Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvor mye vektnedgang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-11, 00:45   #1
lille74
Medlem
 
lille74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 275
lille74 er på en erverdig vei

Hvor mye vektnedgang?

hei hei.
jeg lurer bare på en ting.dere som har gått på lindberg,hvor mye har dere gått ned?
jeg har gått på ketolyse før og gikk ned 24 kg på 9 mnd. hadde en pause på 9 mnder nå,og fått igjen 9 kg. prøvde og starte opp på ketolyse igjen,men fikk sånn magasjau at det ikke går. så jeg vurdere Lindberg eller generel lavkarbo.
så nå lurer jeg på hva andre har gått ned og andres erfaringer.....

__________________


090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 21:04   #2
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: hvor mye vekt nedgang?

For noen år siden spiste jeg etter Fedons filosofi, og da gikk jeg ned nøyaktig 10 kg på 3 måneder.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 22:18   #3
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Som min erfaring...

Var på ketolyse for noen år siden, og gikk ned nesten 30 kilo, men har siden gått opp 10 igjen, de fleste av dem i etterkant av kuren, samt en litt for stor hang til enkelte usunne matvarer (Maa'ru så maa'ru...). Forsøkte å starte opp på ketolyse igjen for to uker siden, men opplevde at jeg bare gikk rundt og var amper - og vekta ga heller ikke mer utslag på en uke enn én uke med 3-4 besøk på Sats gjør for meg. Og siden det er vår i lufta, nekter jeg å gå rundt og være amper - så får vi bare håpe Fedon hjelper både på humøret og på vekta... :-)

10 kilo på tre måneder høres da helt glimrende ut!!!

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 23:14   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vektnedgang?

La på meg to kilo på 8 uker med fedon jeg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 20:48   #5
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Jeg gikk fra ketolyse til Fedon på nyåret. Hadde gått ned ca 5-6 kilo på ketolyse, og har mistet 1-2 kilo til på Fedon. Men nå har vekta stått bom stille i flere uker, så jeg har bestilt boka "Best uten brød", og prøver meg med noen grep for å se om jeg får resultater av det.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 07:49   #6
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Jeg har kjørt en litt strengere variant av Lindberg jeg da.. Ingen brød, villris og fullkornpasta.. Bare litt ryvita og bittelitt frukt.. Trent mye i tilegg og har gått ned 18 kg på 4 mnd

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:00   #7
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vektnedgang?

7 kilo de første 14 dagene, men spiser ikke brød i det hele tatt, og mer frukt. Ligger på 35-55 g karbo per dag, og mellom 1100 og 1900 kcal. Nå har jeg aldri forsøkt verken det ene eller det andre tidligere, og nettopp begynt på dette, så vet jo ikke hvordan fortsettelsen blir

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 10:28   #8
Dropset
Juniormedlem
 
Dropset sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 24
Dropset er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av TonjeKB, her.

Jeg har kjørt en litt strengere variant av Lindberg jeg da.. Ingen brød, villris og fullkornpasta.. Bare litt ryvita og bittelitt frukt.. Trent mye i tilegg og har gått ned 18 kg på 4 mnd

Opprinnelig lagt inn av luxcat, her.

7 kilo de første 14 dagene, men spiser ikke brød i det hele tatt, og mer frukt.

Oj! Fantastiske resultater!

__________________



Min Ultimate Plan
Dropset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberginspirert Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 10:33   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vektnedgang?

16 kilo på et år og tre måneder Men har hatt perioder med mye nedgang og perioder uten. Det er ikke Fedon sin skyld

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 10:37   #10
Dropset
Juniormedlem
 
Dropset sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 24
Dropset er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

16 kilo på et år og tre måneder Men har hatt perioder med mye nedgang og perioder uten. Det er ikke Fedon sin skyld

Det viktigste erat det går rett vei. Jeg skal prøve hardt å være tålmodig og fornuftig denne gangen. Fort ned og fort opp har liksom vært min greie, og det orker jeg ikke mer...

__________________



Min Ultimate Plan
Dropset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberginspirert Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:38   #11
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Tror nok det er akkurat DET som skal til. Tålmodighet. Jeg er, eller var, omtrent 20 kilo overvektig, og de kom vikrleig ikke over natten! Tvert i mot, så tok det dem 15 år å snike seg på meg, ett kilo i slengen Da blir det lksom litt tullete og naivt å tenke at de skal vekk på 4 uker (satt på spissen). Nå få jeg vel igjen presisere at det ikke var for overvekten, jeg har i grunnen levd godt med kiloene mine, jeg begynte med Fedon, så kanskje er det for enkelt for meg å predike tålmodighet?
Forresten har jeg "bare" gått ned 1 kilo siste uken, så da er det 8 på 3 uker

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:41   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Slanke meg kan jeg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:47   #13
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Jeg gikk ned 7 kilo på 4 mnd. på Lindberg. Lå på ca 40 -60 karb og spiste litt mere fett enn det dietten sier en skal.
I løpet av de 4 mnd så var vi på 5 uker båtferie hvor jeg verken gikk opp eller ned.

Da jeg gikk på ketolyse så gikk jeg også ned 7 kilo på 4 mnd.

Så for meg så ble det igrunnen likt med tanke på vektnedgang.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:57   #14
Fideline
Medlem
 
Fideline sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 56
Innlegg: 51
Fideline er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vektnedgang?

Hmm, her var det i grunnen et lignende spørsmål som jeg selv har. Min mann startet på salat og nutrilett 17 januar og gikk på det frem til midten av februar. Da fikk han nok og vi snudde på flisa og gikk over på en forsiktig Fedon. Dvs. vi spiser 2 skiver Fedon brød fra Rema100 i døgnet, 3 stk Wasa Fiber balance og 50 g basimatiris 1-2 ggr i uka. Ellers så har vi kuttet ut all frukt og erstattet den med bær og vi spiser masse grønnsaker. Små måltider ca hver 3 time ellers får gubben blodsukkerrush ( han blir gretten og ustabil ) Han har gått ned 13.4 kg siden 17. januar, jeg står rolig
Han startet på 167 cm høy og 112.1 kg ( nå 98.7 kg)Jeg var på 152 cm høy og 62 kg( nå 60.4 kg)
Vi trener 30-45 min hos fysio 3 ggr i uka pluss gåturer.

Han går ned i vekt og jeg står nesten rolig. For meg er det egentlig mest viktig å ikke gå opp så tar jeg resten som bonus.

__________________
Fedon må vel bli bra for oss to "middelaldrende"
Fideline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon ser det ut til :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektnedgang per uke? mariam2111 Spørsmål og svar 13 03-04-10 21:46
Hvor rask vektnedgang kan man forvente? Frida Lavkarbo generelt 31 22-06-09 23:19
Vektnedgang Kokkå Spørsmål og svar 2 23-02-09 15:48
Hvor mye kan man egentlig forvente (i vektnedgang) matitt Spørsmål og svar 3 30-11-08 16:08
Rar vektnedgang ... Sense Ketolysekuren 1 06-07-08 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no