Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-12, 19:02   #1
knax
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 2
knax er på en erverdig vei

Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Har lest gjennom boka, men hører mange sier så mye forskjellig.
Jeg er nettop startet på ketolysekuren, men fått høre at jeg må holde meg helt unna melk og at jeg kun kan spise norvegia hvitost?
Jeg liker både soya og rismelk, og kunne gjerne brukt det som en erstatning.
Er også veldig glad i Synnøve finden sin gulost.
Burde jeg styre unna dette, eller er det greit å spise?

knax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 19:08   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Synnøve finden ost: Ja, og annen hvitost.
Melk: Ikke vanlig melk.

Du må se på karbohydratinnholdet i det du kjøper. For i hovedsak er det karbohydratene man teller på kuren.

Jeg brukte litt soyamelk ( i maten) som inneholdt rundt 1 karb. pr 100g.

I starten er det lurt å følge det som står i boka, til du er trygg på hvordan kuren fungerer. Etterhvert blir man tryggere og det er lettere å avgjøre hva som passer eller ikke

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 10:57   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Om mulig ville jeg styrt unna soyaprodukter da det kan klusse med hormonene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:04   #4
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Om mulig ville jeg styrt unna soyaprodukter da det kan klusse med hormonene...

Wait what? Klusse med hormonene? Nå ble jeg nysgjerrig... Det er jo sånn type ting som kan være kjekt å vite mener jeg.
(Ikke at jeg tror det hadde gjort noe fra eller til med mine )

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:20   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Søk på soya og østrogenhermer /fytoøstrogen så finner du antakelig noen poster om emnet. Det er ganske velkjent etter hvert.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 31-10-12 kl 15:47. Årsak: "poster" har bare én o...
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:24   #6
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Takk smgj

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:27   #7
Cindy D Hansen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: neskollen
Alder: 36
Innlegg: 1
Cindy D Hansen er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

oster kan du fint spise om det er jarlsberg eller synnøve e.l er det samme. og selvfølgelig i moderate mengder :-) i en vektnedgang kan det være greit og holde seg unna de aller feteste ostene :-)

Cindy D Hansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: foseid/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 14:52   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Cindy D Hansen, her.

i en vektnedgang kan det være greit og holde seg unna de aller feteste ostene :-)

For meg er det motsatt. Brie o.l er ikke noe problem.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:26   #9
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Søk på soya og østrogenhermer /fytoøstrogen så finner du antakelig noen pooster om emnet. Det er ganske velkjent etter hvert.

Det stemmer ikke. Det er heller ikke østrogen i soya. (Er riktignok en slags "planteøstrogen").

Google "Soya myths".

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 15:45   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Ladejarlen, her.

Det stemmer ikke. Det er heller ikke østrogen i soya. (Er riktignok en slags "planteøstrogen").

Google "Soya myths".

Jeg kan ikke se NOEN som har skrevet at soya inneholder østrogen i denne tråden...

Derimot mener jeg - og flere med meg - at soya kan gi en østrogenvirkning (som ofte ikke er ønsket) i kroppen (på lik linje med andre, ikke bioidentiske stoffer med hormonvirkning).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 31-10-12, 17:12   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise Synnøve gulost eller drikke melk på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Cindy D Hansen, her.

oster kan du fint spise om det er jarlsberg eller synnøve e.l er det samme. og selvfølgelig i moderate mengder :-) i en vektnedgang kan det være greit og holde seg unna de aller feteste ostene :-)

Siden trådstarter går på ketolysekuren, så er det nok de fete ostene som skal spises På ketolyse holder man seg langt unna lettprodukter.

det er litt viktig å svare det som gjelder den dietten/ kuren folk spør om. Ellers så blir det fort misforståelser

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva man kan spise og drikke Frøkendings Spørsmål og svar 7 16-06-11 14:45
Kan man drikke melk? Krøllerellerei Generell diskusjon 14 30-09-09 10:35
Drikke alkohol på ketolysekuren? miss_chica Ketolysekuren 15 14-01-09 18:58
Hvilke viner kan man drikke på ketolysekuren? Stellamor Ketolysekuren 4 17-12-08 12:31
Melk eller vann Maria Eurodiett 5 01-11-04 21:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no