Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ut og inn av ketose på kort tid?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-11, 23:42   #1
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Ut og inn av ketose på kort tid?

Jeg hadde en planlagt sprekk på lørdag, jeg var i ketose, men skulle bort og vi skulle kose oss. Jeg regnet med å gå ut av ketosen og som sagt så gjort, søndag morgen testet jeg og jeg var ikke i ketose. En jeg kjenner som har gått på lavkarbo lenge sa at det tar ca 3 dager før man er tilbake i ketosen igjen. Men jeg holdt meg på matten i går og testet i dag morges og da var jeg i ketose igjen...Noen som har en forklaring på dette?

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 06-06-11, 23:49   #2
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Det der var jeg ute for i helgen... I går spiste jeg 1 pizzastykke og 2 sveler uten noe på. Da jeg sjekka i gårkveld var jeg ikke i ketose, men i dag klokka 17.00 var jeg i ketose igjen... SÅ SNART???

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 00:05   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

For det første, du kan bare stole 100% på resultatet om du måler om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!
Selv høykarbere kan ha ketoner i urinen om morgenen om de har høy forbrenning!

Dersom karbo- lagrene i kroppen er helt tomme, skal det ikke mye til før det lille man spiser av karber blir fort borte igjen!
Jeg er alltid i ketose etter ca 36timer uansett hvor mye karber jeg klarer å dytte i meg en dag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 00:09   #4
heidia79
Seniormedlem
 
heidia79 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Førde
Innlegg: 3.090
heidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt avheidia79 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

For det første, du kan bare stole 100% på resultatet om du måler om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!
Selv høykarbere kan ha ketoner i urinen om morgenen om de har høy forbrenning!

Dersom karbo- lagrene i kroppen er helt tomme, skal det ikke mye til før det lille man spiser av karber blir fort borte igjen!
Jeg er alltid i ketose etter ca 36timer uansett hvor mye karber jeg klarer å dytte i meg en dag!

Takk Kitt, Du er alltid så kjapp og god med svarene dine

__________________
Heidia is back


heidia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 01:30   #5
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

For det første, du kan bare stole 100% på resultatet om du måler om kvelden, minst 2 timer etter siste måltid!
Selv høykarbere kan ha ketoner i urinen om morgenen om de har høy forbrenning!

Dersom karbo- lagrene i kroppen er helt tomme, skal det ikke mye til før det lille man spiser av karber blir fort borte igjen!
Jeg er alltid i ketose etter ca 36timer uansett hvor mye karber jeg klarer å dytte i meg en dag!

Jeg testet i går kveld også og da var jeg i ketose og jeg sjekket nå, 3 timer etter siste måltid og jeg er i ketose Takk for forklaring..

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:33   #6
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Jeg opplever ofte at ketosen er "borte" , hvis jeg tester på morran. Mens utover dagen blir testen mørkere og mørkere i farven. Merker også svakere utslag hvis jeg drikker veldig mye...:-S

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 08:52   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Tror aldri jeg har brukt 3 dager på å komme i ketose. Glir inn og ut av ketose uten at jeg merker særlig av det. Har kun sticksa som pekepinne. Der er vi veldig forskjellige, så tror ikke det er noen regel på det. Om sticksen om kvelden er veldig mørk, så kan det tyde på for lavt veskeinntak. Du er i ketose uansett utslag, så det beste er om du får en lysere farge

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:30   #8
fremtid
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 92
fremtid er på en erverdig vei

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Tror aldri jeg har brukt 3 dager på å komme i ketose. Glir inn og ut av ketose uten at jeg merker særlig av det. Har kun sticksa som pekepinne. Der er vi veldig forskjellige, så tror ikke det er noen regel på det. Om sticksen om kvelden er veldig mørk, så kan det tyde på for lavt veskeinntak. Du er i ketose uansett utslag, så det beste er om du får en lysere farge

Mine utslag mest lyse på morgenen. Jeg drikker mellom 3 og 4 liter vann pr dag og sticksene blir bare mørkere utover dagen allikevel. Begynte å drikke så mye fordi sticksen er så LILLA, men det hjelper ikke noe uansett hvor mye jeg drikker. Jeg ofte på do da, har hyppig vannlating altså

__________________

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:33   #9
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Opprinnelig lagt inn av fremtid, her.

Mine utslag mest lyse på morgenen. Jeg drikker mellom 3 og 4 liter vann pr dag og sticksene blir bare mørkere utover dagen allikevel. Begynte å drikke så mye fordi sticksen er så LILLA, men det hjelper ikke noe uansett hvor mye jeg drikker. Jeg ofte på do da, har hyppig vannlating altså


Samme her Jeg drikker store mengder av te, vann eller farris hele dagen, og stixen blir likevel mørkere utover dagen. Artig å lese at flere opplever det samme

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 16:32   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

Jeg får aldri utslag på stixen lenger jeg. Uansett hva jeg spiser. Men kroppen min produserer mengder av ketoner. Tips til alle: vil dere ha utslag på stixen, så bland 50 ml cocosa i te eller kaffe, eller spis den som den er og drikk godt med vann til. Mål så etter tre timer Da bør det være utslag på stixen. Grunnen er at de mellomlange fettsyrene går utenom de vanlige fettveier i kroppen, og går rett til leveren. Der omdannes de til ketoner, og det når en topp etter ca 3 timer.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 18:08   #11
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Ut og inn av ketose på kort tid?

For meg så er det slik dersom jeg går ut av ketose uten at det er planlagt, altså får i meg noe med for mye karbo, så går jeg ut av ketose, og tilbake igjen neste dag.
Spiser jeg derimot høykarbomat en dag eller to, så tar det meg flere dager å komme i ketose igjen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kort presentasjon av ... Bolla :) Ketolysekuren 9 04-05-11 21:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no