Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Er så lei ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-10, 16:20   #26
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Er så lei..

Jeg heier på deg! som jeg skrev til en annen her som også opplevde mobbing, den beste "hevnen" er å ha det bra! Du har funnet din vei til bedre helse og et godt liv. Drit i de damene! De har tydelig valgt feil yrkesvei her i livet!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 16:24   #27
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er så lei..

og slike folk skal jobbe med omsorg?? SKREMMENDE!!! huffameg..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 16:56   #28
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Er så lei..

Har på følelsen at nettopp du kommer til å bli en utmerket helsearbeider! På en eller annen måte.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 18:04   #29
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er så lei..

Nå har jeg faktisk ikke så mye erfaring med mobbing, selv om jeg har vært veldig overvektig hele livet...
De prøvde å mobbe meg på barneskolen, da endte jeg opp med å brekke nesa på han som var den verste.. (Man kødder ikke med hestejenter)...
På ungdomsskolen, så kom jeg ut av skallet mitt, og om noen slengte drit, slengte jeg dobbelt tilbake, og til slutt stod de som prøvde å mobbe meg der å så ut som noen tåpelige apekatter...
Har alltid vært stor i kjeften (i dobbel betydning ja.. )
Og kunne godt allerede i ung alder lire av meg ting som (Jaja, jeg er kanskje feit - men du er stygg og jeg kan slanke meg, stakkars deg, hva skal du gjøre?..) Ikke det at det gjør meg noe bedre enn mobberene.. Men jeg måtte ha klørne ute.. Det har jeg fortsatt... Men det fikk meg igjennom hele skolegangen min..

Så kjære deg, ikke være redd for å ta igjen.. Det er ingenting som sier at du skal sitte der å ta imot dritten de slenger til deg.. Uansett hvordan de har det hjemme.. Vær liten å sårbar på innsiden slik at du bevarer det vakre ved å være menneske.. Men vær hard på utsiden og ikke la drittkjerringer få noe ut av det de sier til deg.. Du er nydelig, og uansett hva som "feiler" deg er man ALLTID bedre enn de som mobber...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 18:35   #30
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er så lei..

Jeg vil bare si at hevn - uansett hvilken smak den har - mest sannsynlig ikke vil gjøre situasjonen enklere. Du vil vel ikke bli slik de er? Dette er tydeligvis jenter som har "slått seg sammen" for å provosere deg med stygge meldinger - og prøver det de kan for å få deg til å "gå på kroken" på et eller annet vis. Dvs at du blir sint, lei deg, eller prøver å diskutere med de det de sier. En del mennesker LEVER av slike provokasjoner!

Bestem deg for å ikke gå på kroken. Har du andre i klassen du har et bedre forhold til, hold deg til de. Se de rett inn i øynene og smil tilbake - deretter gå din vei, snu deg vekk eller på andre måter ignorer. Det er forferdelig vanskelig, men du vil få det til etterhvert. Begynn å snakk om HELT andre ting når de sier slikt - de vil bli veldig overrasket - og du kan på denne måten bryte mønsteret i det de driver med.

Du har min fulle medfølelse, jeg har vært der selv - og den følelsen det gir i magen er ikke særlig god... Jeg pleier ( til og med i dag som 40 åring...) å sette opp et usynlig skjold mellom meg og de det gjelder. Feks som en gardin. Innenfor er DU og ingen kan komme dit inn uten at du slipper den inn, utenfor er "alle andre". Dette har hjulpet meg i vanskelige situasjoner med mennesker som har slik indre ubalanse at det kommer ut som "skudd" mot de rundt...

En annen ting er å prøve å få disse jentene på enmannshånd, skille de ad så å si, og så prate om ja, vanlige ting uten å nevne det som har blitt sagt. Tro meg - de VET hva de gjør med deg (men sikkert ikke hvorfor) - og de gjør det helt bevisst. Sannsynligvis fyrer de opp hverandre også - og de vil muligens være annerledes å håndteres hver for seg. Husk at du er STERK - du vet hvem du er og hvor du vil - du tar en utdanning du er interessert i - og som du trives med. Kjenn på denne styrken når du står i en slik situasjon, kjenn at du ikke lar de slippe inn for å såre deg på noe som helst vis. Mennesker som gjør slikt er svake, de bruker de triks de har lært i livet for å overleve - og i dette tilfellet er å overleve det å gjøre DEG svakere, dårligere enn de.

Jeg tror du kommer til å klare deg fint, hold kontakten med læreren din slik at du opplever støtte, finn andre du kan være sammen med som ikke er slik. I tillegg kan du kanskje be læreren din ta opp psykososialt miljø som et tema - dette ville jo passe glimrende inn med utdanningen din - og at dere skal ut i arbeidslivet senere. I psykososialt arbeidsmiljø er nemlig mobbing et av de store temaene, dermed kan jentene kanskje få noe å tenke på faglig sett - og er de smarte NOK - vil de se sammenhengen med sin egen atferd

Ønsker deg så mye lykke til, husk som sagt at du er STERK og at den atferden jentene har ikke nødvendigvis har noe med deg som person å gjøre - men de som faktisk utfører den. (Dette er IKKE et forsvar for de slemme jentene - det er en forklaring på hvorfor de gjør som de gjør. Kunnskap om hvorfor andre er som de er - er verdifull for deg som er utsatt for dette - da er det lettere for deg å finne løsninger på hvordan du skal håndtere dette ).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:19   #31
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Så bra at du sa ifra til læreren din! Men jeg lurer på om du kan vurdere å la læreren din gi beskjed til jentene? Hvis læreren snakker skikkelig med dem, kan det hende de slutter? Da er det ikke like lett å gjøre det når de vet at læreren vet.
Håper hverdagen din blir lettere framover.

Jeg tror dessverre at disse snørrungene da kan bli enda verre. At de virkelig går bak ryggen til læreren og mobber enda mer fordi hun sa fra. Jeg kjenner jeg blir så sint her jeg sitter at jeg holder på å sprekke!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 21:25   #32
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg tror dessverre at disse snørrungene da kan bli enda verre. At de virkelig går bak ryggen til læreren og mobber enda mer fordi hun sa fra. Jeg kjenner jeg blir så sint her jeg sitter at jeg holder på å sprekke!

Det er det jeg også tror faktisk.. hvorfor skulle dem høre på en ussel lærer.. ikke for å være negativ.. men det er sånn folk er..

Da blir dem om mulig enda mer sur og frekk tror jeg, og kommer sikkert til å bruke det mot henne at hun "sladret" og det virket som hun hadde erfart det også tidligere

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:20   #33
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Er så lei..

Herregud, takktakktakk og takk Dere er så snille og gode alle sammen!
Er utrolig hvor mye støtte jeg har fått bare herfra og dere har fått meg i SÅ mye bedre humør! Får nesten tårer i øynene av hva noen av dere skriver. TUSEN TAKK! Har begynt og snu om på det som skjer til noe positivt : De jentene har fått meg til og bli ENDA mer fokusert på å holde meg til lavkarbo og klare å gå ned de siste 16 kiloene! Jeg skal jaggu meg vise dem!

På slutten av dagen idag var det enda en som begynte da jeg kokte meg vann til en kopp pulvercappucino (mamma har funnet en i sverige med kun 2 gram karbo pr. 1 kopp ferdig drikk). Hun ser på meg og smiler sleipt mens hun sier "Du vet at den der inneholder MASSE karbohydrater?!" med den mest spydigste tonen. Jeg smilte sukkersøtt tilbake og sa "Du er så snill som prøver og passe på meg, men denne har ikke det og jeg greier det egentlig utmerket godt selv!". Da ble hun ganske lang i maska

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:23   #34
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er så lei..

Haha.. bra du tok henne.. som om du ikke klarer å passe på selv, haha... Fatter ikke at folk ikke kan GLEDE Seg over at du går ned i stedet for å tråkke på deg og være såå forbanna misunnelige..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:41   #35
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Jeg smilte sukkersøtt tilbake og sa "Du er så snill som prøver og passe på meg, men denne har ikke det og jeg greier det egentlig utmerket godt selv!". Da ble hun ganske lang i maska

Flott!!! Bruk oss her inne for hva vi er verdt mot disse små drittungene, her får du alltid masse støtte. Du er knallsterk! Nå er det straks jul og over nyttår går tiden fort til påske og da er skolen snart over og lærlingetiden står foran deg - det blir spennende det!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 22:47   #36
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Flott!!! Bruk oss her inne for hva vi er verdt mot disse små drittungene, her får du alltid masse støtte. Du er knallsterk! Nå er det straks jul og over nyttår går tiden fort til påske og da er skolen snart over og lærlingetiden står foran deg - det blir spennende det!


Ja, gleder meg ekstremt mye til lærlingitden! DEILIG og komme ut i jobb. Driver med utplassering for tiden. Eller var siste dag på fredag i forrige uke førstetermin iallefall. Da jobbet vi på sykehjem 3 ganger i uka og var på skolen 2. Det var sinnsykt deilig og jobbe mer enn jeg var på skolen å gjorde teori. Gikk egentlig veldig greit også, selvom det ikke er å jobbe på sykehjem jeg "brenner for". Men er greit å få prøvd ut det også. 2. termin får vi velge selv hvor vi skal være og da skal jeg inn i PU Can't wait!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:45   #37
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

På slutten av dagen idag var det enda en som begynte da jeg kokte meg vann til en kopp pulvercappucino (mamma har funnet en i sverige med kun 2 gram karbo pr. 1 kopp ferdig drikk). Hun ser på meg og smiler sleipt mens hun sier "Du vet at den der inneholder MASSE karbohydrater?!" med den mest spydigste tonen. Jeg smilte sukkersøtt tilbake og sa "Du er så snill som prøver og passe på meg, men denne har ikke det og jeg greier det egentlig utmerket godt selv!". Da ble hun ganske lang i maska

Herregud så flink du er! Var ikke det GØY!!! Dyktige pia si det! Du har akkurat det du trenger for å håndtere jentene - fortsett slik så gidder de ikke holde på så lenge

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 16:12   #38
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er så lei..

Så flink du er! Bare svar dem, og svar slik du gjør! Ingenting virker mer irriterende enn et sukkersøtt smil med tilsvarende svar! Du kan jo forresten spørre dem som mobber om ikke de kunne ha tenkt seg en runde på lavkarbo siden lavkarbo får opp humøret?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 16:55   #39
myrtle
Juniormedlem
 
myrtle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 17
myrtle er på en erverdig vei

Sv: Er så lei..

Kjære Sigboh, føler med deg! Det er helt forferdelig at du blir behandlet slik, det fortjener du ikke!! Du må vite at du er et bedre menneske enn de er, DU er intelligent, DU har tatt et kjempeinitiativ til å ta tak i eget liv- for å gjøre det bedre, bare du. DU har hatt suksess og gått ned mange kilo, uten hjelp fra slik som dem. DU trenger ikke slike mennesker rundt dem. Gå i deg selv, finn styrken inni deg. Vit at disse menneskene ikke er verdt jorda de går på, langt fra din tid. Det tok meg mange år å skjønne. Dette dreier seg om mennesker som inners inne er usikre, som er nødt til å tråkke på deg for å føle seg bedre. Dette er mennesker som hadde deg i en bås (tjukka), og mener det er din rolle å forbli i den båsen, slik at du er lett tigjengelig som hakkekylling. Nå som du beveger deg ut av den båsen, passer du ikke lengre inn, og de prøver derfor å "sette deg på plass" igjen. Dette er mobbernes hovedønske! Nei, stå på kjære deg, og vit at slike jenter kommer til å ende opp ensomme og alene, bitre og sikkert feite DU er verdt så utrolig mye mer enn de uansett- fortsett og leve livet ditt, streb etter å bli bedre og vit at det er DE som er de store taperne. Stor klem Myrtle


Sist redigert av myrtle : 01-12-10 kl 18:18.
myrtle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 20:36   #40
grønn
Juniormedlem
 
grønn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 55
Innlegg: 13
grønn er ny på veien

Sv: Er så lei..

Et lite triks som jeg har lært datteren min som ble plaget av klassevenninnene sine en stund, var at når noen sa noe stygt til henne, skulle hun gå tett opptil vedkommende å se dem så direkte hun klarte i øynene, og si: Kan du si gjenta det en gang til? (det stygge som var blitt sagt). Ofte så blir det da veldig ukomfortabelt for mobberen, og ganske pinlig. Min datter gjorde dette og i mange situasjoner hjalp det. Dette leste jeg om på hjemmesiden til de to kjente komikerne, husker ikke hva de heter i farten, men de har mange gode tips....skal google litt å se hva jeg finner.

Mobbing er totalt uakseptabelt!!

grønn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tradisjonelt kosthold Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 20:43   #41
grønn
Juniormedlem
 
grønn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 55
Innlegg: 13
grønn er ny på veien

Sv: Er så lei..

Kjetil og Kjartan heter de,

tips her: http://www.imeskole.no/index.php?pag...re+mot+mobbing

grønn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tradisjonelt kosthold Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:08   #42
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Er så lei..

Go girl!! Utrolig bra parert!! Som de andre her inne har skrevet også; bare hev deg over det. Ja, skulle virkelig tro at folk var kommet over det behovet for å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv når man har kommet på videregående. Men noen mennesker tror jeg alltid vil være slik. Leste for litt siden boka til kona til dr Phil (..ja, ja.. ingen kommentar.. ), men hun skrev noe bra i forhold til en i svigerfamilien sin som alltid fikk henne til å føle seg dritt; Folk kkan si hva de vil, men det er helt opp til oss selv hvordan vi vil la det virke på oss.. Seff lettere sagt enn gjort, men folk vil alltid komme med dumme kommentarer om ting, enten det er ment slik eller ikke, og det er opp til oss å avgjøre om det er noe i det eller ikke.

Har heller ikke hatt det enkelt opp gjennom årene, selv om jeg ikke skal kalle det mobbing, men reagerte alltid voldsomt når noen skulle være morsomme på min bekostning, og da ble det vel ekstra morsomt å fortsette å plukke på meg, i fht de som ikke gadd å ta seg nær av kommentarer. Så det beste er nok å ta det slik du gjorde det nå den siste gangen. Kaldt og rolig, og så utrolig bra!!! Og bare kom deg gjennom det siste halvåret nå. Ikke la de få presset deg til å få fravær eller slutte. Det blir bedre etter hvert, og som regel er folk litt mer voksne når man kommer ut i arbeidslivet. Da jobber man med folk i alle aldre, og det vil aldri være akseptabelt å oppføre seg som en drittunge, slik disse jentene gjør.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 10:57   #43
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Er så lei..

Jeg gikk også helsefagarbeider, og vet hvor fæle folk der kan være. Oftest de "populære" jentene, som smisker med lærere som er som er værst. Og da hjelper det ikke mye å si noe til de.

Men du har ikke mange månedene igjen så bare hold ut Det er utrolig deilig når man vet man slipper å se de menneskene igjen.
(selv snakker jeg kun med 3 av de jeg gikk på vgs med, og 2 av de var ikke i klassen min engang)

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 12:10   #44
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Er så lei..

og styrke sendes deg!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 17:19   #45
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Så bra Lisbeth! Det er jo ingenting som er bedre enn det!

Grunnen til at jeg ikke vil at hun skal snakke med dem er fordi i mitt tilfelle har ting blitt værre etter at jeg har sagt ifra før..

I mitt tilfelle ble også mobbinga verre etter at jeg sa ifra..så jeg skjønner deg godt, men allikevel, ikke la dem vinne. Årh, jeg blir så sinna her jeg sitter Forstår liksom deg veldig godt, men samtidig så skulle jeg ønske at det var noe som kunne få dem til å forstå hvor patetisk det er å oppføre seg slik...og ikke minst hvor ødeleggendes det er for dem som blir utsatt for deres oppførsel!!!

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 19:00   #46
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

I mitt tilfelle ble også mobbinga verre etter at jeg sa ifra..så jeg skjønner deg godt, men allikevel, ikke la dem vinne. Årh, jeg blir så sinna her jeg sitter Forstår liksom deg veldig godt, men samtidig så skulle jeg ønske at det var noe som kunne få dem til å forstå hvor patetisk det er å oppføre seg slik...og ikke minst hvor ødeleggendes det er for dem som blir utsatt for deres oppførsel!!!


Blir eikans forbanna her over å lese den adferden du må gjennomgå daglig.
Håper du forstår at du er den som er den sterke, siden de må gå i flokk mot en person.
Jeg ble selv mye mobbet da jeg var yngre, men kom seirende ut.
Istedenfor å psyke meg ned, gjorde det meg sterkere.
Fast bestemt på ikke å la meg knekke.
Håper du finner din indre styrke. Klem!!

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 22:38   #47
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Er så lei..

Er jo så mange som kommer med støttende svar og kommentarer her så jeg greier ikke svare, men vil igjen si : TAKK til alle sammen!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 23:23   #48
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er så lei..

Jeg hadde i utgangspunktet aldri snakket om vekta mi, spisevanene mine eller noe slikt andre ikke har noe med hvis ikke jeg var helt trygg på at de var støttende.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 23:40   #49
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg hadde i utgangspunktet aldri snakket om vekta mi, spisevanene mine eller noe slikt andre ikke har noe med hvis ikke jeg var helt trygg på at de var støttende.

Har ikke noe problem med å snakke om at jeg går på lavkarbo til noen, eller hvor mye jeg har gått ned, da dette er noe jeg er stolt av! Men jeg sier aldri hvor mye jeg veier. Der går grensa mi Hadde aldri trodd noen skulle plage meg for at jeg spiser lavkarbo eller at jeg har greid og gått ned 13 kg..

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 03-12-10, 02:06   #50
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er så lei..

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Har ikke noe problem med å snakke om at jeg går på lavkarbo til noen, eller hvor mye jeg har gått ned, da dette er noe jeg er stolt av! Men jeg sier aldri hvor mye jeg veier. Der går grensa mi Hadde aldri trodd noen skulle plage meg for at jeg spiser lavkarbo eller at jeg har greid og gått ned 13 kg..

Vel, nå vet du det. Og jeg vet det av erfaring selv hvor mye møl folk klarer å tenke høyt når de er i sitt kritiske modus. Å blande inn folk som ikke er tolerante i personlige saker er bare ikke lurt om man ikke vil risikere kritiske bemerkninger.

Håper dette gjør at du i større grad støtter deg selv slik at det folk sier ikke går inn på deg. Du kan se på det som en prøvelse i hvor mye selvaksept du har. Du har sikkert hatt overvekt som et sårt punkt. Når du har gått ned vil du ikke lenger ha det å beskytte og da vil du føle deg friere og tøffere.

Jeg vet ikke om mine ord er noe å ta med seg for jeg er selv sår for kritikk og har ikke skjønt alt som kan skjønnes rundt disse ting. Jeg vet ihvertfall at om du stiller folk til veggs med deres idiotiske utsagn vil det oppdra dem. Høres ut som de ikke har respekt og finner deg bløt og lett å dulte borti. Nå får du mer kantete kropp og attituden følger kanskje fasongen?

Kjipt av dem at de ikke er glade på dine vegne når du snakker om nedgang i vekt, men har du sagt det til hele klassen og ikke bare venninner synes jeg det er litt rart at du trodde alle ville støtte deg. Du stiller deg jo veldig sårbar når du lar alle vite. Kanskje det at du ikke beskytter deg bedre er noe noen fanger opp og reagerer på og gir uttrykk for slik de gjør? Så når disse er kritiske er det en form for oppdragelse av deg.Selv ville de neppe lagt ut om sin diett til alle. Som du skjønner prøver jeg å forstå de som er kjipe. Ikke fordi jeg støtter deres handlinger selvsagt, men for å oppklare situasjonen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no