Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

LCHF frokosttråd

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-11, 11:47   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

LCHF frokosttråd

Frokost er det jeg synes er mest utfordrende på LCHF.

Her er tråden for oppskrifter, tips og spørsmål om frokost i LCHF-sjangeren!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:49   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: LCHF frokosttråd

Egg & bacon!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:50   #3
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: LCHF frokosttråd

Nå prøver jeg meg på Fiberrik med enten makrell i tomat og majones eller kremost på. Tidligere har jeg spist müsli med en fløteskvett, men det har ikke vært helt ideelt for meg. Antagelig litt for mye korn, selv om jeg har hatt mye nøtter og frø i.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:53   #4
forever*young
Juniormedlem
 
forever*young sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 11
forever*young er på en erverdig vei

Sv: LCHF frokosttråd

jeg har hvertfall tenkt " å henge her inne " for jeg får aldri tatt meg selv hardt nok i nakken til bare å sette i gang!!! Har masse bøker i bokhylla jeg skumleser, masse penger kostet det også. Jeg er superflink i en uke eller tre, så blir jeg rett og slett lei hele greia! Ikke fordi jeg blir fristet eller sprekker, men jeg syns det blir så kjedelig!!! Så nå SKAL jeg gjennomføre det, for min egen del! Så da abbonerer jeg da på tråden

Foreløpig har det ikke blitt noen frokost... Men planen er å ta seg litt eggesalat hvertfall

forever*young er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:57   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: LCHF frokosttråd

Cottage cheese m bær og litt fløte er en klassiker.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 26-08-11 kl 12:11.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:01   #6
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: LCHF frokosttråd

Hva i all verden er cottage fjerde??

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:03   #7
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: LCHF frokosttråd

Cottage cheese, tyrkisk youghurt, kremfløte, bringebær, frø og nøtter.. mmmm...

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:10   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: LCHF frokosttråd

Opprinnelig lagt inn av Klara, her.

Hva i all verden er cottage fjerde??

Hersens iPad autocorrect! Cottage cheese.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:13   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: LCHF frokosttråd

Opprinnelig lagt inn av carisma, her.

hersens ipad autocorrect! Cottage cheese.....

*ler høyt*....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 15:45   #10
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: LCHF frokosttråd

abonnerer på denne også jeg

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 17:18   #11
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: LCHF frokosttråd

Nannahs knekkebrød med pålegg og smør. Men skal jeg unngå å være småsulten hele dagen, så må jeg ha stor frokost og mye fett!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 10:55   #12
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: LCHF frokosttråd

Jeg spiser som regel en omelett med et egg og to eggeplommer, pluss det jeg måtte ha i kjøleskapet av sopp osv. I tillegg en del grønnsaker. I helgene lager jeg ofte nøttescones med ost fra Hexebergs bok eller Turids nøttebrød (http://www.ingridsblogg.no/?p=405864). Disse spiser jeg med godt pålegg.

Jeg kan ikke sise yoghurt med bær el til frokost, det er det måltidet i døgnet jeg reagerer dårligst på overvekt av kh. Jeg kan godt spise en del kh, men hvis jeg ikke samtidig har mye fett og proteiner, får jeg sug og blir sulten resten av dagen. Merkelige greier.


Sist redigert av vibsen : 28-08-11 kl 10:57. Årsak: La til noe
vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 12:26   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: LCHF frokosttråd

Hva med ferdiglagde egg i frakk eller andre former for eggmuffins? Har ikke prøvd dem selv, men de høres geniale ut.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 13:05   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: LCHF frokosttråd

Jeg laget dobbel porsjon med frokost i dag for å kunne ha med på jobb i morgen.

Jeg la først matpapir på benken. Oppå der danderte jeg salatblader slik at det ble omtrent middagstallerkenstørrelse. I stekepanna lå en omelett med ost oppå og koste seg. Da osten var smeltet tømte jeg omeletten opp ned over salatbladene slik at osten kom mot salaten. Dette for å liksom binde salaten til resten. Lot dette avkjøle og hadde deretter oppkuttet skinke, tomater, agurk, enda mer ost, salt og pepper, paprika og en dæsj rømme oppå omeletten. Med matpapiret surret jeg dette tett sammen til en wrap.

Deilig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:08   #15
Betha
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1
Betha er på en erverdig vei

Sv: LCHF frokosttråd

Sliter litt jeg også... Er ikke så glad i brød, men jaggu funker det til å stappe i seg på morran!!! Men her er noen av mine tips:

Eggemuffins: litt skinke ev. Bacon i bunnen av en muffinsform, hell over egg vispet med pepper, salt, fløte og annet du liker;-) legg en pepperoni forsiktig på toppen. Når muffinsene er nesten ferdig, legger du litt ost på toppen. Stekes på ca 170' i ca 10 min. Kan fint lages dagen før og spises kalde!!!!

I dag mekker jeg mandelrundstk. Med svært få karber (regnet ikke nøyaktig), gode men tror de er lette å spise seg lei av....

Betha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 00:26   #16
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: LCHF frokosttråd

Opprinnelig lagt inn av Betha, her.

Sliter litt jeg også... Er ikke så glad i brød, men jaggu funker det til å stappe i seg på morran!!! Men her er noen av mine tips:

Eggemuffins: litt skinke ev. Bacon i bunnen av en muffinsform, hell over egg vispet med pepper, salt, fløte og annet du liker;-) legg en pepperoni forsiktig på toppen. Når muffinsene er nesten ferdig, legger du litt ost på toppen. Stekes på ca 170' i ca 10 min. Kan fint lages dagen før og spises kalde!!!!

I dag mekker jeg mandelrundstk. Med svært få karber (regnet ikke nøyaktig), gode men tror de er lette å spise seg lei av....

de eggemuffinsene hørtes gode ut!!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 23:02   #17
Plinoto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 33
Plinoto er på en erverdig vei

Sv: LCHF frokosttråd

Jeg har drukket en deilig smoothie de siste morgenene. Den har bestått av fløte, naturell yoghurt, egg, bær og cocosa. Aldeles nydelig og holder meg mett lenge.

Plinoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
frokost, lchf


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lchf Østfoldjenta Andre dietter 2 05-07-11 15:04
Lchf Connie_88_ Spørsmål og svar 9 28-04-11 09:10
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 23:29
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 10:49
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no