Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forskjellen på ketolyse og atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-10, 10:19   #126
signealwaystrying
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Sør Trøndelag
Innlegg: 15
signealwaystrying er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Man kan jo også få kjøpt en del Atkins sjoko barer osv på for ex Ultra

signealwaystrying er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse KUREN fOR TIDEN ! Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 17:41   #127
Junisol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 1
Junisol er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hei
Har spist lavkarbo og stort sett vært i Ketolyse (litt til og fra) siden januar. Har ikke så mange kilo å ta av så det tror jeg skal gå greit (har tatt av 4 og har vel samme antall igjen.) MEN, jeg merker ingen endring på energi. Jeg er 50 år, frisk og skulle vel kunne klare meg gjennom dagene uten middagshvil... men nei, hver ettermiddag MÅ jeg slenge meg en halv times tid. Trener lite, men det kan vel ikke forklare ALT?

__________________


Junisol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 18:02   #128
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg er 42 og merker heller ingenting på energinivået! Snarere tvert i mot! Men jeg sover myyyye bedre, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:02   #129
bjarneo
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim Rock City
Alder: 46
Innlegg: 4
bjarneo er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hei

Jeg bestilte Ketolyseboka for noen dager siden. Foreløpig har jeg ikke mottatt den, men har alikevel lurt meg i gang; rett og slett ved å droppe karbohydrater i størst mulig grad. Jeg er temmelig sikker på at jeg har holdt meg under 20 gram i tre dager nå, og i dag har jeg hatt en ganske solid hodepine fra tidlig på ettermiddagen og vedvarende.

Er det noen andre som har opplevd dette, eller har det ingenting med kostholdet mitt å gjøre? Har ikke spist mye fett heller, men det er mer tilfeldig. Ost, egg, kalkunskinke, agurk, litt tomat, paprika, pølse med lite karbohydrater og brokkoli har vært hovedbestanddelene i kostholdet mitt så langt. Har i kveld bakt "ketolysebrød" (egg, linfrø, sesamfrø, CC, olje og kruskakli) - gleder meg til å smake på det i morra. Har også blanda en solid porsjon med karrikyllingsalat (rømme, majones, paprika, løk, purreløk, hvitløk, karri, kokt egg og kylling) som skal brukes som pålegg. Har innimellom forsøkt å kutte ut karbohydrater tidligere, men har alltid savnet brød. Derfor gleder jeg mer veldig til å smake dette i morra tidlig

Ser fram til å lese mer her inne, finne oppskrifter, tips, motivasjon og andre ting

bjarneo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:15   #130
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av bjarneo, her.

Hei

Jeg bestilte Ketolyseboka for noen dager siden. Foreløpig har jeg ikke mottatt den, men har alikevel lurt meg i gang; rett og slett ved å droppe karbohydrater i størst mulig grad. Jeg er temmelig sikker på at jeg har holdt meg under 20 gram i tre dager nå, og i dag har jeg hatt en ganske solid hodepine fra tidlig på ettermiddagen og vedvarende.

Er det noen andre som har opplevd dette, eller har det ingenting med kostholdet mitt å gjøre? Har ikke spist mye fett heller, men det er mer tilfeldig. Ost, egg, kalkunskinke, agurk, litt tomat, paprika, pølse med lite karbohydrater og brokkoli har vært hovedbestanddelene i kostholdet mitt så langt. Har i kveld bakt "ketolysebrød" (egg, linfrø, sesamfrø, CC, olje og kruskakli) - gleder meg til å smake på det i morra. Har også blanda en solid porsjon med karrikyllingsalat (rømme, majones, paprika, løk, purreløk, hvitløk, karri, kokt egg og kylling) som skal brukes som pålegg. Har innimellom forsøkt å kutte ut karbohydrater tidligere, men har alltid savnet brød. Derfor gleder jeg mer veldig til å smake dette i morra tidlig

Ser fram til å lese mer her inne, finne oppskrifter, tips, motivasjon og andre ting

Hei,
Hodepine og andre ubehag er ikke unormalt i overgangen fra høykarbo til lavkarbo kosthold. For de fleste så varer dette i kun noen få dager, for noen kan det ta opp til et par dager.
Vil også nevne at det ta opp til 4 uker før kroppen kommer i optimalt forbrenningsmodus.
Her er en tråd hvor jeg har samlet en del nyttig informasjon til nykommere i lavkarbo verdenen. Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Ha i minne at de to største nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:37   #131
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hodepinen kan skyldes at du trenger mer vann.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 02:06   #132
rebeal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: bodø
Innlegg: 7
rebeal er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112352
"I studien, som startet i 1993, deltok nærmere 49.000 kvinner. Fram til 1998 fulgte 40 prosent av disse kvinnene en fettfattig diett, mens de resterende 60 prosentene (kontrollgruppen) spiste hva de ville."

Hehe, er vel fordi JEG var i 60-prosent gruppen at jeg er paa katoltse no :P
Men erlig talt, trenger vel ikke bruke penger paa studier som bekrefter det vi alle har visst i alle aar; spiser du absolutt alt du vil, blir du tjukk!! Og det vi ser jo mange eksempler her at det virker med atkins og ketolyse Jeg har mistet 2 kg paa 2 dager, og ikke kjent sult et sekund!! Og det er herlig!! Vi lar oss vel ikke skremme av det partiske, pengegriske tabloid-journalister hoster opp! :P

Staa paa alle sammen!!

rebeal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 10:38   #133
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Enig. Noe så idiotisk De som spiste hva de ville spiste sikkert sukker og annen karbo sammen med fett. Vg er dessten useriøse når de ikke legger ved link til hvor de har sine uttalelser fra,synes jeg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 13:20   #134
Setherina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 6
Setherina er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Hei! Kan man drikke hva man vil av alkohol, eller må man holde seg til bestemte ting?
Vil ikke "ødelegge" kuren med "feil" alkohol
Noen tips?

Setherina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:31   #135
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Setherina, her.

Hei! Kan man drikke hva man vil av alkohol, eller må man holde seg til bestemte ting?
Vil ikke "ødelegge" kuren med "feil" alkohol
Noen tips?

Så lenge du har alkohol i kroppen, vil kroppen fortrekke å forbrenne alkohol.
Når det er sagt, du kan drikke sprit med sukkerfritt blandevann eller rød-/hvitvin med lite restsukker. Se på Vinmonopolet.no
Det finnes også øl, Lite- øl, som kan nytes i mindre mengder!

ADVARSEL: mange tåler svært lite alkohol når de er i ketose! Man blir fort overstadig beruset og noe så inn i he..... bakfull!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 22:51   #136
kilokrig
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 6
kilokrig er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Det med hormonene er nesten mer innfløkt enn vitaminer og mineralers innvirking, Kartet blir veldig uoversiktlig. Men mensen kan komme tilbake når man kommer i ketose. Det skyldes i de fleste tilfelle at insulinresistensen reduseres kraftig, og pco- symptomer / mannlig hormonovervekt reduseres. Jeg har sett det hoe en del midaldrene kvinner som er godt overvektige og starter på ketolysekuren.
Om progesteronkremen har noe å si, neppe, men det kan jo være dråpen som får begeret til å flyte over.
Vennlig Hilsen
Torkil

Dette var jo interessant. Jeg har holdt på med lavkarbo - kosthold (kaller det det for jeg har vært litt forvirret av alle alternative dietter/kosthold og har vel vært mest i Atkins og litt ut over det av og til. Jeg har vært i ketose og gått ned 6 kg. (Har ca. 5 igjen som skal bort). Jeg fikk fjernet hormonspiral for i underkant av ett år siden - og etter va. 1 md. i ketose fikk jeg blødning (lengde og mengde som mens). Jeg ble veldig bekymret og dro til legen. Han tok celleprøver - har ikke fått noe skummelt svar fra prøvene men skal ringe for sikker hets skyld. Jeg nevnte for legen at jeg jeg gikk på lavkarbo diett, men han reagerte bare med å si "at nå får vi ta en ting om gangen".... Vel, så var det ikke så dumt tenkt av meg at dette var en stor endring som skjedde i forkant av blødningen....

jeg kom ut av ketose i julen til tross for at det ikke var store utskeielser. Har fått lest mye på siden idag og ser at jeg skal ikke blande men finne tilbake til Atkins for å se om jeg finner tilbake til den gode metthetsfølelsen.

kilokrig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 12:18   #137
kornettina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Jeg bor hjemme på gården min, sammen med drømmemannen og tre skjønne barn.
Innlegg: 23
kornettina er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Den smaker kjempegodt. Har slutta å lage vanlig gjærbakstbunn til familien og jeg nå. De vil heller ha sånn pizza som mamma spiser.

kornettina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 21:28   #138
sussa68
Nytt Medlem
 
sussa68 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
sussa68 er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg er helt fersk med ketolysekuren. Akkurat begynt. Mitt mål er ned 15 kg. http://tickers.tickerfactory.com/ezt...nlH/weight.png

sussa68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 03:09   #139
HerbaLinn
Juniormedlem
 
HerbaLinn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Elverum
Alder: 39
Innlegg: 35
HerbaLinn er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hodepinen kan skyldes at du trenger mer vann.

eller at du ikke får i deg nok fett.
Kanskje en blanding av de to?

HerbaLinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 19:34   #140
Nuttidamen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Brøttum
Innlegg: 6
Nuttidamen er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Her er mye kunskap samlet......
Jeg trenger ned 20 kg.... sønnen min har Epilepsi som er vanskelig regulerbar......

Neste gang vier inne på staten senter skal jeg ta opp Ketogen behandling, men tror det funker nok heller dålig på en 13 åring.... i så fall må han selv være ekstremt motivert....

Jeg tenker jeg skal gå ned ved å kutte ut Kornprodukter sukker ris og pasta....selv.... Men kan en lett ketose hos han ha en positiv efekt på epilepsien... Noen som vetJeg spør her på grunn av legen hans er type vi pøser på med medisiner
Tar det opp på SSE over nyttår men må jo starte når jeg er motivert.....

Nuttidamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blir vell egendefinert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 17:00   #141
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Opprinnelig lagt inn av Nuttidamen, her.

Her er mye kunskap samlet......
Jeg trenger ned 20 kg.... sønnen min har Epilepsi som er vanskelig regulerbar......

Neste gang vier inne på staten senter skal jeg ta opp Ketogen behandling, men tror det funker nok heller dålig på en 13 åring.... i så fall må han selv være ekstremt motivert....

Jeg tenker jeg skal gå ned ved å kutte ut Kornprodukter sukker ris og pasta....selv.... Men kan en lett ketose hos han ha en positiv efekt på epilepsien... Noen som vetJeg spør her på grunn av legen hans er type vi pøser på med medisiner
Tar det opp på SSE over nyttår men må jo starte når jeg er motivert.....

det er bare å Google lavkarbo og epilepsi http://bramat.no/kosthold/helse/470-...o-ved-epilepsi

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 17:03   #142
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

http://vlchf.no/blogg/epilepsi/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 18:50   #143
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Jeg har epilepsi og lever ketogent.
Bruker ikke medisiner for epilepsien (mitt valg fordi bivirkningene av medisinene er mer plagsomme enn anfallene) og har jevnlig anfall.
Jeg fikk epilepsien i en alder av 47 år (ikke skade/svulst) selv om jeg allerede levde ketogent for og regulere diabetesen min.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-09-13, 19:41   #144
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Aftenposten i dag: Byttet ut medisin med mat

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-11-15, 09:37   #145
Nillemortil1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2015
Innlegg: 39
Nillemortil1 er på en erverdig vei

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins

Her er det lenge siden noen har skrevet, men må si at denne tråden hjalp VELDIG. :-) Mye god info i begynnelsen. Men håper det ikke er utdatert? Er jo 10 år siden noen startet tråden

Nillemortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13
Kanskje noen kan forklare.... uhan Lavkarbo generelt 4 14-04-05 10:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no