Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ut å spise på lav-karbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Se resultatene: Er det ett problem å spise lav-karbo på restaurant?
Vet ej, spiser aldrig ute.. 2 4,88%
Har ikke prøvd pga att jag trur det er for vanskligt 3 7,32%
Salat er oftest det eneste alternativet 8 19,51%
Inga problem..det ordner sig alltid 28 68,29%
Deltakere: 41. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-07, 16:20   #1
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Ut å spise på lav-karbo?

Tenkte gjøre en undersøkelse bland dere..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 20:42   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Deeer var svaret jeg lette etter ja. Da kan jeg også stemme.

Jeg har aldri noe problem med å spise på restaurant.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 20:45   #3
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Har ikke jeg heller hatt enda....Jeg går der jeg vil spise, og finner alltid en løsning

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 20:48   #4
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Deeer var svaret jeg lette etter ja. Da kan jeg også stemme.

Jeg har aldri noe problem med å spise på restaurant.

Så bra Nille og Hyper

Ska begynne med min tverfag oppgave nå.. Den ska handle om hvordan gjøre det enklere for de som trenger special mat (allergier,vegetarian,Lav-karbo osv).. Og hva kan restaurant bransjen gøre for å hjelpe norge å bli sunnere..

Den må ha en problemstilling og en undersøkelse..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 21:09   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg er ganske beskjeden av meg, og derfor har jeg aldri fått meg til å spørre ... Føler det blir for sært og at det er vanskelig å få noe alternativt

Men jeg prøver som regel å finne det mest lavkarbovennlige alternativet på menyen, hvis det finnes noe slikt.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 21:12   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Har aldri vært noe problem å bytte ut poteter/ris/pasta med grønnsaker noen plass jeg har spist!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:58   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Så bra Nille og Hyper

Ska begynne med min tverfag oppgave nå.. Den ska handle om hvordan gjøre det enklere for de som trenger special mat (allergier,vegetarian,Lav-karbo osv).. Og hva kan restaurant bransjen gøre for å hjelpe norge å bli sunnere..

Den må ha en problemstilling og en undersøkelse..


Da foreslår jeg at du også lager en tråd hvor du spør om hvordan VI ønsker der burde være.......

Som f.eks. at det er tilrettelagt for å kunne velge annet tilbehør enn poteter, ris og pasta. I mange andre land er det slik at retten kommer med f.eks. kjøtt og grønnsaker, så kan man velge fritt hva slags potet, ris, pasta, eller ekstra grønnsaker man vil ha. Men litt opplæring av ansatte (som f.eks.på respekt for kunden og hva han ber om) er ikke å forakte. Og om kjøkkenet påstår at det er "vanskelig" og "mye ekstraarbeid" å legge på ekstragrønt så er det pisspreik. Det har jeg fra flere som driver i bransjen. Men det er vel forskjell på de og.....


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 07:07   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg har kun en gang fått nei som svar når jeg har spurt om å få bytte ut potet/ris/pasta.

stemte ikke i den andre tråden, men svarte der... for meg er det en selvfølge at de skal rette seg etter mine ønsker... Jeg betaler tross alt for maten...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 19:30   #9
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg har aldri hatt noe problem med det. Bestiller noe rent kjøtt, og ber om ekstra grønnsaker eller salat i stedet for potet etc. Vanligvis spør de faktisk om brokkoli er ok, eller de har andre alternativer, men brokkoli er det jeg oftest får tilbud om. Og det er jo veldig ok!

Hvis de hadde sagt nei, at det var for vanskelig, så hadde jeg reist meg og sagt at da går jeg et annet sted og spiser. Selvsagt!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 17:26   #10
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

"Dytter" litt på denne tråden..Var så snill å røsta,på det alternativet som passer dere..

(dere trenger ikke å skrive komentarer viss dere ikke vill)

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 17:46   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.


Hvis de hadde sagt nei, at det var for vanskelig, så hadde jeg reist meg og sagt at da går jeg et annet sted og spiser. Selvsagt!

Får håpe de andre i følget er enig da

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 19:32   #12
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Inga problem..det ordner sig alltid

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 19:51   #13
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Hehe jeg er litt motsatt jeg da..gjør det klinkende klart at jeg ikke spiser brød,potet osv første gangen jeg bestilte biff snadder ute og sa at jeg skulle ha salat istedenfor pom fritz får jeg det merkeligste blikket fra dama i kassen og så kommer det hæææ skal du ikke ha pom fritz...eh...nei sier jeg bare bytt den ut med salat.. sånn ca 3 ganger til forsikrer hun seg om at jeg virkelig ikke skal ha pom fritz...det var helt merkelig,har fått noen små rare reaksjoner på at jeg skal ha pølse uten brød på bensin stasjon også så nå er jeg blitt skikkelig innstilt på å fortelle verden at det er IKKE alle som spiser sånt no

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:26   #14
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg driter i lavkarbo når jeg er på resturant...men spiser biff nesten uansett, biff som er helt rå i midten og som smaker blod

__________________
bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:59   #15
Quippini
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Hurdal
Alder: 58
Innlegg: 43
Quippini er på en erverdig vei

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Ordner seg jo alltid på et vis - i verste fall går jo bare det jeg ikke vil ha av tilbehøret i retur.
At jeg taper litt på det er jo en annen sak...

Har dog sett at det er stadig flere restauranter i USA (særlig New York) som har spesifisert egne lavkarbo alternativer (med opplysninger om karboinnholdet) på menyene sine.
Ide for norske restauranter???

Kanskje vi burde gå ut og soise litt oftere og etterspørre akkurat dette så de merker bedre at det er etterspørsel?
Etterspørsel gir gjerne tilbud,vet dere

Få lese oppgaven når den er ferdig da!!!
Pliiiis!

__________________
quippini

BMI opp mot 23 -
her må det skjerping til!
Quippini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - og skjeler litt til blodtype... Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 00:27   #16
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg tror grunnen til at det er vanskelig å få byttet poteten eller risen osv. med sunnere alternativer som grønnsaker o.l. på restauranten er økonomisk. Eller det er vel ganske garantert at det er grunnen. Det er jo mye dyrere med grønnsaker/kjøtt enn pasta/potet så jeg skjønner egentlig restauranten veldig godt i denne saken. Prisen i menyen er jo basert på ett visst antall gram (eller størrelse) med kjøtt og grønnsaker pluss litt pasta eller potet e.l. Hvis mange skal ha xtra kjøtt eller grønt må jo restauranten ha spesialpriser for dette. Altså lage egen lavkarbomeny i tillegg til vanlig meny. Men det tror jeg ikke blir utbredt i restaurantene. Markedet er for lite for dette.

Det er vel ingen som hadde likt å få litt xtra grønnsaker eller kjøtt med kommentaren; "da blir det 50 kroner xtra takk". Så da er det best å bare spise det man får og bare la poteten/risen ligge igjen evt. bestille en kyllingsalat e.l. istedet. Og ellers så er det vel ikke farlig å skjeie ut litt heller da, det er vel ikke så ofte man er på restaurant. Man bør ikke være fanatisk heller. Da kan man jo bli orektiker. Altså at man er sykelig opptatt av å leve sunt hele tiden. Ikke bra det heller.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 07:13   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Enkelte kan faktisk ikke skeie ut, pga av tolerasne, eller fordi det betyr nådestøtet for dem.
Men som du har lest over her, og for min egen del også, ingen problemer med å bytte ut poteter, ris og lignende med salat eller grønnsaker.
Jeg bestiller nesten alltid fisk, stekt fisk helst, og da får jeg nesten alltid salat til uansett. Og da ber jeg alltid om en rømmedressing i tilegg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 12:53   #18
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av Quippini, her.

Få lese oppgaven når den er ferdig da!!!
Pliiiis!

ja,det kan vi sikkert ordne..(viss den blir noe bra då)hehe

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 13:25   #19
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg mener det ikke skader å spørre jeg da..Om det koster restauranten mer penger, kan de jo bare si det..Jeg hadde ikke blitt fornærma, om jeg hadde spurt om grønnsaker istedenfor potet, og de hadde forklart meg, at det koster mer...Da kunne jeg jo valgt om jeg ville betalt det det koster ekstra,eller valgt å spist de grønnsakene jeg fikk på tallerkenen..

Det verste som kan skje om du spør (har jeg lært), er at du får et nei..
Det tåler jeg!...

Men vanligvis, sier jeg heller at jeg IKKE vil ha potet/ris osv, uten å spørre etter noe ekstra..Så kan de slenge på litt ekstra salat/grønnsaker om de føler for det....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 15:24   #20
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Jeg har aldri hatt problemer, jeg spør om ekstra salat eller grønnsaker i stedet for potet/ris og har aldri fått nei. På burger sjapper spiser jeg burgern med ost og bacon på salatseng, no prob.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:33   #21
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Spiser dere alle grønsaker og kjøtt/fisk når dere er ute å spiser då?

hva med mexicansk,italiensk,thai eller kina mat? Då er det ikke like lett å "ta vekk" det vi ikke spiser.. eller??

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:47   #22
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Om jeg spiser kinamat, ber jeg bare om å ikke få ris til...
Jeg er ikke den som lar være å spise ute med venner osv, fordi jeg er redd det er sukker i sausen e.l..
Jeg gjør det beste ut av det som står på menyen...
Og det er ikke SÅ ofte jeg er ute og spiser uansett..
Fisk er jeg ikke spesielt glad i , men blir ofte kylling, om det står på menyen for meg

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 09:16   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Stort sett spiser jeg bare indisk, palestinsk og asiatisk. Er ikke videre glad i hverken italiensk eller mexikansk (eller det man innbiller seg er mexicansk. Tex Mex har overhodet!! ikke noe med mexico å gjøre, bortsett fra noen grunnideer. Like greit kanskje, ekte mexikansk mat skal visstnok være ganske nasty!)

Men anbefaler palestinsk kjøkken, så som Habibi, og en del av rettene på Café Sara for de som bor i Oslo. Nydelig mat, og mye bra tilbehør

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 11:30   #24
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Men anbefaler palestinsk kjøkken, så som Habibi, og en del av rettene på Café Sara for de som bor i Oslo. Nydelig mat, og mye bra tilbehør

burritos med kjøttdei på cafe sara er himmelsk ..Kan dra over halva byn,for å spise der..Er veldigt glad i kornriset de har som tillbehør.Lurer på va de kryddrer det med

Har aldrig vart på Habibi. Er det det som ligger mellom oslo city og storgata? mitt e mot space world?

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 15:47   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ut å spise på lav-karbo?

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

burritos med kjøttdei på cafe sara er himmelsk ..Kan dra over halva byn,for å spise der..Er veldigt glad i kornriset de har som tillbehør.Lurer på va de kryddrer det med

Har aldrig vart på Habibi. Er det det som ligger mellom oslo city og storgata? mitt e mot space world?

Det stemmer!
De har en del av den samma menyen.
Stemmer visst at de har litt sånn tex mex på sara, hehe.
Jeg kjenner litt av den "hemmelige" oppskrifta de bruker på bulgur, men jeg husker den ikke klokkerent. Men det er visst noe med å steke tomater i smør, og så vende bulguren (altså hveteris) i den etterpå. Helt utrolig godt! Fikk forklart framgansmåten av ei venninne av meg jobber på Habibi, men på Sarah bruker de samme oppskriften, og de sa de fant den på en bulgur-pakke en gang.

Bulgur er jo litt fyfy, men bedre enn ris, så jeg unner meg en sjelden gang i blant!
Sjekk ut Habibi, i alle fall, supermat!

PS: Finnes lille kalori fortsatt? Har ennå ikke rukket å sjekke ut...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? Aadna Lavkarbo generelt 12 27-09-06 18:57
NORDISKE Lavkarbo NETTBUTIKKER?!!?? Hyper Spørsmål og svar 25 31-08-06 01:00
Lav karbo produkter Nille Lavkarbo generelt 3 19-07-04 00:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no