Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Tar steget inn hit ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-11, 21:32   #1
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Tar steget inn hit ...

Jeg må nok ta steget inn hit ja...

Jeg er førti, firebarnsmor og har flere ganger kjempet meg ned i vekt for å havne høyere på skalaen etter krevende perioder. Er nå på mitt tykkeste noensinne etter fem graviditeter siden 05 som har resultert i to av barna mine. I sist graviditet var jeg plassert i sofaen (måtte - ikke ville). Har kommet igang med fysisk aktivitet, minst 2-3 ganger i uken uten at jeg har gått ned noe som helst. Tidligere har jeg lykkes med mindre inn - mer ut men klarer nå ikke holde motivasjonen og gir opp. Så utsetter jeg å begynne igjen og spiser masse "dagen før". Så utsetter jeg og går i stedet opp i vekt.

Nå har jeg bestemt meg for å prøve ketolyse. Håper det fungerer for meg men er litt redd for at det ikke skal gjøre det... Er også pepsimaxoholiker og kutter det ut med gjevne mellomrom.

Noen råd? Noen som kan si noe om hva jeg kan forvente? Blir så lett demotivert når det tar lang tid.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:11   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tar steget inn hit...

Velkommen
Sjekk ut tråden til Gerd - hun har masse gode oppskrifter som funker på ketolyse.
Ellers så er denne tråden fantastisk både for nybegynnere og oss som har holdt på en stund.
Lykke tll på ferden

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:28   #3
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Tar steget inn hit...

Velkommen skal du være, her er det mye kunnskap å høste av og motivasjon å få. Lykke til.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:32   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tar steget inn hit...

Velkommen og masse lykke til! Håper du vil trivast med kosthaldet!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 06:37   #5
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit...

Takk! Lenkene var nyttige.

Holder på å lese boken og er to dager igang som egg og bacon spiser! Spent på hvordan dette vil gå!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 08:40   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tar steget inn hit...

Hjertelig velkommen og lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 09:00   #7
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Tar steget inn hit ...

Velkommen skal du være, og lykke til
Vet at mange her inne har funnet sin livsstil med lavkarbo i en eller annen form, inklusive meg
Legger ved en link.

Lavkarbo3minutter

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 10:39   #8
Bernina
Juniormedlem
 
Bernina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 16
Bernina er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Velkommen hit

Her er det både gode råd, tips og motivasjon å finne!
Min erfaring med ketolyse er at matlysten og fokus på mat blir mye mindre, slik at det har blitt slutt på søtsug og småspising.
Det er egentlig utrolig befrienede.

Lykke til med en ny livsstil.

__________________


Bernina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 10:42   #9
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Velkommen hit

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 19:54   #10
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Takk

Jeg tror ikke på at jeg kan gå ned på det kostholdet jeg har hatt de siste dagene... Eller at jeg kommer til å være mindre sulten og fysen... Men jammen skal jeg ta sjangsen! I værste fall får jeg spist masse mat jeg har unngått i mange år...

Fortsatt er jeg grusomt fysen og spiser da ting uten karbohydrater (bacon, ost, skinke) kan man virkelig gå ned i vekt???

Idag har jeg spist

Egg og bacon pluss 50ml appelsinjuice (4,5 g karbo)

Omelett med spinat, fetaost og skinke

Smørstekt Torsk med sopp, bacon, brokkoli og ruccula

Baconcrisp...

Min datter (20 år) sier juicen er det verste! Jeg kan ikke fatte at jeg ikke skal drive posjonskontroll... :sjokk:

Drikker fortsatt Pepsi Max da...

Tror ikke på dette merker jeg! For godt til å være sant... Men skal gi det en real sjangse ;-)

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 20:07   #11
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Velkommen hit! Var også skeptisk, men det funker... Og det beste av alt føler jeg er at man ikke må forsake noe. Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet all juice, heller beholdt pepsimaxen en stund. Det beste er jo vann, men som en (x)stordrikker av det samme vet jeg hvordan det er. Hold derfor fokus på maten nå i starten og venn deg til en litt annen måte å tenke på. Uansett - lykke til, og ikke vær bekymret, det virker!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:00   #12
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Enig, kutt juicen, der er det masse sukker! Tenker også at det er bedre å kutte ned på Pepsi Max'en, heller enn å kutte helt ut nå i starten. MEN drikk masse vann i tillegg (jeg har kuttet brusen nå, men før jeg gjorde det hadde jeg en regel om å drikke et stort glass vann før hvert glass med brus, det hjalp til å begrense inntaket og "behovet").

Lykke til! Bare vent, de fleste føler seg friskere etter relativt kort tid, selv om noen må gjennom en skikkelig kjip periode med ubehag før de kommer dit...

Klem

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:10   #13
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Føler meg veldig velkommen! Takk skal dere ha alle sammen

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 21:10   #14
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar steget inn hit ...

Jeg hiver meg på jeg også og ønsker deg velkommen inn i lavkarbo verden, håpe at du vil trives her. Jeg har levd uavbrutt på lavkarbo i 1 år nå, men litt frem og tilbake siden 2007 nå er det mitt liv og har ingen ønsker om å gå tilbake til "normal" husmannskost. Det liker rett og slett ikke kroppen min. Store knib fra meg

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 09:02   #15
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Enig, eg og ville ha kutta ut juicen og beholdt pepsien inntil vidare. Eg og tenkte det samme som deg når eg begynte. Kosten på lavkarbo var liksom den stikk motsatte av det som er normalt å ete når ein er på slankern. Men det virker, og resultatet kjem fort. Noko som gir deg ein ekstra motivasjonsfaktor (for det kan bli tøft i begynnelsen til kroppen blir van med den nye kosten) Ellers så anbefala eg deg å kjøpe inn kosttilskot (står beskrevet på ketolyse.no)
Masse lykke til og ha ein super duper påske

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 17:23   #16
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Takk! Tenkte jeg skulle bruke det jeg har av vitaminer først og så begynne på ketolysevitaminene - men kanskje jeg skulle bruke annenhver dag?

I går prøvde jeg en ketolysestiks og den ble positiv - men på det aller lyseste rosa da (det var min tredje dag).

I dag sliter jeg litt med sukkerhunger men mest med trøtthet. Det kan også ha noe med at det ble en veldig lang tur i dag. Hodepine har jeg sjelden så når tendensene kom i går drakk jeg masse, masse vann og borte ble den (hadde lest om det i trådene anbefalt over). Ellers er jeg litt usikker hvilke bivirkninger jeg skal vente meg? Er veldig fysen men spiser da ting uten karbohydrater... Vi får se! Juicen får ungene!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 08:26   #17
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Selv har jeg ikke slitt med "bivirkninger" den første tiden på ketogent kosthold, men leser at mange føler seg ganske dårlige med hodepine, svimmelhet, "uggenhet" osv. Forstoppelse/ treg mage er også relativt vanlig (og det motsatte...), og dårlig ånde...

Men det går over, så det gjelder vel bare å holde ut om man får ubehag. Drikke masse vann er et godt råd mot de fleste "problemer" tror jeg

__________________
På'n igjen




Sist redigert av The Cat : 20-04-11 kl 08:43.
The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 19:51   #18
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Da har jeg vært på Harrytur og kjøpt masse jeg ikke har spist på årevis!

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-11, 21:56   #19
solsikke123
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 74
solsikke123 er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Harrytur er jo knallbra med lavkarbo, selv om macern roper høyt der nede. Og godisene...fysj!!

Jeg synes det tok meg 3 mnd før energien kom.
Er så mange som skriver om den, mens jeg var halvdau lenge, og syntes det var kjempekjipt at jeg ikke engang skulle få den gleden. Men plutselig ble det bedre. Samme med vann i kroppen, smerter i ledd og muskler, søvn, fordøyelse, ikke lenger luft i magen som er fint f.eks
Hjalp med mer smør, tror jeg

Hadde nok hodepine i et par uker. Godtesuget forsvant fort, men dukker opp innimellom. Mørk sjokolade er ikke så bra, og alle andre koseting som de som lever på lavkarbo, men ikke skal ned i vekt, kan spise. Tok litt tid før jeg skjønte forskjellen der gitt...

Det som er hyggelig å formidle er at det funker og blir etterhvert en normal livsstil. Nå er det karbisene som virker usunne, mens smør er supert!!!

Utrolig moro.
Og imorgen er det lammestek med deilig saus (fløte, kraft og sånn johanneskjerne...???husker ikke hva det heter..)....

Jeg drikker også mye pepsi max. Stresser ikke med den.Men har merket i det siste at det blir mindre av den, helt sånn av seg selv. ER vant med vann nå...så holder man på en stund så gtror jeg pesin begrenses automatisk)

Vel, velkommen og lykke til!!
Les og jobb med tankene dine. Ternk positivt, ikke tenk "jeg er lei av egg" f.eks for da blir du så utrolig lei. Snakk med hjernen din så blir det etterhvert egne automatiske tanker...
Det skal ikke være lett, men det er litt moro når man begynner å bli bevisst hvordan man tenker og dermed kan ta litt tak i det.
Jeg tror lavkarbo automatisk øker bevisstheten våres fordi den er så utrolig på kant med vanlig tradisjonell tenkning om sunn mat.

Nok fra meg...

solsikke123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 20:07   #20
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Godt å høre at energien kom tilslutt- synes jeg tusler halvdød omkring mens mannen nermest sprekker av overskudd og har tatt "en ekstra joggetur" to ganger denne uken..,

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 00:01   #21
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar steget inn hit ...

Jeg føler det er lettere å stå opp om morgenen nå.. Men jeg sliter med svimmelheten.. Jeg satser på at energien kommer til deg og

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 00:10   #22
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Lykke til Dette klarer du Energien kommer skal du se

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 06:13   #23
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Jeg kan ikke unngå å tenke på sangen fra hakkebakkeskogen: den som spiser... Og oppleve å være den sim spiser sine venner...

Har hatt antydning til hodepine men da bøttet nedpå med vann. Litt svimmel men mest tung, trøtt og FYSEN... Mannen min har selvfølgelig mistet matlysten og gått ned to kilo på en uke... Kjempefint for han da...

Hva er det vi som skal ned i vekt ikke kan spise solsikke? Jeg tror også tankene er et godt poeng forøvrig.

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 16:45   #24
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tar steget inn hit ...

Spiser du nok fett?

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 19:24   #25
Prell
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 53
Innlegg: 54
Prell er på en erverdig vei

Sv: Tar steget inn hit ...

Ja, jeg tror det? Fett til hvert måltid... Bacon med egg, fløte i omeletten, fett kjøtt eller magert + sideflesk. Steker i smør... Fet ost... Kort sagt et kontinuerlig lag fett i munnen som dreper lysten på alt annet enn frisk frukt og drikke. Frukten klarer jeg å holde meg unna, det jeg drikker er vann, farris, Pepsi Max og fun light...

__________________



Første mål: under 100
Prell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kolesterolet mitt har steget etter jeg begynte på kuren *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 5 02-05-09 02:07
Windows RG - det neste steget! HP Livets lyse side 8 23-09-04 12:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no