Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Avføring

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-09, 15:31   #26
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Avføring

eg drakk eggemelk (3 dl), spiste svinefilet med brokkoli, blomkål og pittelitt gulrot og soppsaus. spiste og 5 ostechips.. blei sikkert vel mykje fett enn det eg pleier å få i meg.

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 19:06   #27
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Avføring

hmm... merkelig, følg med den avføringa di du, for den skal jo ikke være svart, med mindre du går på jerntilskudd, eller har spist veldig mørk mat som lakris, kakkao, spinat og lignende.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:23   #28
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Avføring

Kommer mye mer sjelden enn før. Jeg mistenker sterkt at jeg har intoleranse mot hvetemel, enda jeg har fått det testet opp til flere ganger, for de dagene jeg har hatt spisehvajegvildag, er magen helt i ulaget og jeg angrer sterkt på at jeg har gjort det når jeg sitter der på skåla. Spesielt om jeg har spist en bolle eller to. Det gjør fysisk vondt, mye verre enn menssmerter.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:35   #29
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Kommer mye mer sjelden enn før. Jeg mistenker sterkt at jeg har intoleranse mot hvetemel, enda jeg har fått det testet opp til flere ganger, for de dagene jeg har hatt spisehvajegvildag, er magen helt i ulaget og jeg angrer sterkt på at jeg har gjort det når jeg sitter der på skåla. Spesielt om jeg har spist en bolle eller to. Det gjør fysisk vondt, mye verre enn menssmerter.

Jeg ble også testet mot hvetemel hos legen men de fant ikke ut noe, nå har jeg vært hos Biopat som kunne fortelle meg at jeg ikke tåler hverken hvetemel, sukker, melk og gjær. Ikke så rart at jeg fikk vondt i magen av å spiste boller.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 21:47   #30
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: Avføring

hm.. har eg grunn til bekymring? har ikkje bæsja idag, men skal følge med

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 00:09   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Monicah, her.

hm.. har eg grunn til bekymring? har ikkje bæsja idag, men skal følge med

Det kan være som noen nevner, at noe renses ut. Jeg opplevde det selv, i tillegg til svart menstruasjon de første par ukene av et ketogent kosthold

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 20:49   #32
gryhelen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 65
gryhelen er på en erverdig vei

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Jeg ble også testet mot hvetemel hos legen men de fant ikke ut noe, nå har jeg vært hos Biopat som kunne fortelle meg at jeg ikke tåler hverken hvetemel, sukker, melk og gjær. Ikke så rart at jeg fikk vondt i magen av å spiste boller.

Jeg fikk utslag på blodprøver og sånn pirke test MEN ikke på neurozyms tester for gluten/hvetemel. Jeg fikk IKKE utslag på vanlige tester for melk MEN på neurozyms tester tåler jeg ikke melk...

Ta mange forskjellige tester.. det er ikke sikkert at du tåler ting fordi den ENE testen indikerer det....

Det har du også erfart

gryhelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mix Svar med sitat
Gammel 08-06-09, 23:10   #33
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av gryhelen, her.

Jeg fikk utslag på blodprøver og sånn pirke test MEN ikke på neurozyms tester for gluten/hvetemel. Jeg fikk IKKE utslag på vanlige tester for melk MEN på neurozyms tester tåler jeg ikke melk...

Ta mange forskjellige tester.. det er ikke sikkert at du tåler ting fordi den ENE testen indikerer det....

Det har du også erfart

En lege sa til meg, hvis du reagerer allerisk på ett fødemiddel eller pollen, så er du allergisk uansett hva blodprøver og prikktester sier.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 23:15   #34
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Dette kan jeg virkelig ikke snakke om, men jeg må få det av hjertet likevel... så da må det bli her...
I går var jeg hos stikkedama, som satte en ny nål i punktet for galleblære. Det var vondt som fyttify, jeg så faktisk stjerner i lange tider etterpå. Men litt utpå kvelden kjentes det ut som det gikk bølger gjennom magen, nedenfra og opp (heldigvis). Og så ble resten av kvelden tilbragt på do. Med noe som minnet mer om spillolje både i farge og konsistens, enn noe annet jeg har vært borti. Utrolig merkelig, men helt klart at noe rart ble satt i gang på innsida! (Spesielt siden vekta endelig, etter å ha holdt seg på samme 100grammet i 5 uker, endelig slapp 400g)
Og den som sier at alternativ medisin er kun placebo har jeg en høne å plukke med!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 23:52   #35
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avføring

Monicha: Svart? Er du helt sikker? Så du det på papiret også? Du kan ikke ha fått en skygge over slik at det så mørkere ut enn det var da? Sjekk nøye neste gang. Det kan være størkna blod fra et sår i tarmsystemet. Jeg selv har en del mørkere farge på avføringen på lavkarbo, noe hardere og mindre mengde, men minst en gang om dagen. Og jeg har ikke noe imot å se på den. Hadde det lukta fælt så, men det gjør det ikke.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 00:01   #36
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Avføring

JEg leste om at en del folk får forstoppelse når de begynner på lavkarbo? Jeg brukte ¨bæsje daglig før, kanksje 2 ganger daglig, så begynte jeg på lavkarbo ganske nylig, og har ikke bæsja på 3 dager elller noe. Føles så lenge at jeg blir stressa(selv omjeg leser div. "det er normalt" meldinger innpå her"...
Det som er, er at noen gangen får jeg veldig vondt i magen på skolen, etter et måltid elns. men jeg får ikke til å gjøre fra meg i offentlihet, en mental sperre der som bare ikke lar meg gjøre det. Men ellers, når jeg ikke har vondt i magen, kjenner jeg ingenting. Jeg vil ikke bæsje, jeg har ikke luft i magen, ingenting.. Og selv om det egentlig er mye kjekkere å ikke må bæsje hverdag(siden jeg bor i kollektiv^^) så er det litt skummelt vet ikke om noen har noe beroligende ord å komme med :O

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 00:57   #37
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Lisa-pyon, her.

JEg leste om at en del folk får forstoppelse når de begynner på lavkarbo? Jeg brukte ¨bæsje daglig før, kanksje 2 ganger daglig, så begynte jeg på lavkarbo ganske nylig, og har ikke bæsja på 3 dager elller noe. Føles så lenge at jeg blir stressa(selv omjeg leser div. "det er normalt" meldinger innpå her"...
Det som er, er at noen gangen får jeg veldig vondt i magen på skolen, etter et måltid elns. men jeg får ikke til å gjøre fra meg i offentlihet, en mental sperre der som bare ikke lar meg gjøre det. Men ellers, når jeg ikke har vondt i magen, kjenner jeg ingenting. Jeg vil ikke bæsje, jeg har ikke luft i magen, ingenting.. Og selv om det egentlig er mye kjekkere å ikke må bæsje hverdag(siden jeg bor i kollektiv^^) så er det litt skummelt vet ikke om noen har noe beroligende ord å komme med :O

Kroppen får rett og slett mindre avfall å kvitte seg med på lavkarbokosthold. Man kan også fort bli litt forstoppet i overgangsfasen, så om det blir ubehagelig bør du undersøke forskjellige remedier - økt fettinntak kan hjelpe, evt en et glass vann med linfrø (hvor linfrøene har fått ligge en stund og blitt bløte). Men altså, om det IKKE er ubehagelig, så er det ikke noe galt!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 07:27   #38
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Supermia, her.

Tenkte bare å gi et tips i forhold til dette, spis Magnesium. 3-4 kapsler hver kveld gjør susen

jeg har magnesium tablett jeg kjøpte gjennom ketolyse.
kan jeg ta 2-3 av den?
det an da umulig være sunt med flere enn 1.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 08:46   #39
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg har magnesium tablett jeg kjøpte gjennom ketolyse.
kan jeg ta 2-3 av den?
det an da umulig være sunt med flere enn 1.

Ketolyse-magnesiumkapslene er på 200mg. Det er svært mange som daglig tar 600mg eller mer. Igjen, det er viktig å kjenne på kroppen.

Apotek-informasjon om magnesium
Lommelegen


Sitat:

Kan man ta for mye magnesium?

  • De aller fleste får nok ved vanlig variert kosthold. Om man bruker et kosttilskudd med innhold av magnesium ved siden av er det ikke noe som tyder på at det er skadelig.
  • Øvre grense for daglig inntak er ikke angitt i Norge, og det er ikke kjent hva store doser over lang tid kan føre til.
Når bør man kontakte lege?

  • Ved en overdosering kan man kontakte Giftinformasjonen på telefon 22591300 (døgnåpent) for råd
  • Store doser magnesium kan gi diare
Gode råd

Magnesium (300-600 mg) kan forsøkes mot leggkramper.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 12:56   #40
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Avføring

Ser denne tråden fortsatt er litt i live, så jeg slenger meg på. Spist ketogent nå i halvannen måned, og brukte spis deg slank de to første ukene. Spiste da mye brøderstatning og var på do et par ganger om dagen, og følte at det som kom inn også kom ut. Nå spiser jeg ikke brøderstatning men mye egg/bacon eller lavkarbopølser, kjøtt av alle slag med f.eks. spinat, brokkoli, sopp, asparges(bønner) eller blomkål, endel smør, litt fløte, jadajada, typisk lavkarbo.

MEN jeg føler at alt stopper opp. Ikke direkte forstoppet med smerter, men har alltid en kul på magen, selv om jeg ikke har spist den dagen. Lurer på om jeg kunne trengt en skikkelig detoxkur for å se om det hjelper, for dette føles ikke spesielt bra. Går med dagers mellomrom, og da kanskje bare bittelitt som kommer ut, og jeg føler at mengden overhodet ikke står i stil til det jeg spiser.

En kveld forrige uke tok jeg en shot med knuste linfrø og sesamfrø, og gulpet i meg flytende cocosa, men jeg var kvalm halve natta. Cocosaen er altså SÅ vemmelig at jeg spyr nesten ved tanken av å ha det i meg Men det hjalp jo, jeg løp på do om morgenen og endte opp med mye flatere mage.

Bla bla bla, jeg blir aldri ferdig. Noen andre tips enn å helle nedpå med cocosa (har lest dette tipset mange ganger før), jeg klarer det virkelig ikke en gang til :s

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:50   #41
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avføring

Hva med å ta linfrø/loppefrø daglig? Nok vann og fett ellers er også viktig. Mangesiumtilskudd i lett overdose gir løs avføring. Du kan få magnesium i pulverform på apotek i store pakninger billig i forhold til mengden.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:54   #42
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

jeg har magnesium tablett jeg kjøpte gjennom ketolyse.
kan jeg ta 2-3 av den?
det an da umulig være sunt med flere enn 1.

Overskuddet går ut med avføringen og gir løsere avføring. Så overdose er ønskelig ved forstoppelse. Det er ikke farlig.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:00   #43
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hva med å ta linfrø/loppefrø daglig? Nok vann og fett ellers er også viktig. Mangesiumtilskudd i lett overdose gir løs avføring. Du kan få magnesium i pulverform på apotek i store pakninger billig i forhold til mengden.

Takk for tipset. Tar allerede 300mg magnesium om kvelden (og 100mg i multivitaminen om morgenen), men kan jo da prøve å gå opp til 600mg på kvelden for å se. Prøvde også en shot knuste linfrø her om dagen, men merket ikke noe forskjell. Linfrø sammen med cocosa derimot funket jo, men cocosaen tar omtrent livet av meg

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:14   #44
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Supermia, her.

Tenkte bare å gi et tips i forhold til dette, spis Magnesium. 3-4 kapsler hver kveld gjør susen

svigerinna mi er sykepleier..spurte henne om dette med magnesium..det skulle man ikke tulle med for hadde man for mye eller for lite av det så ble man veldig dårlig! så hu sa hold deg langt unna det


Sist redigert av silje_rs : 17-03-11 kl 18:32.
silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:28   #45
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Lisa-pyon, her.

JEg leste om at en del folk får forstoppelse når de begynner på lavkarbo? Jeg brukte ¨bæsje daglig før, kanksje 2 ganger daglig, så begynte jeg på lavkarbo ganske nylig, og har ikke bæsja på 3 dager elller noe. Føles så lenge at jeg blir stressa(selv omjeg leser div. "det er normalt" meldinger innpå her"...
Det som er, er at noen gangen får jeg veldig vondt i magen på skolen, etter et måltid elns. men jeg får ikke til å gjøre fra meg i offentlihet, en mental sperre der som bare ikke lar meg gjøre det. Men ellers, når jeg ikke har vondt i magen, kjenner jeg ingenting. Jeg vil ikke bæsje, jeg har ikke luft i magen, ingenting.. Og selv om det egentlig er mye kjekkere å ikke må bæsje hverdag(siden jeg bor i kollektiv^^) så er det litt skummelt vet ikke om noen har noe beroligende ord å komme med :O

jeg var slik i overgangen selv jeg..hadde mye smerter i mange uker..og masse tid på do...ikke noe ålreit..men jeg fikk høre det her inne at jeg hadde for brå overgang..kutta alt med karbo over nattan! ikke bra,verken for kropp eller sjel!
også hadde jeg streke smerter pga jerntabletter..fikk mer enn nok jern i kosten så hvorfor spise tabletter da?! ble bare kluss med magen ihvertfall,men så fort jeg slutta med dem så gikk det en stund også var det rett på do å og løs mage i to dager ..så roet det seg

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:51   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av silje_rs, her.

svigerinna mi er sykepleier..spurte henne om dette med magnesium..det skulle man ikke tulle med for hadde man for mye eller for lite av det så ble man veldig dårlig! så hu sa hold deg langt unna det

Man trenger ekstra magnesiumtilskudd på lavkarbo. Får man for mye merker man det fort på do-aktiviteten. Ingen grunn til å krisemaksimere....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:27   #47
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Avføring

Leste et sted at det gikk an å ta noen ts eller ss med fiberhusk i vann for å få løst opp litt hard mage`?
Noen som har det riktige informasjonen om det? x)

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 20:03   #48
silje_rs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: ringsaker
Innlegg: 88
silje_rs er på en erverdig vei

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Leste et sted at det gikk an å ta noen ts eller ss med fiberhusk i vann for å få løst opp litt hard mage`?
Noen som har det riktige informasjonen om det? x)

tror du blir mer oppblåst men du kan da prøve..jeg har cøliaki og har brukt det masse i bakst i mange år..men aldri prøvd på den måten...

silje_rs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo maks 15g dagen Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 20:16   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avføring

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Man trenger ekstra magnesiumtilskudd på lavkarbo. Får man for mye merker man det fort på do-aktiviteten. Ingen grunn til å krisemaksimere....

NOEN trenger det. Jeg trenger det bare unntaksvis. Jeg kan gå i lange perioder uten behov for ekstra magnesium, men jeg kjenner fort i kroppen om jeg skiller ut for mye. I en del tilfeller jevner det seg nok ut, heldigvis sier kroppen fort i fra om det er magnsiummangel på gang.

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Leste et sted at det gikk an å ta noen ts eller ss med fiberhusk i vann for å få løst opp litt hard mage`?
Noen som har det riktige informasjonen om det? x)

Vel, fiberhusk skal være tarmregulerende, og skal i prinsippet funke begge veier, både med å suge opp fuktighet ved løs mage, og ved å vide seg ut og dytte innholdet gjennom tarmen om man er for hard.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 23:00   #50
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Avføring

Men hvordan gjør man det da?

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no