Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Mellommåltider?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-04, 01:02   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Mellommåltider?

Her er noen forslag til mellommåltider, dere.
Husker Anne sa til meg noe sånt som at det er jo ikke spesielt virkningsfullt å erstatte mengder dårlig snop med mengder ikke-så-dårlig snop. Som f.eks å slutte å spise sjokolade, men spise en hel pose peanøtter i slengen i stedet...! Så ha det litt i bakhodet, da - det der med mengden.....
(anbefalt Agatston-mengde pr mellommåltid i uthevet skrift)

* stangselleri dyppet i mager smøreost (klassikeren!)
* ostebiter av mager ost, som lett-Norvegia, lett-Jarlsberg e.l. 30 gram
* peanøttsmør 2 ss maks
* nøtter (peanøtter, cashew, macademia, paranøtter, mandler) 10 stk
* pistasjnøtter 30 stk
* babytomater med cottage cheese (120 gram c.c. og 100 gram tomat)
* agurkstenger innrullet i skiver av skinke eller kalkunpålegg (et par stk)
* rå grønnsaksstenger med hummus

Det var Agatston sine. her kommer VÅRE fav's:

* Skinke-avskjær (bajonskinke eller så) 1 par skiver
* Babybel ost 1 stk
* Kyllingskiver varmet i ovn med smeltet mozarella på toppen
* Hva som helst slags grønnsak
* Suppe 2 dl
* Kakao uten sukker 1 kopp (ganske mettende!)
* Pølsebiter (mager salamipølse e.l.) ikke hele pølsa
* Mandler dyppet i smøreost 5 stk
* Valnøtter rullet i gulost 5 stk
* Gulrot Fase 2
* Tomatskiver varmet i ovnen med purre, oregano og mozarella på toppen
* Hakkete valnøtter i Sans Cottage Cheese
* Tynne mozarella, tomat- og løkskiver, toppet med salt, pepper og basilikum
* En halv avocado med 1 ts svart kaviar og løk
* Oliven
* Sylteagurk (ikke dem med sukker i laken)
* Svart bønne-dip med agurk/selleristenger
* Hardkokt egg



Skal fylle på når jeg kommer på flere!
Hva med dere? Tenkte jeg kunne samle alle sammen i det første innlegget her ettersom det kommer inn ting - god ide eller ei...? Så ut som det funka bra, syns jeg Felles-gathering, liksom

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -

Sist redigert av smosje : 21-01-05 kl 01:37.
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 01:36   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

supert, smosje!!!

skal vi se...

mandler dyppet i smøreost (blir vel bare 5 det, da....?)
valnøtter rullet i lett gulost (5 stk)
gulrot!! men det er jo ikke egentlig lov i sb før etter en stund...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 01:40   #3
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Da fyller jeg på dine på listen, Aline - om det er greit? Hvilken farge vil du være?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 02:09   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

rosa.... *blafrer med øyevippene*

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 02:47   #5
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Rosa'n er din!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 12-12-04, 17:37   #6
fopesole
Juniormedlem
 
fopesole sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 10
fopesole er på en erverdig vei

Her er et par forslag til mellommåltider:

Hakkede valnøtter i Sans Cottage Cheese;
Tynne mozarella-, tomat- og løkskiver toppet med litt krydder (f.eks. salt, pepper og basilikum);
En halv avokado med 1 ts sort kaviar (toppet med et par løkbiter).

Skal si ifra hvis jeg kommer på flere forslag!

__________________
fopesole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 12-12-04, 17:43   #7
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Thanks!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 12-12-04, 17:55   #8
fopesole
Juniormedlem
 
fopesole sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 10
fopesole er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av smosje

Thanks!!

Bare hyggelig!

Dette var da morsommere enn å lese til eksamen! *ler*
Hvordan får du forresten bilde opp på innlegget ditt? (Har lagt inn bilde, men den dukker ikke opp når jeg skriver et innlegg).

__________________
fopesole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 12-12-04, 19:45   #9
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Hvis du går på "kontrollpanel" og til venstre; klikk på "rediger avatar", så laster du opp bildet ditt der. Det du har gjort nå er bare å laste opp et bilde på profil-siden din, men da ligger det bare der og sees ikke i post'ene dine. Lykke til!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 14-12-04, 12:53   #10
fopesole
Juniormedlem
 
fopesole sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 10
fopesole er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av smosje

Hvis du går på "kontrollpanel" og til venstre; klikk på "rediger avatar", så laster du opp bildet ditt der. Det du har gjort nå er bare å laste opp et bilde på profil-siden din, men da ligger det bare der og sees ikke i post'ene dine. Lykke til!

Sånn! Tusen takk!!

__________________
fopesole er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no