Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som har begynt denne uka? (uke 14 - 2010 )

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 14:41   #1
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei
Smile

Noen som har begynt denne uka? (uke 14 - 2010 )

Eg gjekk på ketolyse 1 måned (januar) og det vart vektstopp 3 uker.. dessuten så kasta eg opp av alt fettet.
Har begynnt på southbeach 8 april og har enda ikkje gått opp etter ketolyse *jubler*!! Dette funker som flesk! på 2 dager har eg gått ned frå 71.3- 69.7 ! Er det fleire som går på south beach her? og er på nivå 1?
Når eg er ferdig med nivå 1 så skal eg til syden 1 uke. Så begynner eg på nivå 1 eller 2 når eg kjem heimatt.. får se ann vekta
Eg følger slavisk matplanen. Kva gjer dere?

Er de fleire her? så kan vi pushe kvarandre litt??

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 12:09   #2
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Hei. Holder på med fase 1 og..en uke imorra...men følger nok ikke matplanene slavisk..drakk 3 glass vin i helga(fyda) Skal ned 8-10 kg, kvitte meg med søtsuget for godt(håper eg) sånn at eg klarer å spise LITT kaker og godter IBLANT, men ikke overdrive. Er kokk, så det er en utfordring å holde fingrene av fatet...
Gleder meg til å veie meg imorra...har nok mistet endel vann i kroppen...kjenner meg mindre "pløsete" også merker eg på mage at mindre karbo er en god ting( påsken var en stor karbofest) Gikk ned 7-8 kilo med hjelp av Vektklubben fra høsten 08 til sommeren 09...men så la eg på meg 5 kilo i vinter...sukk...porsjonenen ble litt større og unnet meg litt og litt mer usunne ting... og en tendens til å "hjelpe" ungene med å spise opp...hvis de fikk ostesmørbrød feks til kvelds måtte eg og bare ha litt... MEN nå er eg klar kjenner jo allerede at det sååå mye bedre for meg å være forsiktig med sukker og stivelse...BORT MED LOFFEN OG BAGUETTEN!!

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 14:04   #3
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Eg gjekk også på vektklubb.no.. men var minimale endringer som skjedde.. de var vatn i begynnelsen så vart de stopp. Hærlig å se vekta gå nedover. Klarer ikkje å la vere å vege meg kvar dag 69.2 kg i dag. Halv kg ned siden i går.. ikkje værst! Eg drikker ein ricola urtete.. men tvile på den er lov... såg de var litt sukker oppi Men den er jo så god! Om vekta stopper så får eg heller slutte med den

Dette klarer vi!!
Blir spennende med veiedag i morgen da!

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 13:30   #4
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Ble en hektisk start på dagen...glemte å veie før mat og drikke...så tar det imorra
Nå har eg spist en deilig lunsj med ratatouille og spicy kjøttboller...kjekt med rester(før hadde eg tygd de i meg om kvelden..nå er det rett i kjøleskap og spare til neste dag

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 17:24   #5
Martamus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
Martamus er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Begynte i dag! Synes det har var vanskelig og har følt meg tom og rar i kroppen i hele dag. Frokosten var en salat med litt kylling, lunsj var en omelett med skinke og ost med salat til. Middagen var ovnsbakt laks med purre og paprika. Det vanskeligste for meg er å unngår brødprodukter og poteter da dette er noe jeg spiser hver dag Måler er å gå ned 10 kg så vi får se hva som skjer fremover! Ønsker dere lykke til!

Martamus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Dietten Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 18:50   #6
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Hei martamus Syns og de første to-tre dagene var tunge. Eg er og vant med å spise brød/pasta/potet el ris hver dag... Men nå går det veeeldig greit uten. Sjølsagt hadde eg veldig lyst på loff, når eg spiste reker..men det gikk fint uten og Til frokost spiser eg mye cottage cheese(pleide spise havregrøt el to brødskiver) bruker ca en halv boks CC også etpar ss med yoplait dobbel 0 yoghurt oppi. Til lunsj blir det en mettende salat elller middagsrester. Mellom måltid blir ofte etpar osteskiver ,litt skinke, grønnsaker, CC og nøtter. Savner vinene eg drakk tre glass i helgen...fyda... Men nå skal eg på jobb i to uker og da blir det totalavholds(jobber offshore)
Vi får holde hverandre oppdatert og pushe hverandre her inne

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 14:35   #7
Ketolina
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
Ketolina er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Jeg begynte for ei uke siden. Jeg har ikke telt karbohydrater nøyaktig, men tror ikke jeg er mye over 25 om dagen iallfall. Om jeg har kommet i ketose er vanskelig å si. Spørs om jeg må tvinge noen til å lukte på ånden min, hehe. Men det er kanskje ikke alle som får denne karakteristiske ånden heller? Hadde jo blitt glad om jeg hadde sluppet! Har dere fått ketoseånde?

Allerede tredje dagen kjente jeg med blytung i beina da jeg gikk i bakker og trapper. Jeg har også vært litt trøtt og tung i hodet, og hatt en merkelig følelse, nesten som om jeg er litt brisen av alkohol eller noe. Også må det nevnes at jeg ikke har sluppet en eneste fjert siden jeg la om kosten! Er heller aldri oppblåst i magen slik jeg ofte blir etter måltider. Føler meg faktisk mye fastere og finere allerede etter ei uke jeg! Jeg har heller ikke søtsug nå! Amazing! En annen bivirkning av lavkarbo jeg merka fort, var at da jeg i helga drakk litt lavkarboøl, trengte jeg virkelig ikke mye før jeg ble litt påvirka! Så ketose gir billig fyll, hehe

Lykke til videre alle sammen! Tenk så heldige vi er som får spise all den gode maten, og samtidig få bedre helse! Noen ganger synes jeg nesten synd på stakkarslige, uvitende fettmotstandere...

Ketolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fortsatt utprøvende! Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 08:55   #8
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

jeps...sannhetens time.
7.april midje 81 cm 14.april midje 79
bryst(bhløs)102 hofte 100
lår 63 lår 62
hofte 103 bryst 100
vekt 74,7 vekt 72,9

Dette er da slett ikke verst Første måling var tredje dagen...veide 76,3 kg på startdagen, men hadde ikke måleband da...

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 09:02   #9
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Hei. jeg har SBD boken 2.opplag 2006...(tror eg ble "lurt" på bokhandlen;( ) der er ikke melkeprodukter tillat i fase 1...men på listene her er det...ny og oppdatert bok?? Tror eg holder meg til lista her på nettsiden og på Southbeach.no...mer å velge i...

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 20:08   #10
Marja
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Våler
Innlegg: 1
Marja er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Heisann!

Jeg begynte på mandag, med ketolyse. Tror det går bra. Morsomme meg så har jeg ikke vekt da, så får ikke helt fulgt med på akkurat hvor mye jeg går ned. Men føler noe skjer i kroppen, så noe er nok på gang

Marja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 11:46   #11
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Hei, jeg begynte på mandagen.. Men har ikke vært helt strikt. kanskje spist for mye karbo alikevel.. men mye mere fett enn vanlig da. og dobbelt så mye proteiner enn vanlig. har vel halvert karboinntaket fra ca 50% kan en si. spiser 1700 kcal per dag. merker når jeg spiser mer enn det. Selv om en ikke følger Aktins slavisk og ikke går i ketose, kan en likevel gå ned i vekt ikke sant? Så lenge en kutter ut sukker, raske karbo..
Spist en omelett med reker idag og en Skyr og en babybabel-ost.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 14:04   #12
ned10kg:)
Medlem
 
ned10kg:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sogn og Fjordane
Alder: 38
Innlegg: 57
ned10kg:) er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka?

Ja da var 1 uke av SB overstått!
Det har gått greit! men fekk mens i dag da, ikkje så greit når ein har endelig veiing! Ja slik har det gått:

Når eg begynnte: 71.3
Vekta i dag: 68.1

Så har altså gått ned 3.2 kg på SB 1 uke! Førnøyd eg altså!
Stå på alle sammen!

__________________


ned10kg:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 22:43   #13
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som har begynt denne uka? (uke 14 - 2010 )

Så flinke dere er! Jeg tror midjemåttet mitt har mista noen cm.. men skal skjekke det føst på mandag.. vekten står stille... Imorgen skal jeg ha decadense bar i kremfløte. Det er kjempegodt! Tror jeg skal ha litt jordbær i også. Atkins decadens-bar altså, i små biter oppi kremfløten.. mmm.

  Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 10:28   #14
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som har begynt denne uka? (uke 14 - 2010 )

Jeg har gått ned 0,8 siden mandag! hade sikkert gått ned mere hvis jeg ikke hade frosset i sukker på torsdagen + litt i går. Men 0,8 på en uke er langt mer enn hva jeg klart på vektklubben... nå skal jeg spise eggröre med reker.

  Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 11:05   #15
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Noen som har begynt denne uka? (uke 14 - 2010 )

Har og en atkinsbar som eg skal kose meg med ikveld...hvis eg har lyst på den når kvelden senker seg. Kjenner at sukkersuget er nesten helt borte vekk Vi hadde middagsgjester igår...deilige blåskjell, reker, parmaskinke, oster, tapenade, artisjokker, salat, pesto...og brød(men ikke til meg) MEn det ble myye vin og champagne..skitt au. Litt tung i hodet idag, så snart ut og stablel itt ved...sånn at vi er klar til vinteren igjen.

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har forsøkt denne metoden? magdalena Livets lyse side 3 12-06-09 14:19
Noen som har sett denne? DYTT benam Generell ernæringsdebatt 9 11-02-09 08:36
Noen som kjenner til denne? martefie Generell diskusjon 4 21-07-08 23:14
Noen som har kjenskap til denne boka? Solstråle Lavkarbobøker 2 27-05-04 10:26
Er denne boken bra? Har noen lest den? Iset Atkins kosthold 4 03-05-04 10:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no