Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Grønnsaks-hat i genene

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-06, 13:21   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Grønnsaker hindrer Jod i å gjøre det den skal.

http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...s_hat_i_genene

Ikke det at jeg syns det var så interisankt at smaken ligger i genene, noen liker grønnsaker og andre ikke, sånn er det bare. Det jeg syntes var interisankt var dette;

Jod er nøkkelordet i forskningen. Jod finnes blant annet i sjømat og enkelte grønnsaker og blir bearbeidet i skjoldbruskkjertelen. Stoffet er svært viktig for vekst-, mental- og seksualutvikling .
Kjemikaliet som lager den bitre smaken i grønnsaker, hindrer joden i å arbeide ordentlig i kroppen.
Personer som bor i områder med lavt jodnivå, kan derfor ha utviklet en motvilje mot mat som hindrer dem i å få brukt den lille joden kroppen har. Derav hatet mot grønnsaker. Sitat slutt.

Jod er jo viktig for stoffskiftet og grønnsaker hemmer dette. Og stoffskiftet er viktig for forbrenning og vektnedgang. Kanskje derfor Skaldeman ikke kan spise grønnsaker når han vil ned i vekt...At Skaldeman hadde for lite Jod i kroppen....?


Sist redigert av Kristian : 23-09-06 kl 12:42. Årsak: Endre overskrift
Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no