Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-09, 16:16   #1
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei. Begynte i fase tre i går. Deilig å spise en pære!!
Er det noen flere som har kommet til fase tre? Begynner liksom å se en ende på dette opplegget nå. Livsstilen skal selvfølgelig endres for evig og alltid, men det skal bli godt å bli ferdig med pulver-posene.

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 22:06   #2
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst...

Opprinnelig lagt inn av olindy, her.

Hei. Begynte i fase tre i går. Deilig å spise en pære!!
Er det noen flere som har kommet til fase tre? Begynner liksom å se en ende på dette opplegget nå. Livsstilen skal selvfølgelig endres for evig og alltid, men det skal bli godt å bli ferdig med pulver-posene.

Hei, Olindy! Jeg skeia skikkelig ut i påsken, så jeg er tilbake på en blanding av fase 1 og 2 nå...Gikk opp 2 kg, men det er vekk igjen allerede, så det hadde ikke rukket å sette seg så godt fast! Jeg har planer om å begynne på fase 3 etter 17.mai. Jeg har fremdeles ca.24 kg som skal vekk , så jeg regner med å bruke litt tid på dette.Litt frem og tilbake mellom fasene kanskje? Aner ikke hvor mye man går ned på fase 3? Er spent på det, så jeg kommer til å følge med på deg....Har du ambisjoner om å gå ned alt til sommeren? Selv ser jeg for meg at jeg vil gå ned 10 kg frem til sommeren, og 15 til høsten.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 13:55   #3
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei Solange!
Jeg håper å være ferdig med de fleste kiloene i løpet av juni...... Har igjen 5-8 kg, litt ettersom hvor jeg skal ende opp.
Jeg gikk lite ned i siste halvdel av fase 2 (skeia vel ut litt også da...)
Men hu som har kurset jeg går på sa at etter å ha vært så lenge i ketose sier ofte kroppen stopp, og da skjer det ikke mer. Derfor skulle vi alle over i fase tre. Noen skulle ta den over 60 dager, og noen over bare 30. De som skulle ta den "korte" varianten skulle tilbake i fase 1 eller 2 etterpå fordi de hadde mange kilo igjen. Håper jeg klarer meg uten å måtte tilbake. Begynner liksom å bli klar for et mer normalt liv nå. Uten kommentarer i lunsjen hver dag fordi jeg bare spiser salat.

Det er utrolig hvor lite støtte jeg får fra enkelte..... Kommentarene er ofte: "Ja, ja. Det spørs vel hvordan det går når du er ferdig med dietten da!" Lurer på om det er litt misunnelse fordi jeg har gått ned tre klesstørrelser og ikke trenger diabetes-medisin lenger.
Ikke pokker om de skal få gleden av å se meg gå opp igjen!!!

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-04-09, 20:39   #4
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av olindy, her.

Hei Solange!
Jeg håper å være ferdig med de fleste kiloene i løpet av juni...... Har igjen 5-8 kg, litt ettersom hvor jeg skal ende opp.
Jeg gikk lite ned i siste halvdel av fase 2 (skeia vel ut litt også da...)
Men hu som har kurset jeg går på sa at etter å ha vært så lenge i ketose sier ofte kroppen stopp, og da skjer det ikke mer. Derfor skulle vi alle over i fase tre. Noen skulle ta den over 60 dager, og noen over bare 30. De som skulle ta den "korte" varianten skulle tilbake i fase 1 eller 2 etterpå fordi de hadde mange kilo igjen. Håper jeg klarer meg uten å måtte tilbake. Begynner liksom å bli klar for et mer normalt liv nå. Uten kommentarer i lunsjen hver dag fordi jeg bare spiser salat.

Det er utrolig hvor lite støtte jeg får fra enkelte..... Kommentarene er ofte: "Ja, ja. Det spørs vel hvordan det går når du er ferdig med dietten da!" Lurer på om det er litt misunnelse fordi jeg har gått ned tre klesstørrelser og ikke trenger diabetes-medisin lenger.
Ikke pokker om de skal få gleden av å se meg gå opp igjen!!!

Hei, igjen!
Så flott at du ikke har mer igjen! Da greier du det til sommeren, vet du. Visste ikke at det var kurs, det høres nyttig ut. Jeg har vel forstått det riktig da , når jeg tenker å veksle litt mellom fasene. Men jeg må innrømme at det litt vanskelig etter hvert å gå tilbake til tidligere faser, man blir lei av posematen,ja....Og det skjer så mye sosialt, spesielt når våren og sommeren kommer, som gjør det vanskelig å holde seg til såpass spesiell mat. Men at du får så lite støtte!!! Det er helt sikkert misunnelse for at du greier å gjennomføre noe såpass drastisk. Jeg synes det er dårlig gjort av folk, når noen har et alvorlig helseproblem, å være så negative til at man faktisk greier å gjøre noe med det! Heldigvis har jeg møtt veldig posistiv interesse i mitt miljø, og det er jeg takknemlig for, vet nemlig ikke om jeg hadde vært sterk nok til å holde fokus med stadige negative drypp fra andre. Så berøm deg selv for at du greier å overhøre dette, bli fandenivoldsk ja!!!! Stå på videre!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 17:46   #5
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Du må skrive jevnlig olindy slik at vi som skal over i fase tre etterhvert vet hva som venter
Hva har du lagt til i fase tre?pære så jeg noe mer?
jeg har 20 dager igjen i fase 2

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 12:39   #6
olindy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 35
olindy er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei og hopp!!
Fase tre er delt i tre trinn, 3a, 3b og 3c. Jeg skal være ca 20 dager i hver.
I 3a legger du til ett måltid til med kjøtt/fisk o.l. og i tillegg en lavglykemisk frukt/bær. Du kan også legge til ett måltid med melkebasert protein hvis du vil.
I 3b fortsetter du som i 3a, men kan i tillegg spise 100g grønnsaker fra liste tre (bønner, erter, linser, gulerot m.m.) og 15 rå, usaltede nøtter eller mandler. Du kan også legge til en porson svært grovt brød eller knekkebrød hvis du vil.
I 3c kan du spise to porsoner frukt/bær, doble inntaket av nøtter/mandler (må innrømme at jeg har spist nøtter sidem dag en i fase 1...) og i tillegg kan du legge til en liten porson potet, pasta eller ris.

Når alt dette er lagt til, er du nærmest over i "normal drift" etter Fedon-prinsipper. Så fase fire varer vel resten av livet.

Kurslederen min sier at etter endt Eurodiett er det ingenting du aldri mer kan spise, da må fokus være på valg. Hva putter vi inn? Hvor mye? Og hvor ofte?

Jeg tenker etterhvert å gå på et matlagingskurs hos Per Lauritz Lien som er kokk, og har vært ansatt hos Fedon Lindberg tidligere. Kunsten må jo bli å få til dette kostholdet uten at det føles som masse ekstra-arbeid!

__________________


olindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 18:29   #7
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei alle sammen!
Da er jeg også begynt i fase 3A! Begynte igår, så det er helt ferskt. Er litt usikker ennå på hva jeg skal spise, bruker en stund på å legge meg til nye vaner. I dette tilfellet et måltid til og en frukt. Greit å ha en fase 3- tråd, skal prøve å være jevnlig inne her. Regner med jeg skal være her i ca.1 mnd, og deretter tilbake til fase 1 ( skrekk og gru..........den var pyton!!) Har mange fler kilo som skal av. Gått ned ca.18 kg til nå. Gått tregt denne måneden, men har skeiet litt ut også!
Utfordringer står i kø denne helgen, jente-kveld i dag og barnedåp på søndag!! Skal til ny veiing mandag.........blir spennende det............tror jeg!!
God helg til alle sammen på ED!
Hilsen Siren

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-04-09, 19:06   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Heisann jenter - jeg begynte rett på fase 3 for ca ett år siden med mål å gå ned fra 95-96 til 74 kg. Før hadde jeg prøvd mer generell lavkarbo. Jeg spiste ingen av produktene, bare mat fra lista, og jeg må si jeg strotrivdes på fase 3, både a,b og c. Etterhvert ble jo det hele tilpasset meg. Jeg trente jevnlig to-tre ganger i uka (yoga) pluss at jeg gikk mye på tur med hunden. I november var jeg nede i 78 kg, og ble overraskende gravid. Derfor måtte jeg øke litt på karbene i form av knekkebrød og sånt.
Men etterpå skal jeg nok tilbake igjen. Jeg ser ikke for meg å spise så veldig annerledes enn fase 3c i framtiden. jeg tror at vanlig Fedonkost, dvs fase 4 har for mange karbohydrater for min kropp.
jeg merker også at det er usedvanlig lett å ty til knekkebrød og lignende når du først åpner opp for muligheten!
Men jeg elsker mulighetene i fase 3c, med frukt, nøtter, cottage cheese, linser, bønner og sånt. jeg holdt meg unna potet, pasta og ris (dvs ris unte jeg meg en gang i mellom).
Det blir spennende å se hva jeg tåler etter ammeperioden. Nå tåler jeg ris og grov pasta ganske så bra, og har lagt på meg 5 kg på de 27 ukene jeg har vært gravid. Og alt dette er lokalisert til magen. Så jeg satser på at det går bra.
Så igjen - nyt tilværelsen i fase 3 - alt smaker jo så vanvittig godt når man ikke har spist det på en stund!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 25-04-09, 22:30   #9
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

olindy: det der hørtes jo fantastisk ut! må innrømme at jeg begynner å bli lei posemat og wokede grønnsaker..sukk..bønner og frukt og nøtter høres godt ut.
Lykke til videre...

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 27-04-09, 23:24   #10
smiley86
Sperret
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 38
Innlegg: 15
smiley86 er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hallo folkens, vet at dette ikke er rette stedet å gå,men prøver litt overalt

Jeg vil gjerne bytte bort endel mat jeg har her,som jeg rett å slett ikke klarer å få ned

Det er

32 poser med omelett (Skinke osv)
5 poser med Chocolate Brownie og
8 poser kylling suppe.

Vil gjerne bytte dette imot
Chocolate Cereal

Noen som er interessert?
Let me know

smiley86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nj Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 18:57   #11
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei alle sammen i fase 3!
Hvor er dere? Går det bra med dere i denne fasen?
Jeg har ikke vært inne i fase 3 tråden på lenge, så nå fant jeg ut at jeg måtte finne ut om dere holder koken!? Jeg er i fase 3A, skal over i fase 3B uti uken, skal være der i 3 uker, så er det tilbake til fase 2 igjen!
Synes fase 3 er det vanskeligste til nå, har mer " frihet" i matveien, og det er ikke alltid like lett.............jeg har en tendens til å strekke det lenger enn jeg burde! " Kan sikkert spise litt av ditt og litt av datt......, så jeg har litt vanskeligheter med å finne grensen for når det er nok! Vekten går nesten ikke ned heller, og det er frustrerende! Kanskje jeg har blitt for kravstor........gått ned mye på fase 1 og 2, så derfor er det dumt når vekten stopper opp!
Oppfordrer alle i fase 3 til å dele erfaringer, kom gjerne med tips også!!
Hilsen Siren

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 20:41   #12
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Ja dette er første dagen min i fase 3....var så godt med litt ost og bær ....skal være i fase 3 a en mnd.Det var veldig godt å få litt mere mat. jeg ble så kvalm av ED produktene og det sa legen var vanlig , det var mange som reagerte med kvalme på det syntetiske proteinet i produktene.

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 11:04   #13
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

det var gor med litt kake og is i går men ikke sååå godt..
jeg har vært noen dager i fase 3 og det er godt med noe ekstra mat, bær og cottage sheese er kjempe godt.
Jeg skal ned 5-6 kilo til og det skal jeg klare......
Hvor er alle dere andre på fase 3 ? har dere gitt opp? eller bare stille?

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 20:59   #14
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

det var gor med litt kake og is i går men ikke sååå godt..
jeg har vært noen dager i fase 3 og det er godt med noe ekstra mat, bær og cottage sheese er kjempe godt.
Jeg skal ned 5-6 kilo til og det skal jeg klare......
Hvor er alle dere andre på fase 3 ? har dere gitt opp? eller bare stille?

Hei!
Jeg er fortsatt her, men er ikke så flink å droppe innom forumet og skrive! Det ble noen utskeielser igår ja! 2 is, litt ostekake og litt potetsalat til grillmaten!! Idag er jeg tilbake til normalen. Jeg er i fase 3B nå, og to uker til, før jeg skal tilbake til fase 2.
Lurer på om noen av dere andre i fase 3 føler dere mer sultne, eller om det bare er jeg som har den følelsen? Har nå 3 " vanlige" måltider med mat, og et posemåltid. Synes dette er en vanskelig fase, faktisk verre en fase 1!! Så lett å skeie ut, og strekke det lenger enn jeg burde!
Bruker du noe oppi cottage cheesen, og hvor mye spiser du, et helt beger?
Andre tips? Er lite fantasifull for tiden!!

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 21:04   #15
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Cottage cheese kan du ha kanel i, f.eks! da minner det litt om rømmegrøt.. Ellers kan du ha en kork fun light oppi, da blir det litt som riskrem

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 21:04   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Med kanel så minner det om risengrynsgrøt var det jeg mente, ikke rømmegrøt!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 07:58   #17
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

jeg bruker cooage cheese og friske bringebær på fedon Lindbergklinikken så sa dem at bringebær har lavere GI,halve begeret noen bringebær med litt splenda på

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 18:18   #18
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei på dere!
Takk for tips om cottage cheese, høres godt ut med bær oppi! Ska prøve det. Hvor får en kjøpt splenda? Har aldri vært borti det, er det istedet for sukker?
I dag har jeg hatt grønnsaksuppe, med en halv pølse i biter, oppi. Ikke helt etter " boka", men tror det går greit av og til. Det er jo mengde det kommer an på når det gjelder all mat.
Når barne- tv er slutt, og minsten i seng, er det tid for dagens tur! Har en rute jeg prøver å gå hver dag, bruker ca.45 minutter i rask gange. Passelig trim-tur for meg. Planen er å begynne å svømme( ute-basseng), men må få tak i en ok badedrakt først!!
Ha en fin, fin kveld alle sammen!

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 22:12   #19
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Splenda får man i dagligvarebutikker, gjerne dem med litt større utvalg. (gul boks..)

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:16   #20
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Jeg kjøper splenda på REMA

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 11:22   #21
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hva med stevia da? Det må vel være lov i forhold til dietten? ( men forbudt å selge i Norge selv om det har vært brukt i evigheter i andre land) Og helt naturlig! Jeg har bestilt fra USA ( det er lov!) og brukt det litt uten å spørre, er veldig fornøyd.
Men jeg har skjønt at ikke alle produktene er like gode på smak og like lette å bruke. "Steviva Blend" fra www.steviva.com kan ihvertfall anbefales.

http://www.stevia.no/

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 24-05-09, 19:31   #22
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei

Jeg har nå vært i fase 3a i ca 2 uker nå og det går stort sett fint har skeiet ut med taco og hjemmelagd pizza vi hadde overnattingsbesøk.
Det blir nok mindre og mindre av slike utskeielser da jeg rett og slett føler meg uvel etterpå. Jeg er mer og mer innstilt på at jeg skal spise fedon mat resten av livet.
jeg hadde gått ned 10 kg ved forrige veiing og tror det har gått etpar kilo til. Skal vel da ned en 4-5 kg til og regner med at jeg er i mål til ca 1 juli.
Hvordan går det med dere andre?

sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 19:51   #23
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Hei "alle" sammen!
Jeg er her, Sunroad, har bare vært i grenseland mellom fase 2 og 3, og litt unntakstilstand pga. himla mye besøk, middagsinvitasjoner, representasjon og you name it! Men nå føler jeg at jeg har greid å komme meg inn i hverdagsmodus igjen; var hos legen idag og fikk ny resept, har fyllt opp lageret av varer igjen og er i gang med fase 3A! Den gode nyheten er at jeg nå har gått ned 20 kg tilsammen siden jul, og er nøyaktig halvveis i forløpet! Kunne sikkert gått fortere, men jeg er faktisk kjempefornøyd med dette, trodde ikke jeg skulle greie det da jeg startet!
Slik ser en typisk dag ut nå:
frokost: sjokolade cereals
lunsj: litt middagsrester i form av kjøtt eller fisk, eller egg.
middag: kjøtt/fisk/grønnsaker
kvelds: pannekake med bær

Det er vel innenfor grensene? Har idag smakt på de nye kjeksene som er kommet med bringebær/kanel. De var ganske gode, litt tørrere enn sjokokjeksene, men fint med litt forandring. Jeg tar en kjeks eller to hvis det ikke er nok med menyen over, eller bytter ut pannekaken.
Nå får vi bare stå på fram til sommerferien, min starter allerede 18 juni, så blir det en lettvariant av kuren i sommer, før jeg kjører for fullt til høsten igjen for å bli kvitt det siste!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 20:26   #24
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Det har ikke vært skrevet her siden mai, så tenkte å melde meg inn, siden jeg skal over i Fase 3 i desember. Da blir det seks uker med karbohydrater - midt i julen! Jeg har faktisk tenkt å holde meg i julen uten å skeie ut, så da kan jeg spise frukt! Hehe. Gurimalla!

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 01:24   #25
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 3: Råd, motivasjon, hjelp og trøst

Min andre dag i Fase 3 og snart venter jeg at Biola og Tinus også melder seg inn her... Både i går og i dag har jeg spist frukt og det var deilig! :-)

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Trenger hjelp til motivasjon AnSoRa Ketolysekuren 5 16-04-09 21:24
Hjelp, jeg trenger oppmuntring og motivasjon GKS Ketolysekuren 25 02-03-09 22:12
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no