Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Erstatning for brød?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-08, 18:43   #1
Farris
Nytt Medlem
 
Farris sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 37
Innlegg: 8
Farris er på en erverdig vei

Erstatning for brød?

Hei, skulle likt å vist om det går an å kjøpe lavkarbo brød?
Jeg har ikke mulighet for å bake selv, så det beste hadde vært om det var mulig å få kjøp noen plass? Egg og bacon er godt, men jeg må ha noe annet også kjenner jeg. Takk for svar

Farris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 18:47   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Nope, man får ikke kjøpt brød for oss som går på ketolyse
Det beste er nok å lage selv, men siden du ikke har mulighet blir det nok litt værre

Det eneste, om du har lyst på EN skive om du skal kose deg ekstra en kveld, med litt reker eller andre ting, er nok Fedon brødet det mest brukbare. Har alltis noen skiver i frysa til den slags. Men baker mitt eget brød (BRØD!!!) som smaker nyyydelig

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 18:50   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for brød?

Du har NULL tid til å bake eller lage lapper? da er det ikke mye å velge i nei. Fiberrik har 3 karber pr stk. Ett par slike om dagen vil selvfølgelig gå på bekostning av karbokvoten, dvs mindre grønt.

på spis deg slank.no har dem lavkarbobrød har jeg sett... men HVOR lavkarbo det er, det veit jeg ikke. Tror ikke det er noe å anbefale..

hvis du har litt tid, så ville jeg gått for å lage opp lapper. kan lage mange av gangen og fryse ned

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 18:55   #4
Farris
Nytt Medlem
 
Farris sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 37
Innlegg: 8
Farris er på en erverdig vei

Sv: Erstatning for brød?

Oki. Jeg får kjøpe meg en brødbaker, så går det hele litt fortere.
Noen gode oppskrifter å anbefale?

Farris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 19:19   #5
Liiiz
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 66
Liiiz er på en erverdig vei

Sv: Erstatning for brød?

Jeg lager en variant av Lollypops brød (tror jeg )
Oppskriften er:1 boks seter rømme
7 egg
½ ts salt
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
200 g linfrø
1/2 dl matolje


Bland så det våte med det tørre, og hell det i to brødformer med stekepapir i. (Jeg har dårlig erfaring med å smøre formene) Brødet vil ikke heve noe særlig. Brødet stekes i forvarmet ovn på 190 grader litt under miderste rill i 2 timer (veldig lenge). La børdet avkjøle seg før du deler begge brødene i to og putter 3 deler i fryseren og en i kjøleskapet. God fornøylese!

__________________
My time to shine!
Liiiz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 19:57   #6
Farris
Nytt Medlem
 
Farris sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 37
Innlegg: 8
Farris er på en erverdig vei

Sv: Erstatning for brød?

Takker og bukker.
Skal komme med tilbakemelding så fort jeg får laget meg noen brød :}

Farris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 20:13   #7
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Liiiz, her.

Jeg lager en variant av Lollypops brød (tror jeg )
Oppskriften er:1 boks seter rømme
7 egg
½ ts salt
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
200 g linfrø
1/2 dl matolje


Bland så det våte med det tørre, og hell det i to brødformer med stekepapir i. (Jeg har dårlig erfaring med å smøre formene) Brødet vil ikke heve noe særlig. Brødet stekes i forvarmet ovn på 190 grader litt under miderste rill i 2 timer (veldig lenge). La børdet avkjøle seg før du deler begge brødene i to og putter 3 deler i fryseren og en i kjøleskapet. God fornøylese!

Tilnærmet samme oppskrift jeg bruker på lappene/polarbrødene mine, det.
Om man lager små pannekaker på brettet isteden, trenger man kun å steke dem i 20-25 minutter. Og så har du jo brødet ferdig oppdelt.

Funker også bra som pizzabunn.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 22:47   #8
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Men baker mitt eget brød (BRØD!!!) som smaker nyyydelig


Oppskrift ??

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 01:51   #9
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Farris, her.

Oki. Jeg får kjøpe meg en brødbaker, så går det hele litt fortere.
Noen gode oppskrifter å anbefale?

Jeg vil ikke anbefale brødbakemaskin til lavkarbobrød. På en maskin finner du forhåndlagde programmer til f eks grovt el fint brød, med innlagt elting, heving, steketid etc. Jeg tror ikke det lar seg gjøre (i alle fall ikke på min) å steke lavkarbobrød slik det skal stekes.

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 10:22   #10
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Det tror jeg du har rett i - de brødoppskriftene vi kan bruke er jo ikke gjærbakst og skal ikke eltes og heves som sådan.
Deigen blir mer som en røre, og det tar maks 5 minutter å slenge den sammen. Det er jo kun selve stekingen som tar litt tid.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 17:55   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av upsidaysi, her.

Oppskrift ??

Selvfølgelig


http://forum.lavkarbo.no/blog.php?b=1810

Her har du den vettu

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 18:11   #12
intel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 57
Innlegg: 25
intel er på en erverdig vei

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

på spis deg slank.no har dem lavkarbobrød har jeg sett... men HVOR lavkarbo det er, det veit jeg ikke. Tror ikke det er noe å anbefale..

2g pr. skive:
http://www.spisdegslank.no/docs/pdf/NYTT-UNIKT.pdf

intel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 18:35   #13
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Erstatning for brød?

Kjenner flere som spiser brødet fra spisdegslank. De er fornøyde, men det er jo dyrere enn å bake selv.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 18:46   #14
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Selvfølgelig


http://forum.lavkarbo.no/blog.php?b=1810

Her har du den vettu

thanks

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:32   #15
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Kjenner flere som spiser brødet fra spisdegslank. De er fornøyde, men det er jo dyrere enn å bake selv.

Da må jeg få lov til å ødelegge moroa igjen. Jeg syntes det brødet var aldeles for GRUSOMT!!! Det smakte ikke brød i det hele tatt. Anbefaler det ikke.

Nei, nabo-brødet eller lappene sverger jeg til. Og de er jo super-enkle å lage også.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 20:58   #16
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Da må jeg få lov til å ødelegge moroa igjen. Jeg syntes det brødet var aldeles for GRUSOMT!!! Det smakte ikke brød i det hele tatt. Anbefaler det ikke.

Jeg får mageproblemer av spisdegslank-brødet pga xylitolen. Hvorfor har man det i et brød forresten?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 12:02   #17
Farris
Nytt Medlem
 
Farris sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 37
Innlegg: 8
Farris er på en erverdig vei

Sv: Erstatning for brød?

Jeg var innom en helsekostbutikk, hvor damen i disken anbefalte meg å ta en titt på esekiel brød. Dette skulle vistnok inneholde lite karbo. Men det stod ikke innhold pr 100 gram så jeg lot være å kjøpe det.
Noen erfaringer?

Farris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:41   #18
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Farris, her.

Jeg var innom en helsekostbutikk, hvor damen i disken anbefalte meg å ta en titt på esekiel brød. Dette skulle vistnok inneholde lite karbo. Men det stod ikke innhold pr 100 gram så jeg lot være å kjøpe det.
Noen erfaringer?

Lite karbo er det nok ikke i det brødet, se oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1737

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 13:48   #19
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Erstatning for brød?

Jeg har prøvd de fleste brødoppskrifter her inne, men har endt opp med min egen oppskrift som jeg endelig er fornøyd med. Et brød har ca 33 karber og gir 3o nokså tynne skiver...og jeg synes det er nydelig

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17206

oppskrifta gir 3 brød ca 7-8 cm høye...

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:13   #20
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg får mageproblemer av spisdegslank-brødet pga xylitolen. Hvorfor har man det i et brød forresten?

Visste jeg ikke en gang... men det overrasker meg ikke altfor mye, for det var ganske mye dodgy ting i det brødet! Var det ikke hamp og noe sånt også...?
Nei huff, det var helt forferdelig, får helt frysninger bare ved tanken!!

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 11:35   #21
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Tilnærmet samme oppskrift jeg bruker på lappene/polarbrødene mine, det.
Om man lager små pannekaker på brettet isteden, trenger man kun å steke dem i 20-25 minutter. Og så har du jo brødet ferdig oppdelt.

Funker også bra som pizzabunn.

Dere stivpisker ikke hvittene altså? Og hvor mange blir det? Litt lei Ziggylappene, hadde vært godt med litt variasjon når jeg ikke har ingr. til brød (isets)

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 14:58   #22
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Jeg pleide å stivpiske dem før, men nå gidder jeg faktisk ikke lenger. Jeg synes faktisk konsistensen på dem når de er ferdigstekte er bedre også når ikke hvittene er pisket.
Jeg bruker et beger rømme eller créme fraiche og 4 egg, og så blander jeg i kruskakli, lin-og sesamfrø og ost til jeg får en passende tykk røre (så den flyter utover, men ikke helt rennende). Da får jeg ca 10-12 ganske store lapper.

Vet ikke helt hvem som skal ta æren for denne oppskriften, det er vel en blanding av Gerd og Nannah. Sverger til den like fullt, så takker og neier!

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 15:02   #23
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Jeg pleide å stivpiske dem før, men nå gidder jeg faktisk ikke lenger. Jeg synes faktisk konsistensen på dem når de er ferdigstekte er bedre også når ikke hvittene er pisket.
Jeg bruker et beger rømme eller créme fraiche og 4 egg, og så blander jeg i kruskakli, lin-og sesamfrø og ost til jeg får en passende tykk røre (så den flyter utover, men ikke helt rennende). Da får jeg ca 10-12 ganske store lapper.

Vet ikke helt hvem som skal ta æren for denne oppskriften, det er vel en blanding av Gerd og Nannah. Sverger til den like fullt, så takker og neier!

Hehe, blir visst sånn at man titter seg over skuldra før man poster oppskrifter for tida. Skal prøve denne etterpå, etter limet på sofaen gir slipp på meg*lat*

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 10:51   #24
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Erstatning for brød?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Jeg pleide å stivpiske dem før, men nå gidder jeg faktisk ikke lenger. Jeg synes faktisk konsistensen på dem når de er ferdigstekte er bedre også når ikke hvittene er pisket.
Jeg bruker et beger rømme eller créme fraiche og 4 egg, og så blander jeg i kruskakli, lin-og sesamfrø og ost til jeg får en passende tykk røre (så den flyter utover, men ikke helt rennende). Da får jeg ca 10-12 ganske store lapper.

Vet ikke helt hvem som skal ta æren for denne oppskriften, det er vel en blanding av Gerd og Nannah. Sverger til den like fullt, så takker og neier!

Disse var kjempegode, lagde 12 forrigedagen og har laget 12 nye nå, men glemte ost, så de blir sikkert mislykket Står i ovnen nå...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 11:42   #25
TattyTeddy
Medlem
 
TattyTeddy sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 43
Innlegg: 65
TattyTeddy er ny på veien

Sv: Erstatning for brød?

må prøve meg på disse lappene jeg også..

hva er best med rømme eller CC??

Tror jeg har alt i skapet også!!

__________________



TattyTeddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erstatning for potetmel som bindemiddel i kjøttkaker og karbonader GINOK Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 29-08-14 19:54
Melkefri erstatning for cottage cheese? Kokkosbolla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 05-11-07 16:29
Erstatning til soyaprotein som inneholder kun 0,6g KH pr.100g!! :) **Angelica** Ketolysekuren 6 23-02-07 21:49
Proteinpulver, erstatning for mat? Chumpsy Ketolysekuren 20 31-07-05 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no