Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Din erfaring - ketolyse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-18, 14:46   #1
JST
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2018
Innlegg: 3
JST er på en erverdig vei
Smile

Din erfaring - ketolyse

Hei! Er ny i forumet, og relativt ny når det gjelder ketolyse. Har gått på ketolyse i ca 6 uker, og gått ned 5-6 kg (mensen akkurat nå, har ikke veiet meg grunnet at jeg er en som samler på mye vann).

Jeg er 19 år og gjør dette i lag med moren min. Etter å ha lest boken til Torkil hadde vi inntrykk av at man fikk en litt mer merkbar nedgang i starten og deretter rolig, men vi har hatt rolig vektnedgang hele veien.

Dere som har gått på/går på ketolyse-diett, hvordan er deres erfaring? Hvor mye har dere gått ned og hvor fort?

Disclaimer: vet at alle er forskjellige, er bare ute etter å høre hvordan andre har opplevd dietten for å se mangfoldet

JST er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-18, 14:48   #2
JST
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2018
Innlegg: 3
JST er på en erverdig vei

Sv: Din erfaring - ketolyse

Må nevne at jeg alltid er i ketose i følge stix:-)

JST er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-18, 16:53   #3
Marithiel
Nytt Medlem
 
Marithiel sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2018
Innlegg: 2
Marithiel er på en erverdig vei

Sv: Din erfaring - ketolyse

Hei!
Jeg er også ny på dette forumet, men har litt erfaring med ketolyse fra før. Gikk ned 10 kg for litt over ett år siden, og følte meg SÅ bra i hele kroppen. Sterk, ingen smerter, fokusert, full av energi. Bare positivt!

Jeg hadde også rolig vektnedgang. Gikk ned omtrent 1 kg i uka, men stagnerte litt der vekta hadde vært stabil tidligere. Fortsatte bare, og så løsnet det etterhvert. Jeg trente ikke i det hele tatt (bortsett fra å løpe etter to små barn ), men gikk ned jevnt og trutt likevel.

Så kom en periode der jeg ble demotivert. Ingen så at jeg hadde mistet 10 kg, det var omstendelig å lage mat, stress osv. Dermed "overbeviste" jeg meg selv om at jeg kunne spise normalt og bare bruke sunn fornuft. Det klarte jeg ikke... Jeg la på meg de 10 kiloene igjen, og 10 kg ekstra i samme slengen...

Så nå har jeg begynt igjen (3. april), og er i den fasen der jeg føler meg skikkelig elendig. Svimmel, kvalm og uggen. Men jeg vet at det går over, og at jeg vil føle meg sterk og energisk igjen!

Så bra at du og moren din gjør dette sammen! Godt å kunne støtte hverandre. Hvor mange kg skal du/dere ned?

Marithiel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-04-18, 19:40   #4
JST
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2018
Innlegg: 3
JST er på en erverdig vei

Sv: Din erfaring - ketolyse

Ettersom jeg er 165cm høy så bør jeg veie mellom 55-65kg, og for å komme ned til 65 må jeg totalt gå ned 20kg. Mamma vil vel gå ned 20-25kg tror jeg. Er veldig gøy å slanke seg sammen, merkelig nok!
Krysser fingrene for at det løsner hos meg etter denne uken, kan se at føtter og alt hovner opp grunnet vannsamlig så tør ikke veie meg

JST er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-18, 20:53   #5
Marithiel
Nytt Medlem
 
Marithiel sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2018
Innlegg: 2
Marithiel er på en erverdig vei

Sv: Din erfaring - ketolyse

Kjenner til det med vann i kroppen rundt den tiden i måneden, ja... Bare husk å drikke nok vann. Jeg sliter litt med det, og føler jeg må gå rundt og drikke vann hele tiden..!

Da jeg gikk på keto tidligere pleide jeg å måle meg rundt hoftepartiet, midjen og bysten (og av og til rundt låret og armen), og det var egentlig veldig kjekt å kunne se at det var progresjon selv om vekten ikke viste så mye nedgang. Anbefales!

Jeg er også rundt 165 cm høy, og skal da ned ca. 35 kg. Uffff, brutal virkelighet.

Krysser fingrene for oss alle sammen, og satser på at dette går over all forventning!

Marithiel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 18:15   #6
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Din erfaring - ketolyse

Opprinnelig lagt inn av JST, her.

Dere som har gått på/går på ketolyse-diett, hvordan er deres erfaring? Hvor mye har dere gått ned og hvor fort?

Disclaimer: vet at alle er forskjellige, er bare ute etter å høre hvordan andre har opplevd dietten for å se mangfoldet

Hvis du trykker på den wight loss tickeren nederst i innlegget mitt, kommer du til mitt "weight chart". Der ser du progressjonen min i diagrammet.

Som du ser gikk det nogenlunde fort unna med meg til å begynne med fra startvekta på 121 kg, inntil jeg nådde et platå på rundt 107 kg. Der ble jeg stående i flere måneder og tilslutt så ble jeg så demotivert at jeg sprakk utpå vinteren. Så tok jeg meg sammen og etterhvert fant jeg ut at å bare ete lchf ikke var nok til å fortsette nedover og jeg økte andelen av fett til ca 75%, samt at jeg begynte å telle kalorier i tillegg og da ble det virkelig fart på nedgangen. Jeg nådde matchvekta i oktober i fjor og holdt den et halvt år. Men nå etter påsken bestemte jeg meg for å gå ned fire kilo til, slik at jeg har litt mer slingringsmonn. Planen er å nå det i løpet av første uka i mai og for å klare det så ligger jeg nå på et kcal underskudd på 700 pr. dag (4900 i uka).

Men for meg var det viktig å redusere kaloriinntaket gradvis, slik at ikke kroppen går i sparemodus, det samme når vektmålet er nådd, å gradvis øke på kaloriinntaket igjen inntil en når Kalorier inn - kalorier ut =0

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 09-04-18, 18:35   #7
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Din erfaring - ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Marithiel, her.

Jeg trente ikke i det hele tatt (bortsett fra å løpe etter to små barn ), men gikk ned jevnt og trutt likevel.

Ikke jeg heller. Jeg er ufør med hodesmerter og de fleste dagene tilbringes på en sofa. Det siste 3/4 året har jeg dog klart å gjøre noen enkle styrkeøvelser 1-2 ggr. pr. uke på stuegulvet med kun kroppen som motstand (for det meste pushups).

Dette med å trene for å gå ned i vekt er en myte jeg ikke skjønner har fått leve så lenge som det har. Styrketrening har dog en gunstig effekt på forbrenningen og det i 24-48 timer etter endt økt. Grunnen er at musklene trenger å bygge seg opp til litt større og sterkere enn de var før de ble brutt ned under treningen. Å løpe derimot vil jeg nesten påstå har null effekt på vektnedgang. Rett nok så forbruker en selvsagt litt energi på joggeturen, men ofte så genererer det mer sult og så eter en mer. Kondisjonstrening er selvsagt sunt, og veldig bra å drive med, men har ingen effekt på vektnedgang. Skal en ned i vekt er det næringsinntaket en må gjøre noe med.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Svar

Emneord
diett, ketogen, ketolyse, vektnedgang


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har noen erfaring med eurodiett/ketolyse-mix? Mara Ketolysekuren 3 28-05-10 14:04
Min erfaring med ketolyse klompenmio Ketolysekuren 11 01-12-09 08:41
Er det nokon med erfaring med 30 days og ketolyse? nattinatt Ketolysekuren 18 09-06-09 12:44
Noen som har erfaring med nattarbeid og vektnedgang på ketolyse? mirafoli Ketolysekuren 1 23-03-09 14:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no