Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Lavkarbo diett (easy living)

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-13, 09:08   #1
sandam08
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 2
sandam08 er på en erverdig vei

Lavkarbo diett (easy living)

HEi!
jeg vil gjerne starte med "easyliving" dietten, men problemet er at jeg ikke vl vere avhengig av den "resten" av livet! så her er to spørmål:

Er det mulig å spise eit vanlig knekkebrødtil kvelds, selvom du går på lavkarbo? og kan eg spise gulerot, som en slags lunsj?

så lurer jeg på om det er mulig og gradvis øke inntaket mitt av karbohydrat etter eg er ferdig med dietten? vil jeg da gå opp vekten jeg mistet?

ER det noen som har gått på easyliving dietten fra proteinfabrikken.no? isåfall hvor mye gikk dere ned på en uke? TAKK for alle svar

sandam08 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 12:12   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo diett (easy living)

Har easy living laget en slags diett også, og ikke bare en masse produkter en strengt tatt ikke trenger for å spise lavkarbo?

Kan du fortelle litt kjapt om dietten? Litt lettere å svare deg da.

dersom det er en ketogen diett, så er det kanskje lurt å unngå gulrot og iallefall vanlig knekkebrød. Du kan bake feks Nannahs knekkebrød her inne, eller noen adre med frø/nøtter og ikke mel.

Gulrot som lunsj vil jeg si blir feil unasett hvilken retning du følger, for det er ikke et balansert måltid med riktig fordeling på karbo, fett og protein, til og med Fedon ville sagt at det ble feil og feks rådet til noen mandler ved siden av.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:19   #3
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo diett (easy living)

Kan du fortelle litt om denne dietten? Den er ukjent for meg, så det er vanskelig å si hva som "går an".

Jeg synes dog det er synd om du satser på en spesiell diett, kun for å returnere til karbohydrater og gamle (u)vaner i ettertid. Hvordan tenker du om kosthold? Handler dette om helse eller om å passe inn i en kjole? Hva slags mat trives du med? Har du noen helseproblemer?

Noen kan fint spise både gulrot og knekkebrød. Jeg spiser ett knekkebrød to-tre ganger i uka som har 3,2 gram karbo hver. Gulrot synes jeg er helt greit om det kun er snakk om litt sammen med middagsmaten, men jeg spiser det ikke alene. Da skyter blodsukkeret til værs, også har jeg det gående.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:29   #4
sandam08
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 2
sandam08 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo diett (easy living)

Jaa, kan fortelle litt mer om dietten her:

Easy Living er en slankediett hvor du raskt vil se resultater, og dette er et eksempel på hvordan din diettplan kan se ut. Dietten kan benyttes inntil 3 uker som eneste matinntak, deretter bør du legge til ett eller flere små sunne måltider pr. dag avhengig av hvor stort vekttap du vil oppnå. - det er altså en VLCD diett (very low calorie diet). den består av slankepiller, shakes, slankebars, og protein pannekaker, desse produktene får du i "slankepakken". men det er mange andre produkter du kan kjøpe utenom som kaker, brød osv som er lavkalori.

Easy Living Diet Bar er utviklet spesielt for rask og effektiv vektreduksjon. En ekte måltidserstatter med nydelig smak av sjokolade. Den har lavt kaloriinnhold og et komplett vitamin og mineralinnhold. Erstatt ett eller flere måltider i løpet av dagen med denne baren. Det er bare en fornøyelse å gå ned i vekt med dette produktet. Husk at små regelmessige måltider er viktig for effektiv vektreduksjon.
Det var litt om slankebaren generelt.. og her er næringsinnholdet i barene:
Energi 931 kJ (221 g)
Protein 14,2 g
Karbohydrater 23,7 g
- Hvorav sukkerarter 16,0 g
Fett 6,8 g
- Hvorav mettet fett 3,2 g
Kostfiber 4,4 g
Natrium 0,17 g

Jeg vil ned i vekt for min egen del, jeg har prøvd, men har alltid endet opp med å gi opp for det tar for lang tid... så trenger en kickstart! men hva tenker dere om dette? det er jo karbohydrater i baren ser det ut til eller hva? TAKK for alle henvendelser

sandam08 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:55   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo diett (easy living)

For de aller fleste er en overgang til ketogen kost en kickstart. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt eller lånt boka om ketolysekuren heller enn å kaste bort penger på en kickstart som inneholder masse "ikke-mat"

For de fleste burde det skurre når kickstarten inneholder masse søtstoff og masse rare stoffer man ikke får i seg ved å spise egg,smør og paprika til frokost, blandet salat med creme fraiche og et par never kylling til lunsj og en bit laks, to never dampet brokkoli og en ss smør til middag. Dette er for de fleste en kickstart, og denne menyen inneholder ikke mye rart du ikke får kjøpt på butikken i sine bestanddeler.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 18:50   #6
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo diett (easy living)

Jeg er helt i mot dette, av grunnene kloke Imse nevner over, pluss noen til. For det første er vel dette neppe noen lavkarbo-kur, den reduserer jo på absolutt alt. Og der ligger mye av problemet. Hva tror du skjer i kroppen når du sulter den, slik denne kuren legger opp til? Og hvordan tror du at du vil føle deg, når du ikke bare spiser minimalt med kalorier, men også særdeles usunt (masse tilsetningsstoffer osv.).

Jeg hadde ikke gjort dette mot meg selv. Jeg tror din største jobb er å snu om på tankene. Raske resultater som kun fokuserer på vekttap vil gi deg livsvarige helseproblemer, om ikke med overvekt, så med mye annet. Hva med å lage et helt nytt mål, som ikke handler om vekt, men om å være SUNN, FRISK og GLAD?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:34   #7
LMPH
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
LMPH er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo diett (easy living)

Jeg slutter meg til det som har blitt sagt tidligere, og ønsker videre å påpeke at Easy Living knapt kan betegnes som en lavkarbodiett. Selv om det totale karbohydratinntaket ikke overstiger grensen på 150 g pr dag, utgjør karbohydrater hovedvekten av makronæringsstoffer, både i vekt og i energiprosent. I barene du viser til over er glukosesirup (=sukker) oppført først på ingredienslisten; det er et dårlig tegn.

LMPH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easy living Blåbærpiken Mer enn 30 kg overvekt 72 31-03-13 19:46
Easy living fra lavkarboonline, reklame på tv nå Ninasju Andre dietter 0 20-09-12 15:13
Easy-life kombinert med lavkarbo, noen som har prøvd det? Kikki71 Lavkarbo generelt 4 06-09-11 14:36
Lavkarbo og easy life ... mega Mer enn 30 kg overvekt 1 04-04-11 12:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no