Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-15, 21:13   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjelp!

Ja nå trenger jeg litt hjelp!

Egentlig skal jeg starte på ketolysekuren når jeg kommer hjem ifra ferie 11. August, men jeg føler egentlig jeg likegodt kan starte med lavkarbo nå. Eneste problemet er at jeg skal på ferie til spania i 2 uker og der blir det nok litt is og annen "karbomat", samtidig så er det mye jeg ikke kan ha alikevel sånn som brød og andre ting med gluten i for det blir jeg uggen av.

Men er det dumt av meg å begynne på lavkarbo nå for så å prøve å holde meg til lavkarbo på turen (men med litt utskeiinger) for så å starte ketolyse når jeg kommer hjem?

Sånn som ting er nå går jeg mye med vondt i magen og jeg lengter etter dette kostholdet, samtidig så er jeg spent på hvordan jeg vil reagere på lavkarbo nå når jeg har fått refluks.

Er det noen som har litt innspill?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 10:50   #2
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjel

Jeg har ikke erfaring med refluks, men jeg ville ihvertfall ha trappet ned mot ferien og brukt lavkarbo fremover. Det er jo mye god mat i Spania som er lavkarbo

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 11:13   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjel

Jeg har mye erfaring med refluks, og jeg ville bare hoppet i det med en gang! Da er det også lettere å finne ut hva som egentlig trigger refluksen mens du er på tur. De tingene som ofte hevdes å være årsaken på diverse konvensjonelle steder stemmer ikke for meg hvertfall. Så lenge jeg holder meg unna brød (jo lysere jo værre), og kunstig søtet drikke så tåler jeg andre ting mye bedre. Jeg merker det selvfølgelig også om jeg "lever" på sukker og raske karber i en uke, men jeg våkner hvertfall ikke på natta av at jeg drar magesyre ned i lungene ¨
Du trenger jo ikke gå rett på ketose før du drar, men en liberal Hexeberg-linje f.eks?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 13:45   #4
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjel

Det virker som du er veldig motivert så jeg ville bare hoppet i det.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-15, 18:45   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Starte lavkarbo 2 uker, 2 uker spaniatur også ketolyse etterpå. Trenger litt hjel

Jeg bare hoppa i det jeg! Første dag tilbake idag

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger tips og hjelp med å starte med lavkarbo! MissyJ Lavkarbo generelt 5 04-10-12 20:35
2 uker på ketolyse, kun gått ned 1 kg Marimari Ketolysekuren 5 06-02-09 10:50
3 uker på ketolyse ... cilemora Ketolysekuren 4 17-09-07 12:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no