Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-10, 19:40   #1
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Ved middagstider hadde jeg inntatt ca 3 karbohydrater, så jeg unnet meg ca 8 karbohydrater til middag. Like etter fikk jeg skikkelig kramper i magen og har sitter på ramma siden. Aua! Skikkelig vann jo *tmi* Kommer dette av det store inntaket karber? Har hørt at noen reagerer, men sååå mye? Jeg føler meg helt ferdig!

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:52   #2
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Tja, jeg spiser nok 8 g karb til middag stadig vekk - synes ikke det er så mye - selv på ketolyse. Har aldri opplevd det du beskriver av den grunn. For øvrig har jeg notert meg at omgangssyken har inntatt så vel arbeidsplasser som barnehager i disse dager. Det kan ikke heller være noe slikt da?

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:08   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Høres litt drøyt ut med en slik reaksjon på 8 g karber... Tror heller du har spist noe du ikke tåler jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:23   #4
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Det kan jo hende. Ingen andre er dårlige etter middagen heldigvis. Jeg har vært på do 6-7 ganger i kveld og føler meg helt utmattet. Tåler ikke en liten matbit før magen slår seg vrang. Tror jeg legger meg og starter en ny dag i morgen.

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:32   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Hva spiste du til middagen?

Jeg reagerer av bare en liten mengde sopp, av alle ting er det kantarell jeg reagerer sterkest på, og det har jeg gjort en stund, så det er ikke lavkarbo sin skyld.

Ellers kan jeg få problemer av tacosaus og Chili (sambal oelek) hvis jeg ikke tar bare litt ;-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 08:00   #6
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Jeg spiste hjemmelagede kjøttboller med fløtesaus og brokkoli. Forhåpetligvis bedre i dag da. Og så har jeg gått ned ett kg siden i går, hehe.

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 15:39   #7
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Jeg spiste hjemmelagede kjøttboller med fløtesaus og brokkoli. Forhåpetligvis bedre i dag da. Og så har jeg gått ned ett kg siden i går, hehe.

"Vann-avføring" hadde jeg også i begynnelsen nå og da, og spiste rimelig perfekt mener jeg. Det forsvant etter en stund (måneder) og nå er det sjokkerende perfekt, noe jeg sjelden hadde på høykarbo-kost.

BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 19:26   #8
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

"Vann-avføring" hadde jeg også i begynnelsen nå og da, og spiste rimelig perfekt mener jeg. Det forsvant etter en stund (måneder) og nå er det sjokkerende perfekt, noe jeg sjelden hadde på høykarbo-kost.

BiggieS

Jeg tror det må ha vært salaten jeg spiste på jobb som er årsaken. Magen har fungert helt fint til i går, og er tilbake i formen i dag. Heldigvis!

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 21:22   #9
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Jeg tror det må ha vært salaten jeg spiste på jobb som er årsaken. Magen har fungert helt fint til i går, og er tilbake i formen i dag. Heldigvis!

Maltiol i sukkerfri sjokolade gir jo også div. akriviteter i magen har jeg oppdaget

B.

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:50   #10
minlavkarbis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: i Byen
Alder: 37
Innlegg: 5
minlavkarbis er på en erverdig vei

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Ved middagstider hadde jeg inntatt ca 3 karbohydrater, så jeg unnet meg ca 8 karbohydrater til middag. Like etter fikk jeg skikkelig kramper i magen og har sitter på ramma siden. Aua! Skikkelig vann jo *tmi* Kommer dette av det store inntaket karber? Har hørt at noen reagerer, men sååå mye? Jeg føler meg helt ferdig!

Jeg sliter med det samme, det skjedde ikke bare en gang men hver gang jeg spiser karbohydrater i det hele tatt, så tar det ca 30 min, rett på toalettet!
Jeg har vært veldig streng i 1 uke, og ikke spist noe karbohydrater, jeg har selvsagt inntatt noe, men dette er ikke til å telles en gang så kroppen min reagerte med en gang jeg fikk i meg karber ved middagen.
Det var ikke mer enn mellom 3-5 g karb. Og det var det. Men men, må vel kanskje ha litt opp og nedturer før man kommer dit man vil.
Lykke til videre
www.minlavkarb.blogg.no

minlavkarbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:54   #11
minlavkarbis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: i Byen
Alder: 37
Innlegg: 5
minlavkarbis er på en erverdig vei

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Vet dere om noe "godis" man kan spise som er uten eller inneholder lite karb? Tenkte på noen tips da jeg skal ha en venninne over imorgen på en kose kveld. Jeg vil ikke være kjedelig å ikke spise noe, jeg blir nok fristet, og får nok lyst på noe etterhvert å da er det greit å ha noe trygt å spise.

minlavkarbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:24   #12
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

- sukkerfri gele (lag av fun light saft og gelantinplater) med krem
- baconsvor
- ostebiter du legger i microen på full guffe til du ser osten ikke bobbler mer,da er den sprø som pottetgull,til det kan du lage en dipp med rømme el creme fraishe og ha oppi det krydder du måtte ønske.

sikkert masse annet oxo men det er det jeg kommer på i farta på vei til senga

  Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:27   #13
minlavkarbis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: i Byen
Alder: 37
Innlegg: 5
minlavkarbis er på en erverdig vei

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Opprinnelig lagt inn av elsker lavkarbo, her.

- sukkerfri gele (lag av fun light saft og gelantinplater) med krem
- baconsvor
- ostebiter du legger i microen på full guffe til du ser osten ikke bobbler mer,da er den sprø som pottetgull,til det kan du lage en dipp med rømme el creme fraishe og ha oppi det krydder du måtte ønske.

sikkert masse annet oxo men det er det jeg kommer på i farta på vei til senga

Mmm, takk Gjett om jeg skal lage gele imorgen!! Herlig Takk!
Ja, det trikset med osten er fantastisk godt! Mamma lærte meg det når jeg var mindre, smeltet ost i mikroen å krydret det vi ville ha på. Ikke pga lavkarbo, men det er jo saaabla godt når du har lyst på noe snaks! Hihi.

minlavkarbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 00:07   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Elendig form etter inntak av karbohydrater *TMI*

Opprinnelig lagt inn av minlavkarbis, her.

Jeg sliter med det samme, det skjedde ikke bare en gang men hver gang jeg spiser karbohydrater i det hele tatt, så tar det ca 30 min, rett på toalettet!
Jeg har vært veldig streng i 1 uke, og ikke spist noe karbohydrater, jeg har selvsagt inntatt noe, men dette er ikke til å telles en gang så kroppen min reagerte med en gang jeg fikk i meg karber ved middagen.
Det var ikke mer enn mellom 3-5 g karb. Og det var det. Men men, må vel kanskje ha litt opp og nedturer før man kommer dit man vil.
Lykke til videre
www.minlavkarb.blogg.no

Om du er ny på lavkarbo er det kanhende bare en av bivirkningene man merker i omstillingsfasen du opplever. Om du ikke er vant til grønnsaker fra før kan det være en medvirkende årsak. Det går seg til.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har målt blodsukkeret etter inntak av atkinsbar? ada-emilie Spørsmål og svar 1 02-09-10 22:03
Inntak av lite karbohydrater, -påvirkning av søvn? trudern Fysisk og mental helse 11 06-08-10 08:18
Oppkast etter inntak av selen-sink pillene Millemyra Ketolysekuren 5 26-05-10 00:05
Inntak av proteiner/karbohydrater i forhold til muskelvekst? chrik Trening 3 13-03-10 10:08
Trenger hjelp til skadebegrensning etter inntak av feil brød Lollypop! Ketolysekuren 4 05-09-07 16:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no