Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol, lavkarbo og ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-10, 14:14   #151
gryggaa
Juniormedlem
 
gryggaa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Fet
Alder: 34
Innlegg: 17
gryggaa er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg har lett for å stappe i meg mye usunt når jeg drikker... Hehe... Ikke bra!

__________________
gryggaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren! Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:25   #152
nattie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 22
nattie er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

[quote=ELLINOR;85354]

Opprinnelig lagt inn av Aline

1 dl drikke:

Tørr hvitvin - ca 1 karb (Tørrere hvitvin inneholder mindre karber)

Rødvin - ca 2 karber

Brandy - 0 karber

Gin - 0 karber

Rom - 0 karber

Vodka - 0 karber

Whiskey (blended) - 0 karber

Likør - halvtørr - 22 karber




Kan man drikke øl og vin på kuren ?

Først vil jeg minne om at man tåler alkohol dårligere på ketolysekuren enn ellers. Les om det i boken. I korthet tåler man ca halvparten av den mengde alkohol man normalt tåler.

Man kan nyte vin på kuren. På vinmonopolet kan du få opplysninger om innholdet av restsukker i vinen. OBS sukkerinnholdet angis i gram sukker pr liter vin.

En halvtør/ tør vin vil typisk inneholde 3-5 gram sukker pr liter, det blir mellom 0,4 og 0,6 gram karbohydrat pr glass vin

Dette overforstår på Ketolyse.no

Feks Jackop Creeks inneholder kun 1 gram sukker og det er flere av mine favoritter som ligger på 2-3 g sukker



et annet tips er bacardi og cola light.
kjempegodt 0 karber i tillegg

god helg


Men da må d vell være ren barcardi? Ikke med smak av apple, razz, lemon ? Eller?

nattie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (egenkomponert) Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:43   #153
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

[quote=nattie;979997]

Opprinnelig lagt inn av ELLINOR, her.



Men da må d vell være ren barcardi? Ikke med smak av apple, razz, lemon ? Eller?

Temmelig sikker på det, ja!
Bacardi apple feks har 95g/l rest sukker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:19   #154
Missy_86
Juniormedlem
 
Missy_86 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lier
Innlegg: 10
Missy_86 er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg er veldig glad i Jcobs creek shiraz cabernet, og på polets sider står det 1,0 g sukker pr liter.
Betyr det 1 g HK pr liter?

Hvis det ikke gjør det, hvordan kan jeg regne ut KH innhold?

__________________


Missy_86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:30   #155
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Missy_86, her.

Jeg er veldig glad i Jcobs creek shiraz cabernet, og på polets sider står det 1,0 g sukker pr liter.
Betyr det 1 g HK pr liter?

Hvis det ikke gjør det, hvordan kan jeg regne ut KH innhold?

1 karbohydrat pr liter, ja!
Ekke så ille det, akkurat!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 16:46   #156
Missy_86
Juniormedlem
 
Missy_86 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lier
Innlegg: 10
Missy_86 er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

1 karbohydrat pr liter, ja!
Ekke så ille det, akkurat!

WOHOOOOOOO Nei, det syns jeg var ganske lite, mtp at en flaske er 750 ml, og det er det jeg tåler til vanlig. Bør vel kanskje være litt mer forsiktig i morgen i og med at kroppen oppfører seg litt merkelig

__________________


Missy_86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 17:29   #157
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Missy_86, her.

WOHOOOOOOO Nei, det syns jeg var ganske lite, mtp at en flaske er 750 ml, og det er det jeg tåler til vanlig. Bør vel kanskje være litt mer forsiktig i morgen i og med at kroppen oppfører seg litt merkelig



Jeg var full en hel kveld på 2 små glass champis en av de første gangene jeg drakk i ketose!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:21   #158
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg begynner å forstå hvorfor jeg sovnet uanstendig tidlig to kvelder på rad forrige helg. Heldigvis var jeg visstnok søt som trøtt. Sikkert bare fordi jeg holdt kjeft.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 18:34   #159
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg hadde flere glass forrige helg og opplevde at jeg ble dårlig dagen etter,noe son jeg aldri vanligvis er .

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 21:47   #160
Haense
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 18
Haense er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Skal bli spennende å se hvordan kroppen blir i helga. Begynte med lavkarbo i går, og skal selvfølgelig fortsette med dette. Den store irritasjonen min er at jeg ikke kan drikke vanlig øl. Jeg er en stor Heineken-elsker, og å kutte ut favoritten blir vanskelig... Men jeg får begynne å blande ut sprit og lightprodukter istedet da. Og vin kan jeg godt drikke. Funker sikkert bra dette, men frykter at ettersom jeg er vant med stort sett bare øl (og Irish Coffee) så blir det noen justeringshelger etter hvert angående inntak...

Kjenner at jeg grugleder meg til helgen!

Haense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-05-11, 22:16   #161
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Haense, her.

Den store irritasjonen min er at jeg ikke kan drikke vanlig øl. Jeg er en stor Heineken-elsker, og å kutte ut favoritten blir vanskelig...

Det sies at det man har vanskeligst for å kutte ut er det som trengs mest å kutte... Forøvrig kan alkohol generellt være en stor brems på veknedgangen, og man bør ikke innta alkohol de første fire ukene på kuren.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 22:26   #162
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg elsker hvitvin og har lagt min elsk på 3 favoritter. det er rosemount, black tower rivaner og riesling. er svært kresen på vin. men dette er vel ikke tørre hvitvin? er redd de inneholder masse karber vet dere hva de inneholder?

drikker dette istedetfor øl og cider. men er sukkerfri cider ok? hva er karbeinnholdet her?

tåler ikke vodka, gin, sprit and so on

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 01:28   #163
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

vet dere hva de inneholder?

Det finner du ut på vinmonopolet.no. Black tower er hvertfall stappfull av sukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 13:37   #164
tuttalutta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 3
tuttalutta er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

1 dl drikke:

Tørr hvitvin - ca 1 karb (Tørrere hvitvin inneholder mindre karber)
Rødvin - ca 2 karber
Brandy - 0 karber
Gin - 0 karber
Rom - 0 karber
Vodka - 0 karber
Whiskey (blended) - 0 karber
Likør - halvtørr - 22 karber



En flaske pils 13.5 gram karbo

En halvliter 20.4 gram karbo



Lavkarboøl:

Red light 2.5 gram per halvliter

Hansa Ultra ca 7,5 gram karber pr halvliter

Lysholmer Pure ca 10 gram karber per halvliter

Grans Bright 2.5 gram karber per flaske



I drinker med sprit, er det blandevannet som utgjør karbofaren, ikke spriten.
Blander du selv, så er det ikke noe problem å velge sukkerfritt.
Men er du på byn, så kan det være lurt å holde seg unna drinker



Ja, da vet vi hvor mange karber det er i de forskjellige drikkevarene, hva så med hva de gjør med kroppen? Og hvordan påvirker det ketosen?



Når kroppen forbrenner alkohol så går den ikke ut av ketose, men den forbrenner heller ikke fett. Kroppen forbrenner alkoholen før den forbrenner fettet.

Det kan ta noen dager før kroppen er tilbake i fettforbrennemodus.



Altså, du faller ikke nødvendigvis ut av ketose pga alkohol, men det vil ta noen dager før du forbrenner fett igjen ,fordi kroppen forbrenner alkoholen først.



Drinktips:

Liker du søte drinker? Lag drinker med sprite zero, eller fun light. Mine favoritter er peach eller iste-fersken. Med en liten dæsj sprite zero.



Man kan også kjøpe sukkerfri scweppes tonic, for de som foretrekker det, men da må man nok i en litt større matbutikk.



Hvitvin kan også blandes ut med sprite zero eller farris, for å spare karber.

Men husk: den største faren når du drikker alkohol er det du putter i munnen når du har drukket.

infoen i denne tråden er plukket fra forskjellige "alkoholtråder" på forumet.

Vil bare dele et tips: "Modell-champagne" Tynn ut rød eller hvitvin med Farris el.l. Det blir deilig forsfriskende drikke med halvparten karber, halvparten kalorier og halvparten alkohol...

tuttalutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 23:33   #165
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

huff jeg synes alle disse tørre lavkarbo vinene smaker bittert og mildt sagt dårlig. noen som har et par friske å anbefale?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:10   #166
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg har hatt et par runder med alkohol i vår, nå sist var på lørdag. Det har tatt meg 1 dag å komme i ketose igjen, og jeg blir ikke fyllesyk lengre!! 18 juni er det sommerfest med jobben, på'an igjen

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 16:21   #167
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Humptidum, er innom for å minne Traxior på at forumet heter LAVKARBO :: KARBOJUNKIE!
Tada! Om man er hekta på karber, så er det f.eks en lavkarbodiett og et lavkarboforum noe som kan hjelpe til å hekte deg av.

Ikke være så krasse og bråsinte nå da. God stemning skaper god debatt. Jeg tror gjerne på utsiden av kirka jeg, men det kan vel ha noe med at jeg ikke er religiøs.

Fridom og kjærleik -Jorun

Godt skrevet frøken

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 16:35   #168
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg fikk anbefalt rødvinen " Robert Vic" på polet for 1 år siden (jeg spiste ikke lavkarbo, men har prøvd å unngå fett og sukker..hehe) Robert vic skulle ha 0,02g kh pr liter vin! Den er faktisk god De har en tørr hvitvin også med like lite i, men husker ikke navnet. Bare at den var vond!
Jeg er i begynnerfasen på lavkarbo nå, og magen min sier at jeg IKKE bør prøve meg på noe vin-sprell med det første. . . Kanskje like greit..

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 20:20   #169
Lariat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 1
Lariat er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Kan for min egen del si at alkohol på denne kuren ikke funker så bra en blir fort dritings og så blir en liksom ikke edru før det har godt laaaaang tid over det som ellers er normalt

Ser dette med karbohydrater og øl eg lurer da på om hvor mange dager det går før du blir kvitt karbohydratene etter å ha drukket 12 halvlitere normale pils ikke ligt .

Lariat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 11:41   #170
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

jeg drakk ca 0,5 liter med vodka igår. ble ikke så fll jeg. men nå skal sant sier at vi drakk fra kl 12 på dagen til kl 02.00 på natta, så brukte jo mange timer på det hehe.
vi seilte i gummibåter å drakk, var vel en 200 stk knall morro.
spiste no pølser på turen, ellers bare ketose mat, pølsene hadde 4 gr karb pr stk. spiste 3, å spiste noen bit av en middags pølse å. men tisset på stikk når jeg la meg, den slo ut, så var tydeligvis ikke ute av ketosen eller?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 16:07   #171
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Hvorfor tåler man alkohol dårligere på lavkarbo egentlig?
Jeg slokna midt i vindrikkingen min sist, enda det ikke var mye i det hele tatt Og dagen derpå var heller ikke god...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 21:32   #172
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

har funnet min favoritt nå, bare drukket en gang i ketose, følte ikke jeg tålte noe mindre jeg da.. drakk 0,5 med sprit, men over 14 timer, så er nok derfor jeg ikke ble serlig full.. hehe
til lørdag skal jeg på fest. stoor jordefest..
så da skal jeg ha med meg sprit, sprite zero og fun bringebær å fun appelsin.. det er kjempe godt å bande med å egentlig fun ice te å.. blander sprit å sprite og har i litt saft.. namme nam

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 21:35   #173
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

har funnet min favoritt nå, bare drukket en gang i ketose, følte ikke jeg tålte noe mindre jeg da.. drakk 0,5 med sprit, men over 14 timer, så er nok derfor jeg ikke ble serlig full.. hehe
til lørdag skal jeg på fest. stoor jordefest..
så da skal jeg ha med meg sprit, sprite zero og fun bringebær å fun appelsin.. det er kjempe godt å bande med å egentlig fun ice te å.. blander sprit å sprite og har i litt saft.. namme nam

Hvor mye saft blander du i da?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 13:40   #174
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

jeg var på polet å kjøpte noe vin her om dagen. spurte ang lavkarbo osv, å hun viste meg en chardonay eller noe, hun skannet den å det var 0,4 gr sukker pr liter..
hun kunne ikke få opp karbohydrater pr liter, men sukker..
men funker det? det var en tørr vin, kan jeg da drikke den?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 13:41   #175
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

ikke så mye saft, smaker det til. men tenk at brusen er vannet liksom, jeg liker ikke så sterk saft da. men det smaker ikke sprit. hehe

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Alkohol og ketose deeluxe Vedvarende vekttap 38 08-07-07 01:07
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 20:27
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 24-12-04 00:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no