Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Camembert - går det greit å spise det?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-09-08, 10:42   #1
ingu
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 20
ingu er på en erverdig vei

Camembert - går det greit å spise det?

Spiser knekkebrød til frokost med camembert ost på...
Er det "lov"?

__________________
ingu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 17:58   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Camembert - går det greit å spise det?

Det spørs vel hvilken kostholdfilosofi du følger. På ketolyse er osten grei, men ikke knekkebrødet. Skal du ikke så mye ned i vekt og f.eks. velger Lindberg skulle jeg tro det er greit.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:08   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Camembert - går det greit å spise det?

Opprinnelig lagt inn av ingu, her.

Spiser knekkebrød til frokost med camembert ost på...
Er det "lov"?

Hva slags knekkebrød da?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 22:26   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Camembert - går det greit å spise det?

knekkebrød?? Som i vanlig knekkebrød? nei...les i forumet..

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 13:58   #5
ingu
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 20
ingu er på en erverdig vei

Sv: Camembert - går det greit å spise det?

Mest osten jeg lurte på da...
Vet knekkis ikke er "bra". Har ikke så mye som skal vekk, spiser Fiberrik, er den jeg har funnet med minst kh, 36 gram i den med sesamfrø.

__________________
ingu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 14:32   #6
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Camembert - går det greit å spise det?

Det er få karbohydrater i ost, men melkeproteinet trekker mye insulin (øverst.) Det står faktisk for mesteparten av insulin-økningen ved forbruk av melkeprodukter (altså mer enn melkesukkeret). Hvis du føler at det går bra, er ost greit. Hvis du sliter, vær forsiktig med ost, og alle protein fra melkeprodukter.

Den beste osten er muggost, som inneholder mer fett og mindre protein. Royal Blue inneholder bare 14 g protein per 100 g. Norvegia inneholder 27 g protein per 100 g. Tines camembert inneholder 19 g protein per 100 g.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 15:31   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Camembert - går det greit å spise det?

danish hvorfor unngår du fiber ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 12:01   #8
ingu
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 20
ingu er på en erverdig vei

Sv: Camembert - går det greit å spise det?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Det er få karbohydrater i ost, men melkeproteinet trekker mye insulin (øverst.) Det står faktisk for mesteparten av insulin-økningen ved forbruk av melkeprodukter (altså mer enn melkesukkeret). Hvis du føler at det går bra, er ost greit. Hvis du sliter, vær forsiktig med ost, og alle protein fra melkeprodukter.

Den beste osten er muggost, som inneholder mer fett og mindre protein. Royal Blue inneholder bare 14 g protein per 100 g. Norvegia inneholder 27 g protein per 100 g. Tines camembert inneholder 19 g protein per 100 g.

Sliter litt, men tror ikke det er pga osten.
Sprekker litt innimellom, da er det som regel is og sjokkis som ødelegger...
Men kan jo være osten også, for spiser en del vanlig hvitost i omeletter og oppå gratinerte retter...

__________________
ingu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, generell lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det flere godsaker i butikkene som det er greit å spise? anca-77 Spørsmål og svar 1 09-09-08 20:14
Hva med Brie/Camembert Sugarpill Spørsmål og svar 1 14-03-08 22:42
Er det greit å spise så mye rømme,fløte og grønnsaker candelaen Spørsmål og svar 6 26-01-08 20:33
Når er det greit å spise kunstig søtstoff? Bee Lavkarbo generelt 5 08-11-07 05:39
Er det greit å ikke spise frokost? Dolly Ketolysekuren 8 16-04-07 19:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no