Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Syre/base-kosthold

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-09, 23:48   #1
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei
Smile

Syre/base-kosthold

Dere som går på dette, hvordan går det. Jeg er inne i uke 5 nå og det går tålig greit men jeg er stadig sulten, tror jeg spiser for lite og særlig av fett.

Muskelsmertene har avtatt noe ved hjelp av behandling med bidevevsmassasje og muskelstimulator to ganger pr uke.

Jeg ønsker meg noe gode tips til hva jeg kan spise uten å inkludere fløte, rømme og ost.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:05   #2
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Syre/base kosthold

Opprinnelig lagt inn av martina, her.

Dere som går på dette, hvordan går det. Jeg er inne i uke 5 nå og det går tålig greit men jeg er stadig sulten, tror jeg spiser for lite og særlig av fett.

Muskelsmertene har avtatt noe ved hjelp av behandling med bidevevsmassasje og muskelstimulator to ganger pr uke.

Jeg ønsker meg noe gode tips til hva jeg kan spise uten å inkludere fløte, rømme og ost.


Hei Martina!
Jeg er også i uke 5 nå. Er i bedre form, mer energi og gladere. Jeg klarer ikke helt å følge kostholdet, ligger vel trolig på 60/40 base. og jeg spiser noe kjøtt. Jeg klarer fint de 3 litere med supergreens/dråper og tar natron+salter i tillegg.
Kan du bruke soya da? da har du fløte, rømme og ost der
jeg bruker bare litt kokosmelk som erstatning for melkeprodukter. spiser 1-2 avokado hver dag(kan også feks erstatte rømme).
Jeg lager meg grønnsakswoker og supper. spiser mye salat. jeg spiser ikke noe brød, men det hender jeg lager vafler/lapper som da er lavkarbo-variant(melk/gluten fri også). jeg lager også taco av og til, laget av medisterdeig så fettet er med.. svinekjøtt er ikke "lov" på denne dietten, men siden fett er nesten nøytralt er det ikke så ille(mye fett i medisterdeig). så hopper jeg heller over taco-shellene...
Har du noen tips til meg da? hva lager/spiser du?

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 20:28   #3
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Syre/base kosthold

Jeg spiser en-to skiver Fedon brød pr. dag, Det sa behandleren min var ok. I tillegg spiser jeg en del tunfisk og egg. Av grønsaker er det mye agurk, tomat, salat og paprika. Middagsmat er stort sett rent kjøtt av kylling eller storfe,lite fett i det så jeg sper på med litt basilikumolje. Får lov å spise litt cottage cheese så det hender jeg tar det som dessert.

Av og til jeg lager en smoothie bestående av avocado, eple,supergreens, hempprotein og kokosfett. Smaker ikke spesielt godt men er et greit mellommåltid. Et godt alternativ til mellommåltid er Atkins barene, de er kjempegode og metter mye. Har blitt anbefalt å ha en slik tilgjenegelig når jeg blir sulten når jeg er ute.

Supergreensen har jeg litt problemer med, klarer bare en liter pr.dag så jeg jobber hardt med å få opp inntaket, bruker ph-dråper i alt vann jeg drikker.

Dette var vel i store trekk det jeg inntar av mat men det hender jeg skeier ut med litt potet eller en kakebit.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 19:26   #4
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Syre/base kosthold

kan noen sende en link eller ligende som sier hva et syrebasert kosthold er?!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:40   #5
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Syre/base kosthold

http://www.phmiracleliving.com/t-approach.aspx

Dette er Dr. Young sin version hvis det er den folk går på

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:59   #6
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Syre/base kosthold

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

http://www.phmiracleliving.com/t-approach.aspx

Dette er Dr. Young sin version hvis det er den folk går på

Stemmmer det, men jeg er ikke så ekstrem som det dr.Young skriver om i boken sin, heldigvis.

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:13   #7
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Syre/base kosthold

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

http://www.phmiracleliving.com/t-approach.aspx

Dette er Dr. Young sin version hvis det er den folk går på

JEPP
det er den jeg følger. Ihvertfall har den som mål. Er vel som de fleste her at den blir noe moderert og inviduelt tilpasset. Dr.young-dietten er vegetarisk. Jeg har fett kjøtt og egg med, men mindre av det enn på vanlig lavkarbo. Og spiser det ikke hver dag. Men heller det enn å øke for mye på karboene(som det lett kan bli med feks spelt-brød, bokhvetegrøt og poteter som er "tillatt" i moderate mengder). dvs 20-30% av kostholdet.

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 12:07   #8
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Syre/base kosthold

Hei!! Jeg har gått på Ph-dietten ganske lenge nå...(1år og 4 måneder), eller dvs jeg prøver. Var veeeldig flink det første halvåret og hadde utrolig bra effekt på kropp og sjel! (har kronisk sykdom og vil helst slippe å bruke medesiner)Problemet er at det blir for "nazi" for meg, og fristelsen til å skeie ut er stor. Så jeg tenkte jeg skulle prøve en diett som tillater litt mer enn bare grønnsaker, mandler, avocado og oljer (i korte trekk)

Det jeg lurte på er om det er noen av dere som vet om jeg kan kombinere Ketolysekuren (det den heter?) og fortsatt drikke "grønnt vann"? Jeg har blitt helt avhengig av å drikke 3 liter om dagen, så fort jeg slutter/kutter ned blir jeg dårlig igjen.

Vibeke

L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Syre-base-balanse, tips dingpot Fysisk og mental helse 43 06-08-11 14:16
Ph/syre-base kosthold? chili Andre dietter 20 22-06-10 13:53
Syre/base Matglad Spørsmål og svar 9 14-02-10 04:17
Syre i beina! På natta! Pluto i magen min:) Trening 9 05-03-08 09:19
Syre og base? Karro Ketolysekuren 5 03-02-08 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no