Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-12, 23:34   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

... og synderen fant jeg ut er i all hovedsak kidneybønnene jeg hadde ved siden av middagen

Jeg visste jo det var litt mer KH i belgfrukt, men dette er jo vannvittig
Jeg som trodde jeg måtte væreforsiktig med cashewnøtter (som jeg elsker), men de kan jeg jo spise en bøtte av i forhold til bønnene...
jeg trodde det ville være ok å begynne med litt bønner, erter osv i tillegg til gulerøtter og alle de andre "lovlige" grønnsakene jeg

Hva skal man spise da, for å spise LCHF uten å være helt nazi?

Siden jeg prøver å bli gravid bør jeg helst ikke være helt strikt, men jeg vil jo gjerne gå ned mens jeg venter på å bli gravid da...., har fortsatt 15 kg jeg bør bli kvitt og jo flere kg som er borte FØR jeg blir gravid, desto bedre

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 06:39   #2
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Frustrert... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60g KH i dag :O

Men hva vil du ligge på om dagen? Hvis du følger LCHF er det helt greit med 60 karbohydrater om dagen, og bønner er bra mat. Men du skriver både ketolyse og LCHF som filosofi, her bør du kanskje velge?

Hvis du vil ligge lavt og gå ned resten, så er det ikke noe i veien for det. Du kan til og med være i ketose når du blir gravid, det som er viktig er å spise mer karbohydrater når du først er gravid.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 07:23   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60g KH i dag :O

Vist du følger ketolyse er er bønner for høyt, det samme med erter og gulrøtter (skal lite til før det blir for mye).

Men et kjennerelt LCHF kosthold så kan du spise det.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 08:50   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

60 gram karbohydrater er da ikke voldsomt! Og bønner har lav GI tross at de har en del karbohydrater. Med det karbohydratinntaket der kan du fortsatt spise liberalt med fett (jf Lutz).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 15:09   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

det er litt forskjell på bønner, kokte kikerter inneholder 27,42 g karbo pr 100 g

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 15:13   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Som Photo sier har bønner lav GI. En karbohydrat er ikke bare en karbohydrat, vet du! De oppfører seg forskjellig i kroppen og karbohydrater i bønner er av den snille typen, pga måten de ellers er satt sammen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 18:55   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.


Siden jeg prøver å bli gravid bør jeg helst ikke være helt strikt,

hvorfor ikke? Det er når du er gravid du bør øke litt på karbene. Jeg ble gravid da jeg kjørte superstrikt, og i tillegg innførte et par drøye ts cocosa daglig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:11   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

er det forresten så farlig med ketolyse som gravid bare man ikke går ned i vekt? for det er vel det å gå ned som er uheldig, fordi giftstoffer fra det lagrede fettet frigjøres?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:14   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

er det forresten så farlig med ketolyse som gravid bare man ikke går ned i vekt? for det er vel det å gå ned som er uheldig, fordi giftstoffer fra det lagrede fettet frigjøres?

Dette har vel mer det at det skal en normalutvikling hos fosteret til, enn akkurat giftstoffene.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 19:19   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Dette har vel mer det at det skal en normalutvikling hos fosteret til, enn akkurat giftstoffene.

hvordan da mener du?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 22:54   #11
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Jeg er nok litt over gjennomsnittet paranoid ang det meste som kan gi forhold som ikke er helt optimale for et eventuellt foster...
Vi sliter nemlig veldig med å få barn.
Nå har vi vært prøvere i 3,5 år. På den tiden har jeg blitt spontant gravid 3 ganger. 2 ganger har det resultert i missed abortion i uke 15 og 8 og i mellom der hadde jeg en dødfødsel i uke 41.
Nå er vi igang med ivf og har allerede et mislykket ferskforsøk bak oss og venter på fryseforsøk.
Grunnen til abortene vet jeg ikke, men jeg har 3 fullgåtte svangerskap bak meg der alle resulterte i morkakesvikt og det siste fikk følge av svangerskapsdiabetes også. Det er på grunn av at det gikk som det gikk at jeg la om til kosten til ketogentfor å få kontroll på blodsukkeret og unngå diabetes og forhåpentligvis gå ned i vekt.
Jeg mister rett og slett helt kontroll på blodsukkeret om jeg ikke spiser ketogent og "pøser på" med fett og proteiner.

Jeg må bare gjøre "alt rett" selv slik at jeg ikke kan klandre meg selv for noe jeg kunne ha gjort anderledes.... om dere skjønner

Derfor er jeg redd for å være i ketose når jeg blir gravid (ang giftstoffer osv), redd for å ikke få "nok" sukker slik at fosteret utvikler seg normalt, og redd for at JEG får for mye sukker og havner i sukkerbergogdalbanefella igjen og pådrar meg diabetes igjen.... Det skal ikke så mye til før jeg føler suget nemlig

jeg har ikke gått ned et gram siden vi begynte med ivf-behandlingen. Det kan selvsagt ha med hormontilskudd å gjøre også, men jeg har jo vært litt mer moderat med kosten, nettopp fordi jeg prøver å bli gravid... Med moderat mener jeg at jeg har unnet meg kanskje et par appelsiner i løpet av en uke, litt mer nøtter enn ellers osv.
Siden jeg reagerer ganske voldsomt på gluten er det utelukket å begynne med "litt" brød fx

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:31   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Så lenge du ikke går ned frigjør du ikke giftstoffer.
Forøvrig er stress den verste fienden i forhold til å bli gravid.... . Så prøv å slappe av litt, finn pusterom i hverdagen og få tankene over på noe annet. Om du har konstant høyt stressnivå vil kroppen være for opptatt med et til å kunne bruke energi på noe annet. (ikke uten grunn at mange blir gravide i det de gir opp å prøve )


(og ikke at jeg har noe med det, men ikke glem de tre oppi ønsket om enda en da.... Kanskje det er dine tilmålte, så ta vare på de! Jeg har sett på nært hold hva slik prøving kan gjøre med de eldste i worst case scenario....)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:40   #13
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så lenge du ikke går ned frigjør du ikke giftstoffer.
Forøvrig er stress den verste fienden i forhold til å bli gravid.... . Så prøv å slappe av litt, finn pusterom i hverdagen og få tankene over på noe annet. Om du har konstant høyt stressnivå vil kroppen være for opptatt med et til å kunne bruke energi på noe annet. (ikke uten grunn at mange blir gravide i det de gir opp å prøve )


(og ikke at jeg har noe med det, men ikke glem de tre oppi ønsket om enda en da.... Kanskje det er dine tilmålte, så ta vare på de! Jeg har sett på nært hold hva slik prøving kan gjøre med de eldste i worst case scenario....)

De 3???
Vi har ingen barn sammen, annet enn hun som døde da
Jeg har 2 barn fra før...

Jeg vet om det med stress... og jeg prøver virkelig å la vær å stresse De gangene vi faktisk har blitt gravide er jo når vi har slappet av pga at utredning har vært igang bl.a.

Det er bare ikke så lett når man treffer drømmemannen etter man har fyllt 35...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 23:47   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

De 3???
Vi har ingen barn sammen, annet enn hun som døde da
Jeg har 2 barn fra før...

Jeg vet om det med stress... og jeg prøver virkelig å la vær å stresse De gangene vi faktisk har blitt gravide er jo når vi har slappet av pga at utredning har vært igang bl.a.

Det er bare ikke så lett når man treffer drømmemannen etter man har fyllt 35...

Sorry, blandet tall, litt for sent på kvelden.

Man kan vel dele livet med drømmemannen uten barn sammen? Jeg har aldri forstått det der.... Hva med å finne andre positive ting felles, og la naturen gå sin gang om ting er meningen?
Jeg fikk for ti år siden beskjed om at jeg ikke kunne få barn, men jeg tenkte aldi at det skulle være noe hinder for å kunne leve bra sammen med en fyr!... Heller tvert i mot! Tenk på alt man ikke kan gjøre eller orker når man har småbarn...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 00:44   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Bare en liten sidetanke. Ettersom du er i en prosess med ivf nå, så kan det tenkes at du kan ha noe nytte av akupunktur, muligens?!
Som sagt bare en tanke. Søsteren min og mannen hennes prøvde en stund uten hell, men med hjelp av akupunktur fikk de det til på første forsøk på ivf, og fikk senere høre at det var flere som hadde opplevd lignende.
Jeg synes ellers at det er kjempepositivt at du lever lchf, og tror at du nok kan optimalisere sjanesene sånn sett, til ven viss grad. Men mulig du trenger mer enn det.

Hvorfor du ønsker barn ellers synes jeg i sammenhengen er sekundært, og ikke noe man skal behøve å ta opp i denne tråden, forøvrig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 00:59   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvorfor du ønsker barn ellers synes jeg i sammenhengen er sekundært, og ikke noe man skal behøve å ta opp i denne tråden, forøvrig.

poenget mitt var ikke hvorfor man ønsker barn, men at man bør finne frem til positive ting ved et liv uten barn også. Evt med det antallet man allerede har. Så senker man kanskje presset litt også?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 01:18   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Nå kan jeg vel ikke se at trådstarter har ønsket råd om akkurat det, selv om jeg ser poenget ditt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 08:49   #18
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

poenget mitt var ikke hvorfor man ønsker barn, men at man bør finne frem til positive ting ved et liv uten barn også. Evt med det antallet man allerede har. Så senker man kanskje presset litt også?

Joda ser poenget ditt..., men det er som Photobscura sier ikke egentlig tema i tråden

Spørsmålet mitt er vel egentlig hvordan jeg skal klare å balansere prøvingen og kostholdet på en mest mulig forsvarlig måte både overfor meg selv og et kommende foster, samtidig som jeg optimerer både sjansen for å bli gravid og klare å holde på et normalutviklet foster.
Og selv om jeg kanskje kunne klart meg med de barna jeg allerede har, er det ikke like lett for ham som ikke har egne.
Vi nærmer oss begge 40-åra med stormskritt også, så god tid har vi ikke heller - det hjelper jo ikke...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:01   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Det er ingen menneskerett å få barn, og mange må klare seg uten. Og lever helt fint med det!

Jeg ville også forsøkt akupunktur. Det var det i sammenheng med lavkarbo som plutseøig gjorde meg helt uventet gravid på tross av tidligere beskjed om å ikke kunne bli det

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:18   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er ingen menneskerett å få barn, og mange må klare seg uten. Og lever helt fint med det!

Dette er way out of line. Dama ber om kostråd, hun kommer ikke med et argument om at hun mener hun har krav på barn!!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:35   #21
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er ingen menneskerett å få barn, og mange må klare seg uten. Og lever helt fint med det!:

Helt unødvendig, Carisma! Og forøvrig den mest irriterende uttalelsen jeg vet ifb med ufrivillig barnløshet. Men det vil jeg ikke diskutere her, åpne gjerne en ny tråd hvis du vil ta den diskusjonen.

*

FrkMarge - Uff, for en lei prøverhistorie! Skjønner at det er mange motstridende tanker omkring dette, og jeg vet at det er vanskelig å vite hva som er rett. Vi hadde vårt første forsøk i november, jeg økte også på karbene fordi jeg var redd for å være i ketose. Tror ikke det hjalp på noe, så nå (og i neste forsøk) skal jeg spise som vanlig, og dersom jeg blir gravid følger jeg hexebergs råd om å øke 10 g karbohydrater i måneden, hun mener det er nok for babyens hjerne.

Og så vil jeg anbefale ikke å spise frukt, særlig siden du sier du lett får et søtsug. Øk med flere grønnskaker som vokser under jorden, samt bønner og linser.

Lykke til med fryseforsøket!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 09:51   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Dette er way out of line. Dama ber om kostråd, hun kommer ikke med et argument om at hun mener hun har krav på barn!!

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Helt unødvendig, Carisma! Og forøvrig den mest irriterende uttalelsen jeg vet ifb med ufrivillig barnløshet.

Mulig, men det er et tema jeg kjenner litt for godt fra alle vinkler. Uansett, poenget mitt er at det mentale spiller minst like stor rolle som det fysiske, og at man kanskje må åpne opp og gi seg selv litt slack, og være åpen for at livet ikke alltid blir som man har tenkt. Uten at det betyr at man skal gi opp, eller ikke gjøre det beste ut av situasjonen.
Forøvrig vil jeg igjen nevne det med å ta cocosa som jeg nevnte over. Flere har påpekt at de var flinke med det en periode da de ble gravide et annet sted hvor jeg skrev om min overraskende graviditet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 10:08   #23
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Helt unødvendig, Carisma! Og forøvrig den mest irriterende uttalelsen jeg vet ifb med ufrivillig barnløshet. Men det vil jeg ikke diskutere her, åpne gjerne en ny tråd hvis du vil ta den diskusjonen.

*

FrkMarge - Uff, for en lei prøverhistorie! Skjønner at det er mange motstridende tanker omkring dette, og jeg vet at det er vanskelig å vite hva som er rett. Vi hadde vårt første forsøk i november, jeg økte også på karbene fordi jeg var redd for å være i ketose. Tror ikke det hjalp på noe, så nå (og i neste forsøk) skal jeg spise som vanlig, og dersom jeg blir gravid følger jeg hexebergs råd om å øke 10 g karbohydrater i måneden, hun mener det er nok for babyens hjerne.

Og så vil jeg anbefale ikke å spise frukt, særlig siden du sier du lett får et søtsug. Øk med flere grønnskaker som vokser under jorden, samt bønner og linser.

Lykke til med fryseforsøket!

Takk for konstruktivt svar
Jeg merker selv jeg må være veldig forsiktig med frukt, men sitrus, som sitron, appelsin, kiwi og faktsk druer(!) får jeg ikke merkbart sug av. Epler, pærer osv er det mye verre med, så det rører jeg aldri.
Nå har jeg jo funnet ut at bønner inneholder MYE mer KH enn jeg var klar over, så det er jo en fin matvare å øke litt med kanskje?
Regner med at erter og andre belgfrukter er omtrent i samme gata?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 10:13   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Belgfrukter er et genialt tilskudd om du vil øke på karbohydratene! Lav glykemisk indeks, og fulle av gode ting som magnesium, jern, folat, b-vitaminer og antioksydanter! Peanøtter, kikerter, linser, alle typer bønner -masse å velge mellom! Hummus, f.eks, er supergodt tilbehør, sataysaus, linsesuppe, falafel, unt so weiter!
Kommer nok til å spise litt mer belgefrukt når jeg har fått skrella av de siste kiloene, men jeg går dessverre ikke ned i vekt når jeg spiser det. Men jeg går ikke opp heller.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-12, 10:31   #25
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Frustrert ... ifølge diett.no har jeg fått i meg nesten 60 g kh i dag

Så bra at du har funnet ut hva slags frukt du kan spise. Deilig med noe friskt av og til også

Som Photo sier er det mye å velge i blandt belgfrukter, og de inneholder mye bra. Jeg ble positivt overrasket over hvor mye c-vitamin erter inneholder, så det er absolutt ikke bare vomfyll og karbohydrater

Du kan jo forsøke deg forsiktig fra med belgfrukter, kanskje akkurat nok til ikke å være i ketose, men fremdeles lavt i karbene, fram til du vet resultatet av fryseforsøket.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå har jeg fått lest "bibelen" og har fått tablettene men sliter med å få de ned Hildemor på slanking Ketolysekuren 11 09-02-11 13:37
Frustrert pappa! Nesten frustrert datter! Sykepleierstudine Lavkarbo generelt 11 01-02-11 22:13
Høy protein-diett kontra høy fett-diett Maja Kostholdsfilosofier 16 13-01-10 21:03
Slik spiser du sunt ifølge ernæringsfysiolog Camilla Andersen Goggen Lavkarbo generelt 2 03-02-06 10:35
Frustrert! Ann Kristin Ketolysekuren 8 21-06-05 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no