viljen, men kommer oss ut mellom 60 og 90 minutter hver morgen før frokost, så hvis vi klarer det fremover skal nok de neste 49kg også forsvinne i løpet av et års tid (håper jeg) skal iallefall ikke tilbake til mitt gamle liv - livet er for kort til å spise seg ihjel.

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 21:09   #38
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Rett og slett kjempeimponerende og lese om hvordan du har tatt tak i livet ditt og endret både matvaner, fysisk aktivitet osv. At du har fått hjelp fra Alm-senteret er selvfølgelig et pluss, men det er tross alt DU som må gjøre "jobben" likevel!

Håper du fortsette og stikke innom av og til, gler meg til og lese artikkelen i Mat&Helse!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-02-05, 21:17   #39
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av friflex

Rett og slett kjempeimponerende og lese om hvordan du har tatt tak i livet ditt og endret både matvaner, fysisk aktivitet osv. At du har fått hjelp fra Alm-senteret er selvfølgelig et pluss, men det er tross alt DU som må gjøre "jobben" likevel!

Håper du fortsette og stikke innom av og til, gler meg til og lese artikkelen i Mat&Helse!

Selvfølgelig må en først bli enig med seg selv og innse at en har et problem, tok veldig lang tid før jeg orket å ta tak i meg selv, men når det først løsnet - så var det som ei elv i vårløsningen. Tenker helt annerledes nå når det gjelder matvarer, måltider mm, men teller ikke kalorier hele tiden. Sjekker av og til hva de rettene vi lager inneholder og justerer litt etterhvert.

Livsstilen er snudd på hodet, før var det jobbe, mat, sove, nattmat, sove - Nå er det først å fremst å få livet tilbake - selv om vi jobber og eter en masse fremdeles - men denne gang noenlunde riktig. Takk for mange gode ord fra dere alle sammen.

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 09:21   #40
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Satser 140 000 på å bli lettere

Det er flere som får kiloene til å rase. her er min gode venn Thomas i VG i dag. Har lyst til at dere skal få se hvor bra det går med almene.

Satser 140 000 på å bli lettere
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266462

Slanket 220 kg
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=266464

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 13:30   #41
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Leste begge disse artiklene. Fint at det går bra med senteret på Rauma da!

Håper det går bra med den gutten der også, er vertfall godt i gang! Så mye overvektig som 17åring er ikke bare,bare... Om han kommer seg ned mot 100kg vil han jo kunne begynne og spille litt fotball igjen, og det hadde jo sikkert vært en kjempeinspirasjon til og fortsette og trene og spise riktig!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 16:20   #42
StorOla
Juniormedlem
 
StorOla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Odda i Hardanger
Alder: 62
Innlegg: 39
StorOla har en fantastisk aura rundt segStorOla har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av friflex

Leste begge disse artiklene. Fint at det går bra med senteret på Rauma da!

Håper det går bra med den gutten der også, er vertfall godt i gang! Så mye overvektig som 17åring er ikke bare,bare... Om han kommer seg ned mot 100kg vil han jo kunne begynne og spille litt fotball igjen, og det hadde jo sikkert vært en kjempeinspirasjon til og fortsette og trene og spise riktig!

han er så motivert at det er jeg helt sikker på at han vil klare, og i tillegg blir han fulgt opp etterpå både av alm-senteret og oss som har vært deroppe, jeg selv har nesten daglig kontakt med de som var der med meg på MSN, SMS og telefon, så vi skal hjelpe hverandre lenge etter at vi er ferdig der.

__________________
Med vennlig hilsen
StorOla

Medlem av LFO, SG. FFF, KJ

"Ut på tur, alltid sur"




StorOla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 02:03   #43
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

StorOla!

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, men legger det nå her..

Jeg leste om deg i Mat&Helse i forrige helg.. og sa til mamma "han her kjenner jeg!" men det gjør jeg ikke da, men jeg synes bare det var så morsomt å lese om dere to, og hva de har fått til der oppe på alm-senteret

Egentlig så ville jeg bare si - keep up the good work!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
nytt øl i norge syl Lavkarbo generelt 1 16-09-04 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no