Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Isets skogsgryte

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-06, 13:31   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Isets skogsgryte

Denne er råågod! Lager vegetarisk variant (med biffstrimler av soya, smaker nesten ekte biff!) hver julaften siden mamma og tante er vegetarianere (og jeg var det selv før). Nå lager jeg denne varianten:

1 pk. Finnbiff eller 4-500 gram kjøttdeig (bruker som regel kjøttdeig)
1 stor løk
Masse fersk sopp, 1 stor boks hermetisk eller 1 pose frossen soppmix (denne er snadder!)
1 pk. Snøfrisk (naturell, skogssopp eller einerbær)
1 beger rømme/creme fraiche
Fløte eller melk
Evt. maizenna eller Johannesbrødkjernemel

Stek kjøttet og ha det i en gryte. Stek sopp og løk i pannen og ha dette i kjøttgryten. Ha rømmen i stekepannen og kok den ut med sjyen. Hell den i gryten sammen med det andre.

Tilsett snøfrisken og rør den godt ut. Tilsett litt fløte/melk og la gryten småkoke i et kvarters tid. Tilsett mer melk/fløte etter hvor mye saus du vil ha og jevne gryten med maizenna eller j.b-kjernemel.

Server denne deilige gryten med tyttebærsyltetøy (noen som vet hvor jeg kan få tak i sukkerfritt? Lage selv kanskje?), blomkålmos (eller potetmos/poteter til de som vil ha det) og kokt rosenkål!!

Denne skal vi ha idag, jeg gleder meg som en unge. Verdens beste middag!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 15:55   #2
TEL
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 17
TEL er ny på veien

Sv: Iset's skogsgryte

Har du prøvd Heistad tyttebærsyltetøy (6,1 g kh)? Jeg kjøper på feks Meny.

Mvh, TEL :-)

TEL er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 19:26   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Iset's skogsgryte

Jeg kjøper frosne usukrede tyttebær (de har det på Meny og sånne butikker) og rører det sammen med litt Splenda. Ikke for mye søtt, så det blir friskt og godt. Det holder seg dessuten utrolig lenge i kjøleskapet - månedsvis om så!

Jeg lagde en ny porsjon søndag, for da hadde vi reinstek. Skal varme restene i sausen i kveld når mannen kommer hjem.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 21:04   #4
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Iset's skogsgryte

Er denne til 4 pers?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 22:37   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Iset's skogsgryte

Takk for tips, folkens!!

Gryten skal vel være til 4 personer ja, men siden vi elsker den her i huset holder den såvidt til 3.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:12   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Iset's skogsgryte

Nam! Denna var god!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 14:57   #7
Karla
Medlem
 
Karla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 64
Karla er på en erverdig vei

Sv: Isets skogsgryte

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Denne er råågod! Lager vegetarisk variant (med biffstrimler av soya, smaker nesten ekte biff!) hver julaften siden mamma og tante er vegetarianere (og jeg var det selv før). Nå lager jeg denne varianten:

1 pk. Finnbiff eller 4-500 gram kjøttdeig (bruker som regel kjøttdeig)
1 stor løk
Masse fersk sopp, 1 stor boks hermetisk eller 1 pose frossen soppmix (denne er snadder!)
1 pk. Snøfrisk (naturell, skogssopp eller einerbær)
1 beger rømme/creme fraiche
Fløte eller melk
Evt. maizenna eller Johannesbrødkjernemel

Server denne deilige gryten med tyttebærsyltetøy (noen som vet hvor jeg kan få tak i sukkerfritt? Lage selv kanskje?), blomkålmos (eller potetmos/poteter til de som vil ha det) og kokt rosenkål!!

Denne skal vi ha idag, jeg gleder meg som en unge. Verdens beste middag!

Jaaaaaaa! Jeg lager den nå, vel den er faktisk ferdig - og den er trolig verdens beste middag!

__________________


Karla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:27   #8
moyfafa
Juniormedlem
 
moyfafa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 43
Innlegg: 27
moyfafa er på en erverdig vei

Sv: Isets skogsgryte

Tusen takk for denne oppskriften, kjempegod gryte sammen med litt brokkoli, rosenkål og blomkålmos (brukte stavmixer og moste kokt blomkål med smør, salt og pepper). Droppa maizenna i gryta og tyttenbær som tilbehør. NOM NOM NOM, vi var bare 2, så ble stappmette + at det er rester igjen til seinere

moyfafa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no