Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Charles Clarkes "Proteindietten"

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-06, 11:24   #1
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a
Exclamation

Charles Clarkes "Proteindietten"

Slank uten å sulte
spis deg ned i vekt med den nye proteindietten.

Er det noen som har lest boken, og prøvd dietten?
Jeg har akkurat begynt på denne. Har tidligere prøvd Atkins, men føler at opplegget til Dr. Charles Clarke ikke er så rigid. Tror jeg kan leve lenge etter hans prinsipper.
Har noen prøvd hans isometriske øvelser (statisk trening)?
Ble mer motivert ev denne enn av Atkins opplegg.... mulig at å si det er som å banne i kirken, men....
Håper noen gidder å svare....

  Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 12:50   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Skulle gjerne ha svart deg, men jeg kjenner ikke til dietten dessverre.

Du banner på ingen måte i kirken. Det er klart at Atkins ikke passer for alle. Og for å være motivert og klare å holde "en diett" eller et opplegg er det jo viktig at en finner noe en kan lve med og klare å gjennomføre.

Atkins er kun "rigid" de første 14 dagene, - og muligens til du har nådd målet ditt. Da er du på vedlikehold og da går det "som en drøm" !!

Det som er viktig å huske uansett diett, er at man ALDRI KAN GÅ TILBAKE TIL SLIK MAN SPISTE FØR - det var det som gjorde av vi la på oss i første omgang. Det hjelper fint lite om man tar av 30 kg + (uansett diett) om man går tilbake til gamle synder. Da er det fare for at man er rett opp i 40 + isteden. Vil man beholde vekten MÅ det en kostomlegging til.

Det er forresten ikke mange av mine RL venner som spiser så mye og så variert som jeg gjør

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 13:19   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Høres interesant ut. Kan du si noe om hva dietten går ut på sånn i store trekk? Hvor fikk du tak i boka forresten?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 23:51   #4
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Jeg kom tilfeldigvis over hans bok som paperback i en mix-kiosk. Da kostet den bare 79,- . Du får nok tak i den i bokhandelen eller flere steder på nettet bla. her: http://www2.lommelegen.no/butikk/prodhtm/prod000316.asp

Han forteller mye det samme som Atkins, men det er kun 2 faser. En fase på å gå ned, og en som blir din livsstil.... Bør holde deg under 40 gr karbo om dagen når du skal gå ned, senere rundt 60 gr eller garantert mer... hvis jeg ikke husker feil. Det er oppskrifter og forslag til menyer med i boken. Du kan spise en skive fullkornsbrød om dagen, 1 appelsin.... mye grønnsaker, egg, kjøtt ,fisk.... Ja den kjente lavkarbo-maten. Jeg har gått på den i 3 dager nå... etter 2 dager gikk jeg ned 1,8 kg. Vet det er mye vann, men det er likevel motiverende .

Han sier at dersom du opplever merkelig smak i munnen-ketoner, har du redusert inntaket av karbohydrater litt for sterkt.

Jeg skal straks sette igang med hans isometriske trening (statisk). Han sier det bare tar ca. 15 min hver dag, og at man vil merke stor bedring, fordi statisk trening styrker muskelaturen mer enn trening med bevegelse.
Motivasjonen min har ikke blitt borte etter et par dager med kur...jiipppiii......

Charles Clark er en internasjonalt kjent spesialist på bl.a. sukkersyke. Han er medlem av Royal College of Surgeons of Edinburgh og professor ved Griffith University i Queensland,Australia. Han har også skrevet "The New High Protein Diet Book".


Sist redigert av Aadi : 16-02-06 kl 00:58.
  Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 00:45   #5
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Isometrisk trening,det må du fortelle mer om når du begynner.

Ellers har jeg heller aldri hørt om denne dietten, men den er vel en blanding av helt ketogen diett og south beach da kanskje??

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 01:01   #6
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Skorpia...
Rapport følger når jeg har fått begynt treningen.... det viktigste først... maten...
Håper å få prøvd meg i helgen... og så hver dag fremover.
15 min i døgnet burde jeg kunne sette av til dette :-)

  Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 08:52   #7
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Såvidt jeg husker fra mitt tidligere treningsliv så er isometrisk trening rent statiske øvelser der du i all hovedsak spenner musklene alt du kan i 10 sek eller sånn. Det finnes en hel rekke øvelser for alle muskelgruppene, skulder, bryst, armer, hals, mage osv.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 09:26   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Han forteller mye det samme som Atkins, men det er kun 2 faser. En fase på å gå ned, og en som blir din livsstil.... Bør holde deg under 40 gr karbo om dagen når du skal gå ned, senere rundt 60 gr eller garantert mer... hvis jeg ikke husker feil. Det er oppskrifter og forslag til menyer med i boken. Du kan spise en skive fullkornsbrød om dagen, 1 appelsin.... mye grønnsaker, egg, kjøtt ,fisk.... Ja den kjente lavkarbo-maten. Jeg har gått på den i 3 dager nå... etter 2 dager gikk jeg ned 1,8 kg. Vet det er mye vann, men det er likevel motiverende .

Han sier at dersom du opplever merkelig smak i munnen-ketoner, har du redusert inntaket av karbohydrater litt for sterkt..

Det er ikke en ketogen diett da altså (hvor man skal være i ketose), men noe ala Lindberg ... høres det ut som.

Spennende å følge resultatene dine !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 13:58   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Takk for informativt svar.. Prøver Atkins først jeg da.. med min lille spesielle vri på det. Så får vi se..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 16:13   #10
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Har kjøpt boka nå - ikke så mye for diettens skyld, men for treningstipsene- skal prøve å se om dette er noe for meg.... har bare lest litt, men det ser absolutt fornuftig ut så langt. Kanskje noe man til og med kan holde ut å beskjeftige seg med en stund, uten å bli lei ! Trengs helt klart litt oppstramming her ja ..

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 18:49   #11
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Sitat:

Såvidt jeg husker fra mitt tidligere treningsliv så er isometrisk trening rent statiske øvelser der du i all hovedsak spenner musklene alt du kan i 10 sek eller sånn. Det finnes en hel rekke øvelser for alle muskelgruppene, skulder, bryst, armer, hals, mage osv.

Det stemmer det Jan..
Jeg har scannet bildene, og laget en mer oversiktelig treningsplan på dette.
Jeg legger ved planen her, men ikke med alt han skriver i mellom hver øvelse......
Så kan den som vil forsøke.


Sist redigert av Aadi : 12-04-10 kl 09:04.
  Svar med sitat
Gammel 19-02-06, 22:45   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Dette er ingenting å lure på. Brystøvelsen har jeg utført i årevis og den funker. Da funker sikkert de andre øvelsene også.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 05:43   #13
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Så flott at du har laget en slik oversikt - ble litt tungvindt med den lille boka som stadig slo seg igjen - hadde tenkt å lage en slik oversikt sjøl, men nå slipper jeg siden du har gjort det så fint! Og jeg liker i alle fall øvelsene...

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 12:35   #14
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Sitat:

Så flott at du har laget en slik oversikt - ble litt tungvindt med den lille boka som stadig slo seg igjen - hadde tenkt å lage en slik oversikt sjøl, men nå slipper jeg siden du har gjort det så fint! Og jeg liker i alle fall øvelsene...

Hei Nena
det var akkurat det jeg følte oxo, og da ble det så tungvint. Jeg presset så musklene dirret, og kjente det i muskelaturen etterpå. Det vriket bedre enn jeg trodde....

  Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 16:40   #15
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Det stemmer det Jan..
Jeg har scannet bildene, og laget en mer oversiktelig treningsplan på dette.
Jeg legger ved planen her, men ikke med alt han skriver i mellom hver øvelse......
Så kan den som vil forsøke.

Kjempefint at du hr lagt inn planen her,skal jammen prøve den

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 27-02-06, 22:43   #16
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Legger ut en link med info om Dr Clark


http://www.davidhigham.co.uk/html/Clients/Charles_Clark

  Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 14:11   #17
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Noen andre enn Nena og jeg som har prøvd de isometriske øvelsene som ligger som vedlegg på denne tråden???

Jeg merker at det strammer opp kroppen

  Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 15:27   #18
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

- det virker!!! Trening uten stor innsats...

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 23-03-06, 10:22   #19
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Opprinnelig lagt inn av Aadi

Noen andre enn Nena og jeg som har prøvd de isometriske øvelsene som ligger som vedlegg på denne tråden???
Jeg merker at det strammer opp kroppen

Jeg har selv drevet med isometriske øvelser i vel en måned nå, dvs. litt mer dynamiske øvelser enn de som er i det vedlegget, se
http://www.amazon.com/gp/product/1932458018/
(Det finnes en bok for kvinner også)

Kjempebra! Og tro det eller, jeg kjenne at muskelmassen og -styrken øker utrolig raskt på den måten, mye raskere enn med vekter eller maskiner, som er det jeg er vant til å trene med.

Anbefales!


Pluss en liten historisk link med isometriske øvelser fra 1960-tallet.
http://www.sandowplus.co.uk/Competit...witt-intro.htm



Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-06, 13:46   #20
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Takk skal du ha, Jan - skal ta en kikk på den (dame)boka du nevner. Jeg liker denne typen øvelser, og kjenner at de tar -fordelen er jo at de kan utføres nesten over alt, f.eks. når man tar en pause på jobb .

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 23-03-06, 14:07   #21
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Mitt program tar ca en halv time hver morgen, og det er tid jeg ellers bare ville sløst vekk foran TVen i løpet av dagen uansett. En ting er sikkert, svetten siler som bare det etter en sånn halvtime, og musklene kjennes totalt pumpa og 'oppblåste' ut og det varer faktisk i flere timer etterpå, så at det er bra for muskulaturen og for å stramme opp kroppen, det er i alle fall helt sikkert.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-06, 22:01   #22
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Takk Jankph...

Det var et kjempetips...

  Svar med sitat
Gammel 24-03-06, 19:37   #23
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Kva seie han om fett inntak?

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 04:01   #24
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Sitat:

Kva seie han om fett inntak?

Han sier at fettstoffer er viktig, men han anbefaler en viss moderasjon. Han forteller at fettsyrer er viktig for bl.a. hormonproduksjonen. Han er i utgangspunktet ikke overbegeistret over for mye animalsk fett.

Han anbefaler noe fett - og dreper oxo myten om at man blir fet av å spise fett. Han sier at det blir man bare hvis man mixer fett og karbohydrater. Når fett og proteiner kommer sammen regulerer kroppen selv slik at man ikke overspiser - slik man ville gjort på fett og karbohydrater.....

Tror det er essensen i det han formidler, men anbefaler boka. Han skriver så mye mer om det enn det jeg har gjengitt.

  Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 04:12   #25
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Charles Clarkes "Proteindietten"

Aadi er du oppe enda ?

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Charles Clark? hønni Spørsmål og svar 1 09-09-05 11:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no