Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Bøker om ernæring og helse

PH-mirakelet av Robert O. Young!

Bøker om ernæring og helse Andre bøker som er "innenfor" tema!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-06, 19:55   #1
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

PH-mirakelet av Robert O. Young!

Har kommet over en bok som sier at grunnen til overvekt og ALL sykdom skyldes feil PH-verdi INNI kroppen! Jeg synes alt han sier virker logisk og godt forsket på. Forfatteren er selv mikrobiolog.

Boka er skrevet av Robert O. Young og er utgitt av Hilt & Hansteen i 2004.
Her er ikke fokuset å gå ned i vekt, men å bli frisk! Frisk = slank, dermed vil man automatisk bli slank dersom man blir frisk. Frisk blir man ved å skape riktig surhetsgrad i kroppen (balanse). Dette gjør man ved å sakte gå over til et alkalisk kosthold.

Spennende å se om dette funker - om jeg blir fri fra plagene mine ved å følge programmet

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 20:40   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Spennende! Du får dryppe noen gullkorn om hvordan man oppnår å bli mer basisk da.
Jeg har lest at noe av det som skaper aller mest syreoverskudd i kroppen er negative følelser, så derfor jeg jegjo veldig nysgjerrig på om denne boken tar for seg det aspektet også?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-02-06, 23:52   #3
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av Lise

Spennende! Du får dryppe noen gullkorn om hvordan man oppnår å bli mer basisk da.
Jeg har lest at noe av det som skaper aller mest syreoverskudd i kroppen er negative følelser, så derfor jeg jegjo veldig nysgjerrig på om denne boken tar for seg det aspektet også?

Det hørtes interessant ut!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 15:18   #4
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av Lise

Spennende! Du får dryppe noen gullkorn om hvordan man oppnår å bli mer basisk da.
Jeg har lest at noe av det som skaper aller mest syreoverskudd i kroppen er negative følelser, så derfor jeg jegjo veldig nysgjerrig på om denne boken tar for seg det aspektet også?

Hei igjen
Desverre tar ikke boken for seg dette aspektet (med negative tanker/følelser), men den bekrefter det du sier: at negative tanker og følelser gir syreoverskudd i kroppen.
Boken har for øvrig 3 hoveddeler: teorien, programmet, og til sist ca 120 sider med oppskrifter.

Teorien sier at den ideelle Ph-verdien for blodet er 7, 365 (en skolemedisiner ville si at 7,4 er greit, men denne boken er uenig med skolemedisineren). Som en paralell: akkurat som at kroppstemperaturen bør være 37 grader, bør PH-verdien være 7, 365, mer eller mindre er tegn på ubalanse (sykdom).
Når kroppen blir surere enn 7, 365 vil blodet begynne å trekke alkaliske mineraler ut av vevene som en motvekt. Kroppen kan da begynne å trekke kalsium ut av skjellettet og magnesium ut av musklene, noe som fører til at disse mister kvalitetetn sin (i værste fall osteoporose). Hvis syrebelastningen fortsetter må kroppen begynne å lagre syren i vevene, og legger en stor oppgave på lymfesystemet, som må fjerne det - og hvor skal det fjerne det? Jo, syren går ut i blodet igjen, og man er inne i en ond sirkel.
Kroppen kan også forsøke å kvitte seg med syren gjennom huden og fører til eksem, betennelser, kviser, hevelser, ømhet, byller, hodepine og/eller muskelkramper. Kroniske symptomer dukker opp når kroppen ikke lenger klarer å hanskes med belastningen (ikke flere muligheter igjen til å nøytralisere syren). Om ikke dette var nok liker candidasoppen et surt miljø, da blomstrer de og koser seg...

Programmet: For å komme ut av den onde sirkelen må man legge om kosten til å være mest mulig basedannende. Man kan spise noe syredannende mat, men ikke mer enn 20% av kostholdet. I dette programmet finnes ingen telling, veiing eller måling , man tar det på øyemål. En tallerken skal bestå av 80% basedannende mat. Deretter følger en oversikt over hva som er basedannende mat og hva man trenger av kosttilskudd.

Oppskrifter: De siste ca.120 sidene er viet til oppskrifter.

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 16:29   #5
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

For meg ser dette jo mest ut som en lettere avansert vegetardiett mer enn noe annet, men ok, virker det så virker det. DEt skal bli spennende å høre hvordan det går.

Jan.

http://www.snyderhealth.com/foodash.htm

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 18:05   #6
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av jankph

For meg ser dette jo mest ut som en lettere avansert vegetardiett.....

De mest basiske matvarer er grønnsaker og frukt. Norske Julia Vøldan (som virkede og bodde i Danmark) predkede hele sit liv hvor viktig det var å ha en god syre-base balanse for å bli kvitt sykdom.

Når vi nå er inne på vegetarmat, så kan jeg ikke dy meg for å vise noen eksempler på at man kan bli aldeles så slank av bare frukt og grønnsaker. Det er en gruppe som kaller seg råspisere (spiser kun rå frukter og grønnsaker - intet er kokt eller stekt) og de forandrer utseende nokså drastisk. Se disse før-og-etter bilder og bli overbevist.
http://www.shazzie.com/raw/transformation/
http://www.rawschool.com/photos.htm

Bare et lite bevis igjen på at ingen kostholdsfilosofi har patent på sannheten.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 18:58   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

saa kjott har sur ph her er jeg riktig saa blank , kan noen gi meg en kort innforing hva er best og spise hva er vaerst ? jeg tenker saann sitrusfrukter susr, brod basisk .... RIMELIG blank ja

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 19:18   #8
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av nøtta

saa kjott har sur ph her er jeg riktig saa blank , kan noen gi meg en kort innforing hva er best og spise hva er vaerst ? jeg tenker saann sitrusfrukter susr, brod basisk .... RIMELIG blank ja

Det er ikke bare gjort i en håndvending , men her er en kjempefin side som inngående forteller om syre-basebalansen (siden er dansk). http://www.kropogkost.dk/syre-base/S...op-og-kost.htm
Og denne artikkel er på norsk. http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5173

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 20:03   #9
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av Eva

De mest basiske matvarer er grønnsaker og frukt. Norske Julia Vøldan (som virkede og bodde i Danmark) predkede hele sit liv hvor viktig det var å ha en god syre-base balanse for å bli kvitt sykdom.

Når vi nå er inne på vegetarmat, så kan jeg ikke dy meg for å vise noen eksempler på at man kan bli aldeles så slank av bare frukt og grønnsaker. Det er en gruppe som kaller seg råspisere (spiser kun rå frukter og grønnsaker - intet er kokt eller stekt) og de forandrer utseende nokså drastisk. Se disse før-og-etter bilder og bli overbevist.
http://www.shazzie.com/raw/transformation/
http://www.rawschool.com/photos.htm

Bare et lite bevis igjen på at ingen kostholdsfilosofi har patent på sannheten.

He-he enig med deg der - men å bare spise rå mat over flere år!!! Jeg tror jeg hadde blitt smågal...

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 20:36   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av Eva

Når vi nå er inne på vegetarmat, så kan jeg ikke dy meg for å vise noen eksempler på at man kan bli aldeles så slank av bare frukt og grønnsaker. Det er en gruppe som kaller seg råspisere (spiser kun rå frukter og grønnsaker - intet er kokt eller stekt) og de forandrer utseende nokså drastisk. Se disse før-og-etter bilder og bli overbevist.
http://www.shazzie.com/raw/transformation/
http://www.rawschool.com/photos.htm

Bare et lite bevis igjen på at ingen kostholdsfilosofi har patent på sannheten.

Endel av disse bildene ser direkte syke ut. Ikke overbevist

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:32   #11
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Nei, ikke helt overbevist jeg heller. De fleste så jo nesten friskere ut før.

Her er dr. Mercola's synspunkt på saken:

Sitat:

Too Much Acid?

A similar argument against eating meat: It makes people too acidic, disrupts the pH of their blood and thereby encourages disease. This argument is just as problematic as the last. In fact, the whole issue of pH balance and diet is very misleading and misrepresented by many who favor vegetarian diets.

First of all, our environment has dramatically influenced our biochemistry, particularly over thousands of years due to the rate of genetic modification.

For example, Eskimos maintain optimal pH balance on a diet of 90 percent animal foods, while some Hindus and inland Aboriginals maintain optimal pH balance of the converse of 90 percent plant foods!

Many "experts" falsely blame high acidity levels on meat eating. This really is just a lot of bunk. pH is specific to body compartment and body fluid. Therefore, when making any reference to pH without making a clear statement as to where the measurement is taking place (urine, venous blood, arterial blood, saliva, and even specific organs) is meaningless.

The stomach, small intestine, and large intestine for example, all have different optimal pH levels. It has also been argued by Rowkowski and others (including very possibly William Wolcott) that sprinting around the block once will produce a far greater shift in pH toward acidity than eating nothing but meat all day long.

I have personally tested my own urine and saliva every hour for days on end and let me assure you, if you were to do the same, you would quickly find that what you do with exercise and how close you are to your needs for water consumption will influence your pH far more than what you eat.

I've knocked my urine pH down from 7 to 5 in 10 minutes of squatting with sets of 10 on a one-minute rest in just a few sets!

The long and short of pH is that different pH levels are appropriate for different people given their genetic heritage and is much more heavily dependent upon variables other than meat.

Ellers kan du jo alltids spise bakepulver. Det er veldig basisk!

Men jeg prøver å være åpen for nye impulser, så jeg er veldig interessert i å høre mer om dette. Har du tenkt å prøve det ut over en periode?

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 21:54   #12
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av nøtta

saa kjott har sur ph her er jeg riktig saa blank , kan noen gi meg en kort innforing hva er best og spise hva er vaerst ? jeg tenker saann sitrusfrukter susr, brod basisk .... RIMELIG blank ja

Veldig kort kan jeg si at syredannende matvarer er i følge Robert Young:

Sukker (også fruktsukker og melkesukker og naturlig sukker som honning)
Melk og andremeieriprodukter
Kjøtt, fugl og egg
Korn, utenom spelt, bokhvete og hirse (værst er hvitt mel)
Søt frukt
Sopp
Eddik (den er gjæret)
Alkohol
Kaffe

Basedannende matvarer er:
Lime og sitron (de er sure, men blir basiske i kroppen)
Hvitløk, løk, tomat - egentlig
Alle grønnsaker utenom sopp og mais.
Soyaprodukter (pass på at de ikke inneholder gjær!)
Olivenolje, linfrøolje, rapsolje
Melk av mandler, kokosmelk, soyamelk og rismelk.
Spirer
Frø (feks linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner)
Soyaost (Tofu)
Tahini (smørepålegg av sesamfrø)
Speltkjeks, speltbrød
Urteteer/ urter
Bønner (feks limabønner, kidneybønner)
Linser
Fullkornspasta eller speltpasta
Tomat
Nøtter (ikke peanøtter)
Buljong uten gjær.
Oliven
Kikerter og pinjekjerner
Som søtningsmiddel kan man bruke stevia som fåes på helsekost.

Håper dette var litt oppklarende

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 22:11   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av lindaalv

Veldig kort kan jeg si at syredannende matvarer er i følge Robert Young:

Sukker (også fruktsukker og melkesukker og naturlig sukker som honning)
Melk og
andremeieriprodukter
Kjøtt, fugl og egg
Korn, utenom spelt, bokhvete og hirse (værst er hvitt mel)
Søt frukt

Sopp
Eddik (den er gjæret)
Alkohol

Kaffe

Basedannende matvarer er:
Lime og sitron (de er sure, men blir basiske i kroppen)
Hvitløk, løk, tomat - egentlig
Alle grønnsaker utenom sopp og mais.
Soyaprodukter (pass på at de ikke inneholder gjær!)
Olivenolje, linfrøolje, rapsolje
Melk av mandler, kokosmelk, soyamelk og rismelk.
Spirer
Frø (feks linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner)
Soyaost (Tofu)
Tahini (smørepålegg av sesamfrø)
Speltkjeks, speltbrød
Urteteer/ urter
Bønner (feks limabønner, kidneybønner)
Linser
Fullkornspasta eller speltpasta

Tomat
Nøtter (ikke peanøtter)
Buljong uten gjær.
Oliven
Kikerter og pinjekjerner
Som søtningsmiddel kan man bruke stevia som fåes på helsekost.

Håper dette var litt oppklarende

Jeg har gjort listen din "lavkarbo-vennlig".

At speltkjeks og speltbrød er basedannende er jo helt fantastisk når det det er laget av er syredannende. Forøvrig en vanlig fantastiskhet i denne type bøker (spesiellt dem som er oversatt fra engelsk til norsk).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 04:04   #14
Sunn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 1
Sunn er på en erverdig vei

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Nei, ikke helt overbevist jeg heller. De fleste så jo nesten friskere ut før.

Her er dr. Mercola's synspunkt på saken:


Ellers kan du jo alltids spise bakepulver. Det er veldig basisk!

Men jeg prøver å være åpen for nye impulser, så jeg er veldig interessert i å høre mer om dette. Har du tenkt å prøve det ut over en periode?


Hei jeg har snakket med Dr Robert O Young angående det Dr Mercola hadde å si om ph balansen og det. Her skal jeg sitere hva han hadde å si om meningene til Dr Mercola. Utrolig kunnskapsrik denne Dr Robert O Young.

" The life span of Eskimos is around 56. Not impressive. The acids from meat are devastating to the body. Of all the ways the body can buffer acids, the excretion of protein generated acid residues is the only process that does not add sodium bicarbonate back into blood circulation. This creates a loss of bases which is the forerunner of all ... Read Moresickness and disease. Eat protein a die sooner: Mainly due to over consumption of:
1st Protein
2nd Sugar
When protein breaks down it forms strong acids including nitric, sulphuric, phosphoric and uric acid like “battery acids” they will burn holes in clothes, metal, and human cells
We need less than 3 to 5 grams of protein daily.

The average American eats over 200 grams per day.
The destruction of Mayan Indians of Central and South America was from demineralization from the ingestion of protein as if they had been soaked in excess acid.

When large amounts of HCL enter the stomach from a rich protein meal, this acid is then withdrawn from the acid-base household. The organism would die if the resulting “alkalosis... ” or “base flood” (surplus) of NaHCO3 was not taken up by the “alkalophile glands”.
Alkalophile glands need these quick bases in order to build up their strong sodium bicarbonate secretions.
The alkalophile glands are the pancreas, Brunner’s glands (between the pylorus and the junctions of the bile and pancreatic ducts), Lieberkuhn’s glands, and the liver (bile has strong acid binding capabilities).

After a high protein or sugary meal, the urine pH becomes alkaline. Protein and sugar nourishment then leads to acid in the organism not only by the production of sulfuric, phosphoric, nitric, uric, lactic and acetylaldehyde acids but also through the formation and excretion of base in the urine. This is a double loss of bases and what sets the stage for sickness and dis-ease.

A latent “acidosis” is the condition that exsists when there are not enough bases in the alkalophile glands because they have been used up in the process of neutralizing the acids adsorbed to the collagen fibers.
This leads to compensated “acidosis.” This means the blood pH has not changed but other body systems have changed.
This can then lead to decompensated “acidosis” where the alkaline reserves of the blood are used up and the pH of the blood is altered.

Decompensated “acidosis...” can be determined by testing the blood pH, urine pH and the saliva pH.
The decrease in the alkaline reserves in the body occurs because of hyper-proteinization, too much protein and hyper-carbohization, too much sugar.
This is why 80 to 90 year old folks all shrunk up and look like prunes. They have very little or no alkaline reservses in their alkalophile glands. When all the alkaline minerals are gone, so are we and our battery runs down.
The charge of our cellular battery can be measured by testing the ORP.

Of all the ways the body can buffer acids, the excretion of protein generated acid residues is the only process that does not add bicarbonate back into blood circulation. This creates a loss of bases which is the forerunner of all sickness and disease.
In the long run the only way to replace these lost bases is by eating more alkaline electron ... rich green foods and long chain polyunsaturated fats.
A cucumber a day keeps the Doctor away – not an apple

The key is to keep all of your fluids in an alkaline state, including the stomach and bowels. My foundational theory is the human body is alkaline by design and acidic by function. The body is constantly trying to overcome the acids from metabolism.

Science is 100% wrong about the stomach being acidic. Its major purpose is to produce alkalinity for the body and the food we eat. HCL is a waste product of base production or sodium bicarbonate production.

During heavy exercise, the resulting lactic acid if not adsorbed by the collagen fibers, the specific acid catchers of the body, the organism would die. The total collection of these fibers is the largest organ of the body and is called the colloidal connective tissue organ of SCHADE. NO liquid exchange occurs between the blood and the ...parenchyma cells, or in reverse, unless it passes through this connective tissue organ. This organ connects, holds everything in our bodies in place. This organ is composed of ligaments, tendons, sinew, and the finer fibers that become the scaffolding that holds every single cell in our bodies in place. When acids are stored in this organ, which includes the muscles, inflammation and pain develop.

Acid reflux, indigestion, nausea, ulcers and eventual stomach cancer are all the result of the body's need for alkalinity and sodium bicarbonate not HCL or what some so-called health professionals suggest is drink vinegar. A very dangerous and damaging to health recommendation.

There is a daily rhythm to this acid base, ebb and flow of the fluids of the body.
The stored acids are mobilized from the connective tissues and Pishinger’s space while we sleep.
These acids reach their maximum (base tide) concentration in this fluid, and thereby the urine at 2am is the most acidic
The acid content of the urine directly reflects the acid content of the fluid in the Pishinger’s space, the extracellular fluid compartment of the body.
On the other hand the Pishinger’s space becomes most alkaline around 2pm (the base flood) as then the most NaHCO3 is being generated by the cover cells of the stomach....
If your urine is not alkaline by 2pm you are definitely in an ACID condition and lacking in alkaline reserves. The pH of the urine should run between 6.8 and 8.4

The free acids formed after a high protein meal such as sulfuric, phosphoric, uric and nitric acids stick ot the collagen fibers to remove them from the blood and protect the pH
The H+ ions from these acids are neutralized by the next base flood, the sodium bicarbonate produced after the meal.
The H+ combines with the HCO3-, converts to carbonic ... Read Moreacid, H2CO3 which converts to CO2 and H2O.
The sulfuric and other acids from proteins are neutralized as follows where the HR represents any acid with the R as its acid radical (SO4, PO4, or NO3)
HR + NaHCO3 H2O + NaR (Ca, Mg, K) +CO2

Sunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Alkaline diet Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 20:03   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: PH-mirakelet av Robert O. Young!

Opprinnelig lagt inn av Sunn, her.

Hei jeg har snakket med Dr Robert O Young angående det Dr Mercola hadde å si om ph balansen og det. Her skal jeg sitere hva han hadde å si om meningene til Dr Mercola. Utrolig kunnskapsrik denne Dr Robert O Young.

" The life span of Eskimos is around 56. Not impressive. The acids from meat are devastating to the body. (...) We need less than 3 to 5 grams of protein daily (...)

Dette argumentet har jeg hørt tusenvis av ganger. Når jeg snakker om LCHF og om kosthold hos urbefolkninger, er dette det første motstandere av naturlig kost kommer med. Det er viktig å notere seg at blant eskimoene og andre urbefolkninger fantes det ingen sykehus, leger, medisiner, anitbiotika osv. De vanligste dødsårsakene var ulykker, skader og drap (!).

Dette har Paal Røiri skrevet en lang avhandling om: http://www.nfhm.org/artikler/eskimo.pdf

At vi trenger mindre enn 3 - 5 gram med protein per dag vet vi jo ikke er er sant. Jeg har selv vært vegetarianer i nesten tre år (ti år siden nå), og det var i den perioden jeg la grunnlag for en særdeles dårlig helse, overvekt og intoleranse for karbohydrater.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
ph-balanse, syre-base-balanse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Selges: Boken ATKINS FOR LIVET av Dr. Robert C. Atkins rsy Generell diskusjon 2 25-04-04 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no