Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Proteinbrød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-10, 17:26   #126
Morbeline
Juniormedlem
 
Morbeline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Morbeline er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Dette ble utrolig godt! OG virkelig, så lett å lage! Har alltid kviet meg for å bake brød før lavkarbo, fordi det krever så mye arbeid med å kna deigen, heving og lignende. Men dette var jo bare å raske sammen alt, og ha tålmodighet til det var ferdig. Eneste kanskje bittelitt kjedelige er at det har en smule eggesmak jeg frykter kan bli kvalmende i lengden, men det holder i det minste meg fra å overspise.


Slik ble nå i hvert fall mitt :-) (herlig å lage arme riddere av!)

Morbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 22:55   #127
Siren
Medlem
 
Siren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 52
Innlegg: 58
Siren er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

God kveld!
Takk for denne oppskriften! Har nettopp prøvd den ut, og synes brødet ble kjempegodt!! Det kommer jeg til å lage mange flere ganger Nå har jeg bare smakt det lunket, så blir spennende å smake det i morgen når det har vært i kjøleskapet over natten!

Siren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 21:43   #128
SnillPia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
SnillPia er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Hmmm. Mulig jeg har gjort noe feil er, men har gått igjennom oppskriften igjen og ser ikke noe annet enn at jeg byttet ut CF med lettrømme (var det jeg hadde i skapet...).

Deigen ble så langt ifra kladdete. Den ble ganske så flytende. Krysser fingre og håper det går bra likevel. Om det ikke gjør det er det en ny dag imorgen med muligheter for å forsøke seg på noe annet.

SnillPia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Fedonaktig... Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 22:43   #129
snøffe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: vestlandet
Alder: 62
Innlegg: 13
snøffe er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Står i ovnen nå.. brukte seterrømme, det var det jeg hadde.. er virkelig spennt etter alle lovordene her.. blir bra å kunne ha "vanlig" matpakke med på jobb..

snøffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:33   #130
snøffe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: vestlandet
Alder: 62
Innlegg: 13
snøffe er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

jammi... nå har jeg kost meg med nystekt, lunkent brød med skinkost.. vidunderligt!! Jeg kommer uten tvil til å lage mer av dette brødet! takk til oppfinneren..hvem det nå enn er..

snøffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 14:12   #131
meme
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 6
meme er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Dette brødet fikk jeg oppskrift på fra en bekjent, og det er virkelig godt. Skikkelig saftig. Mitt tips er å lage halvannen eller dobbel porsjon for at det ikke skal bli så tynt. I tillegg kan det være lurt å ha bakepapir i formen, for jeg har i alle fall opplevd at det har vært vanskelig å få ut av formen selv om jeg har smurt den godt.

meme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon? Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 14:17   #132
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av Morbeline, her.

Slik ble nå i hvert fall mitt :-) (herlig å lage arme riddere av!)

Tusen takk for at du minnet meg på Arme Riddere! Nå skal jeg lage brød! hehe! Arme riddere er jo såå godt!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:53   #133
Glüchlich
Juniormedlem
 
Glüchlich sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
Glüchlich er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Det kan med hell brukes ett par ts fiber-husk for konsistensen i proteinbrødet, også å variere med knuste eller hele nøtter & frø. c",)

Glüchlich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 18:35   #134
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

elsker dette brødet, nydelig med salami viser at det går an å få det til, selv uten hvetemel

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 18:29   #135
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Opprinnelig lagt inn av klarasophie, her.

Hei!

Dette brødet har jeg brukt veldig mye, syntes det ble litt lavt så derfor har jeg brukt å tredoble oppskrifta og så fordelt i to former, da synes jeg det blir to flotte brød. :-) Jeg har spist to skiver av dette til frokost, og av og til også to til lunsj, har fungert fint for meg, har gått ned hver uke allikevel.

Når du øker mengden slik, steker du det da lengre eller på høyere varme, eller begge deler?

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 22:35   #136
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Nå har jeg prøvd selv jeg lagde dobbel oppskrift til 1 brød. Jeg valgte å bruke cottage cheese, brukte mikseren for å finmose det flytende mest mulig.
Og om jeg skal si det selv, brødet ble perfekt Delte brødet i 2,frøs den ene delen og la den andre i kjøleskapet. Jeg spiser bare en skive pr.dag, så gjett om jeg var overrasket da jeg fikk 14 skiver ut av det halve brødet. I tillegg var brødet like godt under hele perioden, selv den 14.dagen.

Bare et lite tillegg, i utgangsoppskriften snakkes det om at det er 3 karboer i 4 egg, men ifølge matvareguiden.no er det 0,3 i 100g egg, og siden 1 egg i snitt veier rundt 63g( og jeg derfor regnet 250g for 4 egg) blir det jo under 1 karbo på 4 egg, det blir 0,75

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 12:34   #137
idaols23
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 1
idaols23 er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Helt ny her så er litt nysgjerrig. Hva menes med 1 karber? Finner ingen definisjon..

idaols23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 13:41   #138
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinbrød

Karber - kort for karbohydrater.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:42   #139
snuppelure74
Medlem
 
snuppelure74 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 62
snuppelure74 er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Kan disse brødene fryses så man kan lage opp noen om gangen ?

snuppelure74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexberg Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 12:49   #140
hanneg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 14
hanneg er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Har lagd dette brødet flere ganger nå, og er storfornøyd!
holder seg lenge i kjøleskapet, og jeg pleier å riste det for å få den "nybakt" følelsen... har også hatt det med på tur og til utlandet en slager!

__________________


hanneg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 17:27   #141
Liseana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 6
Liseana er på en erverdig vei

Sv: Proteinbrød

Dette brødet er ypperlig til frysing. Jeg pleier å skjære hele brødet opp i skiver og fryse 2-3 skiver sammen, eller med litt matpapir imellom slik at det er lett å ta opp bare noen få skiver i gangen :-) Bare å putte i brødristeren. Nam. :-)

Liseana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Benedictes proteinbrød xeena82 Bakst 46 28-10-08 11:39
Oi,oi,oi, ang Hildebjørgs grove proteinbrød Trolla Ketolysekuren 18 19-07-07 08:31
Proteinbrød... elian Induksjonen 1 18-08-04 16:42
Basis proteinbrød (veldig godt) Iset Bakst 5 11-02-04 17:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no