Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nøtte-avhengighet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-11, 11:20   #1
Ninanina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
Ninanina er på en erverdig vei
Question

Nøtte-avhengighet

Jeg har nå gått på lavkarbo i 2-3 uker. Det går veldig fint, eneste problemet er at jeg har blitt skikkelig avhengig av valnøtter. Før var jeg en person som småspiste ofte, og dette prøver jeg og unngå. Jeg klarer å holde meg unna sjokolade og andre småting, men jeg har blitt avhengig av valnøtter.
Jeg begynte og spise dette som et alternativ til frukt når jeg har behov for å kjedespise på skola. Jeg vet jeg kan spise nøtter, men alt med måte. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har fått et slikt sug etter valnøtter, jeg er helt tullete. Jeg prøver og trappe ned, og unngå å ha det i huset, for det er eneste måter å ikke spise det. Akkurat som om det er noe i valnøttene jeg har blitt avhengig av :P Noen som har opplevd det samme?

Ninanina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:30   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nøtte-avhengighet

Opprinnelig lagt inn av Ninanina, her.

Akkurat som om det er noe i valnøttene jeg har blitt avhengig av :P Noen som har opplevd det samme?

Ooohhh.... yes! Gikk fra paranøtter til valnøtter

Lot være å kjøpe det en periode og nå klarer jeg faktisk å styre meg Stort sett i allefall....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 14:31   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nøtte-avhengighet

Ja, nøtter har en sånn litt merkelig kraft. Godt det egentlig bare er til å la være å ha dem i hus..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 15:30   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nøtte-avhengighet

De inneholder mye kalsium, magnesium og kalium. Noe man trenger ekstra mye av på lavkarbo-kosthold. Tar du tilskudd av det? Hvis ikke kan det hende det hjelper.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo, valnøtter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nøtte/frukt-bar Kullinelle Dr Lindbergs 3 11-07-10 11:43
Nøtte- og ostebrød?? Nett Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 06-02-06 12:07
Avhengighet Fedonisten Generell diskusjon 31 02-03-05 08:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no