Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Handler du i butikk?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-06-12, 12:39   #1
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Handler du i butikk?

Dagens ord fra butikkmedarbeideren.

Kjære kunde.

Ja, jeg er på jobb for å jobbe, selvfølgelig hjelper jeg deg gjerne med å finne det du trenger. Jeg er derimot ikke slaven din, ei heller din personlige -hent det til meg nå!- hjelper. Du kan lett spørre om jeg kan hente en ting eller flere, som du ikke vet hvor er, men jeg har dessverre ikke tid eller mulighet til å hente hele handlelisten din. Beklager!

Som kassadame gjør jeg mye mer enn å bare sitte i kassa og vente på kunder. Jeg fyller i varer, frukt, jeg rydder hyller, og prøver å sørge for at butikken er presentabel for alle Og mye mye mer. Ingenting skjer av seg selv for å si det sånn

Noen ting jeg har tenkt på sånn ellers;

Først og fremst; Er vi tomme for en vare, så er vi dessverre TOMME. Jeg har ikke gjømt denne varen på lageret, fordi at du ikke skal få handle den!

-Handler du mye, så Har du lov å begynne å pakke mens du venter på at jeg skal bli ferdig med å slå inn alle varene på kassa. Eller så kan du foreksempel kanskje finne fram kortet/pengene, istedet for å bare stå der å vente.

-Handler du med barna dine? Det er kjempebra, Men; er det mulig å ha bittelitt kontroll på de små? Jeg mener selvfølgelig ikke at du MÅ ha stålkontroll, de er små og frie sjeler, men igjen; Om du kan forhindre at de løper omkring og hyler som gale, river ned ting, stikker hendene nedi smågodtet, og generelt bare følger litt mere med, så blir jeg veldig glad. (dette er generelt ikke et stort problem, men når det vel er igang, så er det bestandig de samme som ikke gjør noe som helst når de små, er små troll..)

-Handler du på en søndagsbutikk (i dette tilfellet har vi en søndagsbutikk som er åpen vedsiden av hovedbutikken, som er stengt for handlene på søndagene.) så kan du ikke forvente at vi har sushi-kits, eller den spesielle kattematen, eller den ekstra spesielle muggosten, vi har 100kvm å gå på så vi setter selvfølgelig ut det som er "normalt", eller dvs det som selger mest av normalt sett. Og får du beskjed om at vi nå har fått et fast sortiment inne på søndagsbutikken og dessverre har vi ikke lov å hente noe ekstra, som egentlig ikke er i sortimentet, så hjelper det ikke å kjefte på meg,det er beskjeden jeg har fått, da må du heller sende en klage til butikksjefen, jeg gir deg gjerne eposten til butikken, eller tlf-nr til butikken og info om når butikksjefen er tilstede.

-Nei, vi selger ikke øl på søndager, eller etter ølsalget er stengt, det er rett og slett ikke lov. jeg kan heller ikke slå inn øl/alkohol på dagligvare-tasten for deg. Og er du tydelig beruset så får du ikke kjøpt alkohol av meg heller, uansett om det er mandag eller fredag.

-Jeg bestemmer ikke prisene, og jeg kan ikke gi deg rabatt på noe som helst. Butikken trikser heller ikke med prisene for å snyte deg for mest mulig penger. De aller aller fleste prisforandringer kommer fra et hovedkontor, som vi må følge.

-Har du en vare du har plukket med deg, som du senere bestemmer deg for at du ikke vil ha, vær så snill, ikke legg den fra deg i nærmeste hylle. Dette spesielt hvis det er kjøl eller frysevarer. om du ikke vil legge den tilbake der du fant den, ta den gjerne med til kassa, så legger jeg den tilbake etterpå, eller får noen av mine kollegaer til å gjøre det med en gang. Varer som blir slengt fra seg blir ofte ikke funnet før det er "for sent", dvs når varen er for dårlig til å selges igjen.

-Uansett å mye du vil kjøpe den røyken, snusen eller alkoholen, spør jeg om legitimasjon så MÅ du vise den for å få handlet disse varene. Og om du viser legitimasjon hvor bildet er fra når du er så ung at jeg ikke har mulighet til å se at det er deg, så må jeg dessverre si nei. Jeg kan ikke da få bekreftet at det er deg via den legitimasjonen. Og da kan jeg ikke vite om du er gammel nok eller ikke.

-Og til sist; Jeg ER veldig glad for at du kommer å handler her hos denne butikken, og jeg mener ikke å klage. Men selv om du har en dårlig dag og ikke smiler fra øre til øre, så setter jeg veldig pris på at du oppfører deg som et sivilisert menneske. Hei og Takk, eller hadet er mer enn nok.Dette gjelder meg også. Og SELVFØLGELIG har du all rett til å klage om du føler deg urettferdig behandlet, eller finner ting du ikke er fornøyd med. Og da Burde du klage også, men veldig gjerne på en sivilsert måte

Takk for meg, den vanlige Butikkmedarbeideren.
________________________________________________
Dette skrev jeg en dag jeg kom hjem fra jobb, sliten og frustrert, etter en veldig dårlig dag på jobb.
Jeg vil også høre fra dere, hva mener dere om dette, og hva er deres opplevelser på butikken? Gode og dårlige ?

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 02:14   #2
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Handler du i butikk?

Hmmm kanskje på tide å skifte yrke?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 07:36   #3
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handler du i butikk?

er ferdig på jobb om ca to uker. Men selv om det ikke hadde vært tilfelle, er det ikke lov å klage litt da, på ting som skjer gang på gang, som er totalt unødvendig?
Er langt ifra slik at jeg går rundt å er sur på folk, hverken på jobb eller ellers.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 10:06   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Synes dette var en fin oppsummering, jeg! Nå er jeg temmelig høflig og nærmest verdikonservativ av meg når det kommer til sånne ting du nevner (dannet anarkist. ), og vet selv hvor mye det betyr å bare få et vennlig smil, et takk, et "ha en god dag", det gjør både min og andres hverdag lettere, smidigere og for all del langt hyggelige!
Jeg kunne nok aldri ha orka å jobbe i butikk, men all ære til dere som faktisk gjør den helt nødvendige jobben!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 10:13   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Synes dette var en fin oppsummering, jeg! Nå er jeg temmelig høflig og nærmest verdikonservativ av meg når det kommer til sånne ting du nevner (dannet anarkist. ), og vet selv hvor mye det betyr å bare få et vennlig smil, et takk, et "ha en god dag", det gjør både min og andres hverdag lettere, smidigere og for all del langt hyggelige!
Jeg kunne nok aldri ha orka å jobbe i butikk, men all ære til dere som faktisk gjør den helt nødvendige jobben!

All sympati til butikkansatte! Men knyttet til de tingene Photo nevner her, så har jeg sannelig noen punkter jeg kunne tenke meg å skrive i et oppfordrende brev til butikkbetjeningen jeg møter daglig, også.

Et utdrag kunne for eksempel vært: "Du har varer bak disken kunden må etterspørre muntlig. Om du som sitter i kassa er engasjert i samtale med en annen person, setter du kunden i en stress-situasjon ved å tvinge vedkommende til å avbryte en samtale for å etterspørre en vare."

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 10:19   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Ja, det går absolutt begge veier! Det er ikke uten grunn at jeg går de 500 meterne ekstra til den andre Kiwien om service er det som betyr noe den dagen. (Med det sagt så pleier jeg i tilfeller å "tvinge" godt humør på sure folk bak kassa med å være ekstra superhyggelig (altså, ikke overdrevet), takke skikkelig og ønske en god dag. Om noe, så kanskje det kan løfte vedkommendes humør en smule?)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:09   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det går absolutt begge veier! Det er ikke uten grunn at jeg går de 500 meterne ekstra til den andre Kiwien om service er det som betyr noe den dagen. (Med det sagt så pleier jeg i tilfeller å "tvinge" godt humør på sure folk bak kassa med å være ekstra superhyggelig (altså, ikke overdrevet), takke skikkelig og ønske en god dag. Om noe, så kanskje det kan løfte vedkommendes humør en smule?)

Hehe, jeg gjør det samme - sier vel ordet "takk" omtrent fem ganger iløpet av hele prosessen fra betaling til kvittering-utlevering. Og - vi tenker sikkert på samme kiwi - jeg bor omtrent oppå den, men kan rett og slett ikke handle der. Altfor stressende når det ikke bare er trangt og fælt, men det i tillegg er omtrent umulig å kommunisere med de ansatte. (Prøvde å kommunisere et ønske om å kjøpe en pakke sigaretter der en gang. Én gang. Aldri igjen...! )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:09   #8
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Handler du i butikk?

Er så enig med deg Silje! Jobber selv i butikk, dog klesbutikk, men kjenner igjen mange av eksemplene i innlegget ditt...
Mange kunder som ikke svarer når vi ansatte sier hei når de kommer inn, mange lar barna løpe rundt, leke og hyle... Har flere ganger opplevd at folk ombestemmer seg og istedet for å henge på plass varen eller gi den til den i kassen gjemmer de den under andre varer eller slenger den i et hjørne... Slike kunder gjør meg som betjening frustrert... Men stort sett er folk hyggelige og det hjelper å være hyggelig først - utrolig hvor langt en kommer med "hei" og et smil
Etter at jeg begynnte å jobbe i butikk selv har jeg blitt mer obs på å være en god kunde Men har samtidig oppdaget hvor mange uhøflige butikkansatte som finnes...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 12:18   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Og - vi tenker sikkert på samme kiwi - jeg bor omtrent oppå den, men kan rett og slett ikke handle der. Altfor stressende når det ikke bare er trangt og fælt, men det i tillegg er omtrent umulig å kommunisere med de ansatte. (Prøvde å kommunisere et ønske om å kjøpe en pakke sigaretter der en gang. Én gang. Aldri igjen...! )

Høres sånn ut. Jeg prøvde meg på Kiwi-garantien om at dersom varen var gått ut på dato, får man dobbel pris igjen. Det satte himmel og jord i bevegelse, mildt sagt, så jeg vet ikke om det er en innsparingsstrategi, å skremme kundene fra å benytte seg av garantien. Men, aldri igjen ... Akkurat den butikken går jeg bare på til nøds.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:08   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Som kunde har jeg vært borti mange uhøffelig kunder.

Men ang. barn, husk at noen gangen henger det en sliten mor etter og prøver å roe unger OG handle. Noen ganger kan det være en usynlig diagnose som gjør at et barn oppfører seg på det du oppfatter som utenfor folkeskikk.

Hilsen den flaue mammaen som mange ganger har måttet dra et barn med sterke autistiske trekk ut av butikken etter å ha prøvd å komme gjennom en handleliste.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 13:27   #11
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Handler du i butikk?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Som kunde har jeg vært borti mange uhøffelig kunder.

Men ang. barn, husk at noen gangen henger det en sliten mor etter og prøver å roe unger OG handle. Noen ganger kan det være en usynlig diagnose som gjør at et barn oppfører seg på det du oppfatter som utenfor folkeskikk.

Hilsen den flaue mammaen som mange ganger har måttet dra et barn med sterke autistiske trekk ut av butikken etter å ha prøvd å komme gjennom en handleliste.

Jeg har full forståelse for at mor kan være sliten, eller har barn med diagnose. De foreldrene jeg sikter til er de som er i andre enden av butikken mens barna leker sisten uten å bli snakket til...
Vet hvordan det er å ha med vanskelige barn i butikk - har jobbet med psykisk utviklingshemmede barn i flere år før jeg begynnte å jobbe i butikk...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 16:37   #12
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handler du i butikk?

Ja her var det kommet endel siden jeg gikk på jobb idag morges Takker for svar allesammen.

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.



Et utdrag kunne for eksempel vært: "Du har varer bak disken kunden må etterspørre muntlig. Om du som sitter i kassa er engasjert i samtale med en annen person, setter du kunden i en stress-situasjon ved å tvinge vedkommende til å avbryte en samtale for å etterspørre en vare."

Helt enig! Jeg er ikke på jobb for å sosialisere meg på den måten, selv om jeg til tider holder en samtale gående med en kunde, så avslutter jeg den såfort det kommer en kunde til.

Opprinnelig lagt inn av masun, her.

Jobber du på Kiwi på Stjørdal?

Hehe nei, det gjør jeg nok ikke

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Som kunde har jeg vært borti mange uhøffelig kunder.

Men ang. barn, husk at noen gangen henger det en sliten mor etter og prøver å roe unger OG handle. Noen ganger kan det være en usynlig diagnose som gjør at et barn oppfører seg på det du oppfatter som utenfor folkeskikk.

Hilsen den flaue mammaen som mange ganger har måttet dra et barn med sterke autistiske trekk ut av butikken etter å ha prøvd å komme gjennom en handleliste.

Men der er også forskjellen i det jeg mener. Jeg tenkte mere på foreldre som suser rundt med de små, uten noen slags "slagplan", og som lar ungene gjøre akkurat som de vil, uten tilsyn eller tilsnakk.. Eller tilsnakk med den aller søteste stemmen de har. nei sånn må du ikke gjøre vennen min

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg har full forståelse for at mor kan være sliten, eller har barn med diagnose. De foreldrene jeg sikter til er de som er i andre enden av butikken mens barna leker sisten uten å bli snakket til...

Enig!

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:15   #13
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Jeg har et eksempel til, opplevd senest i dag i rushtida, som kunde - jeg er sikker på at barn synes det er supergøy å lempe varer opp på båndet, men når foreldrene står ved siden av mens ungen slenger varer på båndet i snegletempo, mister ting etc, mens foreldrene står og snakker sammen, og vi er seks kunder i køen bak...please!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:20   #14
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handler du i butikk?

jeg jobber i lekebutikk på et kjøpesenter. der er det mange foreldre som tror at vi driver lekeplass med tilsyn. sender barna inn for å leke (tømme lekene for batteri og av og til ødelegge dem) mens de selv handler mat og klær

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:20   #15
ninaheg
Seniormedlem
 
ninaheg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.267
ninaheg har en fantastisk aura rundt segninaheg har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handler du i butikk?

Jeg er så enig så enig i det du skriver silje21. Jeg har aldri jobbet i butikk, men som kunde så ser jeg det samme som deg- noen folk har man lyst til å klappe til, og man blir ikke en dårligere butikkansatt av den grunn. Vi har alle lyst til å ha det hyggelig på jobb uansett hvor vi jobber, vi ønsker at folk skal vise respekt enten man jobber sammen eller det blir kundeforhold. Synes du kunne printet ut lappen og hengt den på døra i butikken jeg Jeg trives veldig godt i min nærbutikk og handler der så å si hver dag de hilser, smiler, er behjelplige men uten å være masete. får også mye skryt over snille barn i butikken, eller forståelse over at et barn skriker. Jeg jobber som dagmamma og har ofte med meg 2-4 barn i butikken. Så du som er ansatt i butikk, kan jo bli flink til å skryte av de med "snille" barn eller til barna. dette er noe foreldre setter pris på og kanskje noen med "umulige" barn hører dette og tenker over det neste gang?
og alle har vi dager hvor vi er litt ekstra slitene og ting blir forverret.

ninaheg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:28   #16
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handler du i butikk?

Opprinnelig lagt inn av ninaheg, her.

Jeg er så enig så enig i det du skriver silje21. Jeg har aldri jobbet i butikk, men som kunde så ser jeg det samme som deg- noen folk har man lyst til å klappe til, og man blir ikke en dårligere butikkansatt av den grunn. Vi har alle lyst til å ha det hyggelig på jobb uansett hvor vi jobber, vi ønsker at folk skal vise respekt enten man jobber sammen eller det blir kundeforhold. Synes du kunne printet ut lappen og hengt den på døra i butikken jeg Jeg trives veldig godt i min nærbutikk og handler der så å si hver dag de hilser, smiler, er behjelplige men uten å være masete. får også mye skryt over snille barn i butikken, eller forståelse over at et barn skriker. Jeg jobber som dagmamma og har ofte med meg 2-4 barn i butikken. Så du som er ansatt i butikk, kan jo bli flink til å skryte av de med "snille" barn eller til barna. dette er noe foreldre setter pris på og kanskje noen med "umulige" barn hører dette og tenker over det neste gang?
og alle har vi dager hvor vi er litt ekstra slitene og ting blir forverret.

Thihi kanskje lager flyers(staves det slik o.o?) å putte i postkasser rundt omkring hehe huff neida.
Hos oss er det (heldigvis for meg <.<) egentlig ganske lite shopping med barn. Men til gangs er det alltid de samme som har med seg sine små, og alltid de samme voksne som ignorerer omtrent alt barna gjør, så vi som jobber må ta tak i det. veldig kjedelig.

Og ja, det var en av de dagene jeg var ekstra sliten og frustrert denne "lista" ble til hehe

Oooh ja også en ting til, til lista : Jordbærkurvene skal ikke bugne over! de er pakket "flate" i toppen av en grunn, og kurvene veier stort sett omtrent det samme, alle som en. så¨lenge ingen går å fyller over i sin egen kurv fra de andre kurvene.. for å få mest mulig selv.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 02:14   #17
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Handler du i butikk?

Hadde en heller ubehagelig arbeidsdag i en Kiwi-butikk i Oslo da jeg var 15 år. Skulle bare sette på plass varer og litt div. Så kom det en kunde og spurte om jeg kunne gjøre noe for han (gjaldt noe med panting). Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, hadde bare jobbet der én time eller noe. Før jeg visste ordet av det ble jeg kjeftet huden full og kalt idiot. Etter den dagen har jeg prøvd mitt ytterste å være høflig og blid mot alle som jobber i butikk, og sier alltid hei og hadet, og takker når jeg får hjelp til noe. Er det noe jeg ikke unner andre, er det den behandlingen jeg fikk den dagen for rundt 10 år siden!

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 03:26   #18
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Vel, på ene butikken her i bygda må jeg svært ofte spør etter varer det er tomt for. Squash for eksempel, må stort sett alltid finne ei kassedame som mener bestemt de er tomme for squash, og hver gang kommer hun overrasket inn med ei hel eske.
På den andre butikken har jeg opplevd og få kjeft fordi jeg tar ukens handling (2000-2500 kroner) alene. Da er liksom jeg som kunde hensynsløs. Jeg handler alltid på den rolige tiden på dagen og legger som sagt igjen ganske mye penger hver eneste uke, året gjennom.

Jeg har selv sittet i kassen på en dagligvarebutikk, og det jeg lærte i min tid var at kunden skal alltid behandles høflig............

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 09:53   #19
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handler du i butikk?

Opprinnelig lagt inn av Eirik N R, her.

Hadde en heller ubehagelig arbeidsdag i en Kiwi-butikk i Oslo da jeg var 15 år. Skulle bare sette på plass varer og litt div. Så kom det en kunde og spurte om jeg kunne gjøre noe for han (gjaldt noe med panting). Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, hadde bare jobbet der én time eller noe. Før jeg visste ordet av det ble jeg kjeftet huden full og kalt idiot. Etter den dagen har jeg prøvd mitt ytterste å være høflig og blid mot alle som jobber i butikk, og sier alltid hei og hadet, og takker når jeg får hjelp til noe. Er det noe jeg ikke unner andre, er det den behandlingen jeg fikk den dagen for rundt 10 år siden!

Huff nei det der hørtes slettes ikke ut som en hyggelig opplevelse. :/ Ene butikken jeg jobbet i når jeg begynte i dagligvarebutikk, fikk jeg et skilt som det sto noe slik : Hei, jeg er ny! Vær Grei Med Meg.
Eller noe sånt hjalp for det aller meste, og folk generelt forsto at man ikke visste alt der med en gang. Flere skulle hatt slike skilt tror jeg .

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Vel, på ene butikken her i bygda må jeg svært ofte spør etter varer det er tomt for. Squash for eksempel, må stort sett alltid finne ei kassedame som mener bestemt de er tomme for squash, og hver gang kommer hun overrasket inn med ei hel eske.
På den andre butikken har jeg opplevd og få kjeft fordi jeg tar ukens handling (2000-2500 kroner) alene. Da er liksom jeg som kunde hensynsløs. Jeg handler alltid på den rolige tiden på dagen og legger som sagt igjen ganske mye penger hver eneste uke, året gjennom.

Jeg har selv sittet i kassen på en dagligvarebutikk, og det jeg lærte i min tid var at kunden skal alltid behandles høflig............

Ja, selvfølgelig kan det også skje Bente, at man tror man er tom for noe, og så finner det likevel. Nå kan jeg bare snakke for der jeg jobber selv, og 99 ut av 100 ganger, når vi sier det er tomt, så er det dessverre tomt. :/ Og er vi usikkre så sier vi ikke at det er tomt, før vi har fått sjekket skikkelig.

Og å få kjeft for at du handler mye og alene, er for meg bare helt idiotisk. Den/de som hadde gjort det hos oss tror jeg hadde fått minst en advarsel og "ny" opplæring i kasse og kundeservice, for det er uakseptabelt.

Og kunden Skal alltid behandles høflig, jeg har aldri sagt noe annet, og aldri gjort noe annet.

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 18:33   #20
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Silje

Her er min opplevelse fra Biltema i Moss nylig.

Jeg sjekker PC´en i lokalet for varen jeg skal ha. Da får jeg et hyllenummer. Jeg går til hylla, varen finnes ikke der.

Jeg går for å spørre i kassen, men der står de som er på jobb og deklamerer høylytt at "kundene ikke gidder å finne noe som helst".

Jeg spør om varen, og får oppgitt en helt annen plassering og reol. Jeg går dit.

Det er ingen vare der, så jeg går tilbake for å snakke med nissene som ikke vil ha noe med kunden å gjøre.

Da får jeg til svar at jeg er informert om hvor varen er.

HEHEHE, DA er det faen meg nok. Gjett om det skjedde noe? Klage er forøvrig innsendt med navn på ansatte til hovedkontoret.

Er det så jævlig tungt å jobbe i butikk? Jeg trodde omsetning hadde noe med kundebehandling å gjøre? De som ikke forstår dette konseptet kan fucke off etter min mening. Jeg er sikker på at ledelsen heller vil bli kvitt slike ansatte som ikke ønsker å få varer ut av døren.

__________________


Sist redigert av Ignite : 13-06-12 kl 18:46.
Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 18:36   #21
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Off. Jobbet på et bakeriutsalg da jeg var 18-19. Det er utrolig hvor sure folk kan være når de handler skolebrød, fant jeg ut. Og det er utrolig hvor lite respekt mange har for folk som jobber i butikk.. Favoritten var da de slo på disken med pengene sine, for å få oppmerksomhet, etter bare å ha stått der i to sekunder. Akkurat som om vi var bikkjer, liksom.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 18:38   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Jeg fikk kjeft av en gammal grisegubbe på julaften, fordi at jeg spurte om det var gulost han skulle ha på bollen sin.. Spurte bare for å dobbeltsjekke.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 18:49   #23
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Poenget mitt er at dette svinger begge veier. Både betjening og kunder kan være drittsekker. Jeg skal ikke begynne å snakke om det generelle servicenivået i Norge, det er en grunn til at svensker dominerer utelivsbransjen i Oslo.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 18:52   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Såklart det svinger begge veier. Ingen som har sagt noe annet vel? Men det ene rettferdiggjør kanskje ikke det andre?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 18:55   #25
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Handler du i butikk?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Såklart det svinger begge veier. Ingen som har sagt noe annet vel? Men det ene rettferdiggjør kanskje ikke det andre?

Ikke vær så rettferdig da, Nellie

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva handler dere i Sverige? Frk Cornelia Lavkarbo generelt 2 13-07-11 22:24
Hva handler egentlig helsereformen i USA om? mofe Generell diskusjon 0 18-10-09 09:05
Hvor handler du inn lavkarbomat? guro_no Generell diskusjon 5 30-04-08 12:17
Her handler du billigst terry Generell diskusjon 1 15-04-08 00:33
Hva handler du hvor? MHM Lavkarbo generelt 9 24-02-05 17:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no