Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Xtravaganza

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-09, 14:55   #1
Thilda
Juniormedlem
 
Thilda sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 32
Thilda er på en erverdig vei

Xtravaganza

Noen som går på det her. Tenkte jeg skulle melde på nå. Har prøvd ketolyse nå et par ganger men detter ut hele tiden. Er flink en stund
men så får jeg lyst på noe og så går det galt. Tenkte det gikk bedre på et kurs.

Thilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 18:39   #2
Thilda
Juniormedlem
 
Thilda sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 32
Thilda er på en erverdig vei

Sv: Xtra vagansa

Da har jeg meldt meg på Xtravagansa og det er vel i samme duren som Easy Life. Har nå laget meg blogg. Skal bruke den som slankeblogg.
Her adressa for dere som har lyst til å følge med:
http://sunnerelivstil.blogspot.com/

__________________
Thilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 18:49   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Xtra vagansa

lykke til med både slankingen og bloggen!

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:34   #4
neelam
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Xtra vagansa

Heisann,
Jeg går på Xtravaganza - straks fem uker på helfart, og tror jeg snart skal trappe opp mot halvfart. Skal på veiing på mandag, så får vi sjå.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 21:21   #5
Thilda
Juniormedlem
 
Thilda sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 32
Thilda er på en erverdig vei

Sv: Xtra vagansa

Så fint å se at det er andre som går på det også. Hvordan syns du det har gått på helfart? Ser du har gått ned 12 kg på de fem ukene, det er jo bra.

__________________
Thilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 15:26   #6
neelam
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Xtra vagansa

Hei igjen
De første par kiloene gikk jeg ned over lengre tid på lavkarbo - så det blir vel rundt ti kilo, tenker jeg, når jeg har veiedag i morra. Jeg har bare litt overvekt, og da blir litt mindre vekttap enn på de "større". Selvfølgelig også avhengig av aktivitetsnivå. Jeg har trent lett trimsykkel kombinert spinning tre ganger i uka, ellers et ganske labert aktivitetsnivå. Første uka gikk forbausende lett - uke to var fæl,, jeg var mye sulten, svimmel og ukonsentrert. Så gikk det over igjen,,kjempeviktig å drikke nok vann. Sprite Zero går an, og kaffe i moderate doser. Jeg tar også ei ss tran eller olje hver morra - hjelper også å holde magen i orden, og du går ikke ut av ketose. Det er en tøff kur,, du må være motivert, kurskveldene hjelper stort(i allefall her) og det mentale er kjempeviktig for å kunne få ei varig endring. Det er jo det som skal være bra med dette konseptet. Du gå fort ned i vekt - men du MÅ følge kostveilleders råd(hvis du ikke har veeeldig god kjennskap fra før om lavkarbomat etc) for at ikke kroppen skal glefse til seg kiloene igjen. Det er dette som tar tid - men til gjengjeld har man jo fått den kroppstørrelsen/helsegevinsten man ønsket og lengtet etter - det skal være Motivasjon. Jeg har ikke helt bestemt meg for videre løp - men tror jeg kommer til å gå på litt mere mat fra nå av. Kan mye om dette.. så det er mulig at jeg lager meg en slags mellomfase fra helfart,,mot halvfart, uten pulver. Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 17:45   #7
musikkdama25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 24
musikkdama25 er på en erverdig vei

Sv: Xtravagansa

en skal absolutt ikke drikke noe form for brus på xtravaganza, ikke vann med smak heller så ihvertfall ikke sprite zero, bare til opplysning

musikkdama25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 20:33   #8
neelam
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Xtravaganza

Hei igjen
Ja, da har jeg vel tatt av litt over ni kilo på fem uker - på Xtrvaganza pulver. Jeg har slitt en del, særlig i uke to og den siste uka. Men så er det også 51 karb pr dag, og det ser ut til å være for mye for meg for å være i ketose. Det kommer kanskje av at jeg har levd ganske mye på lavkarbomat de siste årene, og kroppen min må ha mindre karber for å komme i den "lykksalige" ketosen. Ni kilo er jo ikke så verst, men den siste uka, med mye sult,, har jeg nok også tapt muskelmasse, og da er det stopp. Så vi er jo så forskjellig, de to andre på mi gruppe er bare matlei, og det er jo noe annet. Da skal jeg prøve min egen variant ei uke - med hovedvekt på ost og nøtter, og litt grønnsaker - så får vi sjå neste mandag, hvordan det har gått. Sikter mot halvfart.
Ingen av oss har hatt problemer med vektnedgangen ved å drikke Sprite Zero, den har null karbo. En del flaskevann med smak har karbo,, men det aller sunneste er selvfølgelig,,water

  Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 20:59   #9
musikkdama25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 24
musikkdama25 er på en erverdig vei

Sv: Xtravaganza

saken er den at en havner ut av ketosen når en drikker light brus og all slags brus

musikkdama25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:13   #10
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Xtravaganza

Opprinnelig lagt inn av musikkdama25, her.

saken er den at en havner ut av ketosen når en drikker light brus og all slags brus

Neida, man "havner ikke" ut av ketose når en drikker light brus... Det er inntaket av karbohydratet som er avgjørende for om man kommer i ketose eller ikke. Derimot så er det flere som ikke går ned i vekt dersom de inntar mat og drikke tilsatt kunstig søtningsmidler som det finnes masse av i lightbrus.
Å være i ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang...

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:38   #11
musikkdama25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 24
musikkdama25 er på en erverdig vei

Sv: Xtravaganza

altså det jeg mente er at mange havner ute av ketose pga man drikker laght brus med kunstige søtningsstoffer

musikkdama25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:41   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Xtravaganza

Opprinnelig lagt inn av musikkdama25, her.

altså det jeg mente er at mange havner ute av ketose pga man drikker laght brus med kunstige søtningsstoffer

Som Arnakristin sier så faller man IKKE ut av ketose av kunstig søtning (med noen få unntak), men det kan likevel hindre vektnedgang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:46   #13
musikkdama25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 24
musikkdama25 er på en erverdig vei

Sv: Xtravaganza

jeg fikk beskjed om det på kurset og det har skjedd med mange på kurset så

musikkdama25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:55   #14
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Xtravaganza

Atter engang blir det bekreftet av de som kjører Extravagnsakurs driver med vranglære! Skulle vært artig å fått en kursleder i tale her inne!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 21:59   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Xtravaganza

Man går IKKE ut av ketose ved å drikke brus med kunstig søtning.
Man kan være i ketose om man får i seg opptill 40-50 karbohydrater om dagen.

Så da har dere blitt feilinformert

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 23:27   #16
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Xtravaganza

Hei,
Jeg har bare plukket fram noen tråder som man uavhengig av hvilke lavkarbo retning man velger bør få med seg:
Alt du ønsker å vite om ketose, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092
Er fett og ketose farlig, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656
Magiske kropper, magiske tall, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24058
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9104
Unngå å bli lurt av søtstoffer, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464

Anbefalt lesing på en dårlig dag:
Tålmodighet og slankestress, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811
Dette er IKKE en sjamporeklame, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 06:48   #17
musikkdama25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: vestfold
Innlegg: 24
musikkdama25 er på en erverdig vei

Sv: Xtravaganza

jeg bare sier det jeg selv har oppdaget og mange andre på kurset og det er at vi kommer ut av ketose ved å drikke lightbrus så det er noe jeg har fått merke selv.

vi ligger på 57 gram karbo hver dag på kurset

musikkdama25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 09:08   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Xtravaganza

Men det er jo ikke karbo i light brus (med unntak av bittelitt i noen av de oransje brusene) så hvordan kan inntak av dette føre til økt karbo inntak - og herav ut av ketose?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 09:26   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Xtravaganza

Nå er vel 57 karber hver dag myye hvis det er snakk om å være i ketose. Jeg vet at jeg selv tåler mellom 40-50 karber og jeg hadde kanskje tålt 57 karber også, men da hadde jeg nok vaket inn og ut av ketosen fra dag til dag.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 09:33   #20
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Xtravaganza

Greia med lightbrus er at den inneholder kunstig søtningsstoff, som kroppen tror er sukker (og som forresten ikke er godt for oss, aspartam er gift). Dermed setter den i gang samme prossessen som ved inntak av sukker, og da kan vekten stoppe opp litt. Men dette har vel ikke noe med selve ketosen å gjøre...

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 13:27   #21
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Xtravaganza

Man kan også havne i ketose hvis man går på sultekurer. Mange som ikke går på lavkarbo kan få utslag på ketostix på morgenen fordi det er lenge siden man har spist. En dagsrasjon Xtravaganza full fart (eller hva det nå heter) består så vidt meg bekjent utelukkende av pulver med tilsammen 500 kcal. Det er vel dette som er hovedårsaken til at man havner i ketose på denne kuren og ikke karbohydratinntaket?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 19:59   #22
neelam
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Xtravaganza

Jippi, det var som jeg mistenkte. Det ble for mye karbo for min kropp, den pulverkuren. Har spist valnøtter, ost, og brokkoli denne uka, samt kaffe med soyafløte og litt lightcola. Har også begynt å gå en rask halvtime om morran (Det anbefaler både Fedon, og Skaldemann for forbrenninga) og er nøye med å ikke bli veldig andpusten på spinning/trimsykkeln. Det passer nemlig ikke min kropp. Har blodtype A, og den skal vel ikke ha hardtrening.
Jeg har rast ned i fettprosent, gått ned to kilo, og er i deilig ketose.
Tenker å øke karbomengden (som nå er på 8/9) med 5 i uka, og sikte meg inn på halvfart, så får vi sjå.

PS. Veninnna mi på Xtravaganza kurset, har det kjempefint på pulver - og kurset er så flott med all den vekt på det mentale, og langsiktighet - at jeg anbefaler det virkelig for å komme raskt ned i vekt,,,,for de som tåler det. Og husk at ettervernet er det viktigste ved Xtravaganza

  Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:39   #23
Thilda
Juniormedlem
 
Thilda sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Larvik
Innlegg: 32
Thilda er på en erverdig vei

Sv: Xtravaganza

Da har jeg gått ned i vekt. 3.5 kg på ei uke.
Det har gått greit selv om jeg har gått å tenkt mye på mat. Men har greid å holde meg i skinnet. Var på foreldre kaffe i barnehagen til sønnen min og da var det eple kake der. Klarte å la vær å spise selv om jeg hadde veldig lyst på.

__________________
Thilda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:13   #24
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Xtravaganza

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Greia med lightbrus er at den inneholder kunstig søtningsstoff, som kroppen tror er sukker (og som forresten ikke er godt for oss, aspartam er gift). Dermed setter den i gang samme prossessen som ved inntak av sukker, og da kan vekten stoppe opp litt. Men dette har vel ikke noe med selve ketosen å gjøre...

Aspartam blir ikke tatt opp i tarmen.
Selv drikker jeg ikke lite pepsi max..
men at det er gift, det kan jeg signere på!

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no