Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rimelig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 09:24   #26
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

JULA

Uhhm...fortell meg hvilket plagg du ønsker deg, eller hva slags balsam du trenger, og jeg kan fortelle deg hvilken butikk/nettbutikk som har det- jeg trodde jeg KUNNE shopping- men dette er visst et område jeg er helt grønn på. "Alt for hjemmefiksere til proffe"- har de noe til "de som ikke fikser noe som helst praktisk og trenger alt servert med teskje, i en stor nybegynnerpakke"?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 09:28   #27
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Har browset stekepanner på Jernia.no, det var farlig- jeg fant jo andre ting som fristet- som denne! Hvordan kan jeg klare meg med vanlige boller nå når jeg vet at det finnes rosa mummitroll-boller?

Og jeg begynner å bli overbevist om at jeg trenger en dampvasker. Er ikke helt sikker på akkurat hva en dampvasker er, men de får det til å se ut som noe fantastisk og uunnværlig i videoen på nettsidene til Jernia.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 10:44   #28
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Levita, her.

Jeg har kjøpt noe av det fineste jeg har i skapet på loppemarked. Om man har flaks, kan man finne hele kaffe- og middagsserviser av god kvalitet (Porsgrunn, Figgjo, Bavaria, Rörstrand, osv) for en billig penge. En runde med kokende vann og klorin med påfølgende tur i oppvaskmaskin, så er det ikke mye basilusker igjen ;-)

Loppis tenkte jeg å fåreslå også. Kan få litt finere serviser hvis det er øsnkelig i lle fall. Nå er det jo vår og loppemarked tid de fleste plasser. Men klart IKEA er kjekt også.

Personlig har jeg formye i skapene, men nå bor vi sammen da Og jeg går nå for kvalitet i det vi brukes til hverdags, men mangler dyre fine serviser som står til pynt i skapene da Men alt til sin tid.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 11:19   #29
martita
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 43
martita er på en erverdig vei

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Eg fyllte kjøkkenskapa/skuffene mine med IKEA då eg flytta på umøblert hybel for nokre år sida, det meste har holdt stand, men fat og skålar har fått ein del hakk etter oppvask for hand. Eg kjøpte steikepanne på clahs olson, dei har fleire priskategoriar, og eg er svært fornøgd med den eg kjøpte.

__________________


martita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:05   #30
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har ei malmpanne frå Ikea (blå på utsida). Den synest eg er OK. Men teflonpanner og slikt held ikkje lenge.

Har en sånn som jeg elsker. Men den koster jo litt. Bare husk masse fett i den

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:08   #31
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Har en sånn som jeg elsker. Men den koster jo litt. Bare husk masse fett i den

Den kosta moglegvis litt, men ikkje meir enn den på Clas etter det eg hugsar, og den var mykje grovare og ikkje så høge kantar på. I forhold til noko anna eg kunne få her nede i malm var denne faktisk ganske billig.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:26   #32
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Har browset stekepanner på Jernia.no, det var farlig- jeg fant jo andre ting som fristet- som denne! Hvordan kan jeg klare meg med vanlige boller nå når jeg vet at det finnes rosa mummitroll-boller?

Og jeg begynner å bli overbevist om at jeg trenger en dampvasker. Er ikke helt sikker på akkurat hva en dampvasker er, men de får det til å se ut som noe fantastisk og uunnværlig i videoen på nettsidene til Jernia.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:12   #33
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jula? Har aldri hørt om Jula?

Det som er virkelig underholdende er at eksen min flyttet nordover for å bo i kjellerstuen hjemme hos moren sin- som lager mat til ham. Jeg vet ikke helt hva han skal med alt kjøkkenutstyret...

Han skal vel ha det for å imponere nye damer, da...

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:21   #34
Zalah
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Jeg var i samme situasjon for noen år siden. Kjøpte en god stekepanne. Resten fant jeg på "loppis" og Europris!

  Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:37   #35
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Mye bra gis bort og selges billig på Finn.no

__________________

Sist redigert av Timiane : 13-04-11 kl 13:33.
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 10:28   #36
Stabukken
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 69
Stabukken er på en erverdig vei

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Du finner masse rart på Fretex

Stabukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 16:31   #37
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Vil si meg enig i at startpakkene til IKEA er skikkelig innholdsrike og rimelige! Og så kan du jo supplere med rosa mummitrollboller etterhvert

Jeg har funnet flere gode kjeler på bruktbutikk, 20,- kjelen! Man kan være heldig å finne fint servise og glass også, men det er ikke ofte jeg har gjort.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 17:24   #38
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Jeg pleier kjøpe de billigeste steikepannene jeg finner på ikea, de som koster rundt 30 kr. Hos oss holder de ca. 1 år, noe som vil si at jeg kan ha steikepanne i 20-30 år for den prisen jernia skal ha for en god steikepanne.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 17:09   #39
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Han skal vel ha det for å imponere nye damer, da...

Seriøst??? Det sier du til noen som nettopp har vært igjennom et brudd?

Jeg krdrer ikke innleggene mine med gråtesmileyer, men inntill for under to måneder siden var jeg forlovet med mannen, for helvete.

*Komme seg til helvete ut av tråden jeg nå angrer på at jeg startet*


Sist redigert av Sugarpill : 14-04-11 kl 17:37.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 19:49   #40
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Seriøst??? Det sier du til noen som nettopp har vært igjennom et brudd?

Jeg krdrer ikke innleggene mine med gråtesmileyer, men inntill for under to måneder siden var jeg forlovet med mannen, for helvete.

*Komme seg til helvete ut av tråden jeg nå angrer på at jeg startet*

Beklager, men du har selv lagt opp til det ved å bli for privat....ikke at jeg støtter det Hamster59 skrev, men en får tåle steken.......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:28   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Beklager, men du har selv lagt opp til det ved å bli for privat....ikke at jeg støtter det Hamster59 skrev, men en får tåle steken.......

Dette synes jeg faktisk var en litt unødvendig ting å si ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 13:17   #42
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette synes jeg faktisk var en litt unødvendig ting å si ...!

Det syns ikke jeg..........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 13:33   #43
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Det må være lov å nevne grunnen til at man trenger kjøkkenutstyr uten å bli beskyldt for å være "for privat", synes jeg. Og hvorfor slenge innom denne tråden bare for å komme med skadefro (evt tankeløse) bemerkninger, når trådstarter ber om hjelp til å finne kjøkkenutstyr?

på deg, Ethereal!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 13:33   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Det syns ikke jeg..........

Vel, folk er veldig private på dette forumet, det vil falle seg naturlig, når man også tenker på hvor privat f.eks overvekt og plager med det kan være. Jeg synes ikke dermed man skal behøve å tåle en litt sleivete og lite gjennomtenkt kommentar. Er det at man åpner seg opp litt virkelig en inngangsport til å gjøre det? Det synes ikke jeg, i hvert fall.
Jeg tror ikke kommentaren var vondt ment i utgangspunktet, men man må jo kunne respektere at en person som gjennomlever en livskrise kanskje ikke nødvendigvis responderer positivt på det ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:48   #45
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hvor kjøper man grunnleggende kjøkkenutstyr (tallerkener, stekepanne, glass) rime

Hun kunne så enkelt ha ungått dette ved bare å si at hun trengte kjøkkenutstyr..... Å utlevere sitt privatliv og så bli forbannet når noen prøver å trøste er ikke riktig av Ethereal.
Selv om Hamster59 var noe korttenkt kunne h*n jo ikke vite om ikke det var Ethereal selv som ville ut av forholdet - Hamster59 prøvde nok bare å trøste.... Kanskje dette kan være en lærepenge til alle....IKKE UTLEVERE SEG ELLER ANDRE MER ENN NØDVENDIG.....

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 15-04-11 kl 15:07.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor kjøper jeg sukrin? Imp Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 11-06-10 10:58
Hvor kjøper vi ... Bjella Spørsmål om matvarer og oppskrifter 19 15-02-09 20:42
Barer? Hvor kjøper jeg det? __elly__ Ketolysekuren 15 21-08-08 13:33
Hvor kjøper jeg frø o.l? lego Oppskrifter 7 06-04-08 10:19
Hvor man kjøper hva mofe Oppskrifter 12 04-12-05 01:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no