Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Velkommen til spørsmål & svar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-11, 10:22   #651
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Heggen, her.

Heisnn!
Jeg fikk så lyst til å lage min egen journal, men hvordan gjør jeg det tro?
Vet ikke om dette er det rette stedet å spørre og om jeg gjør det riktig.
Har lest her inne ett par mnd. og det er ett kjempeflott sted å være
Og føler for å lage en journal nå. Kan noen hjelpe meg?

Gå inn her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=5

Lag ny tråd

Så skriver du hva du vil journalen skal hete i overskrifta, og begynner å skrive

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 10:39   #652
Heggen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 27
Heggen er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Tusen hjertlig Gerd
Da har jeg funnet det så da setter jeg igang sikkert litt famlende i begynnelsen.
Men er da en start

Heggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:30   #653
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hvor mange kh er det i de store ifa pastillene? Skal man trekke fra sukkeralkoholene? Hvis ikke blir det jo en del kh egentlig nesten 0,5 pr pastill?

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:43   #654
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Hvor mange kh er det i de store ifa pastillene? Skal man trekke fra sukkeralkoholene? Hvis ikke blir det jo en del kh egentlig nesten 0,5 pr pastill?

Jada, du kan trekke fra sukkeralkoholene. De store IFAene er trygge på ketolyse.
Bare husk at for mange kan gi store problemer med luft i magen, smerter og hyppige turer til rommet med hjerte på døren!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:15   #655
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Dyter inn ett spm til jeg

hvordan får man ticker'en til å vise desimaler?

min ticker sier nå at jeg har gått ned 4 kg og så er det egentlig bare 2,9 siden den runner opp og ned som den vil

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 13:20   #656
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Dyter inn ett spm til jeg

hvordan får man ticker'en til å vise desimaler?

min ticker sier nå at jeg har gått ned 4 kg og så er det egentlig bare 2,9 siden den runner opp og ned som den vil

Du må bruke punktum og ikke komma!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 14:14   #657
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

takker og bukker

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 19:29   #658
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hørte i dag at en kopp kaffe tilsvarer 8 sukkerbiter. Er det noen andre som kjenner noe til dette?

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 19:56   #659
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem, her.

Hørte i dag at en kopp kaffe tilsvarer 8 sukkerbiter. Er det noen andre som kjenner noe til dette?

Bare hvis du har åtte sukkerbiter i kaffen din.
Vanlig svart trakter/kokekaffe har ikke karbohydrater.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 18:57   #660
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bare hvis du har åtte sukkerbiter i kaffen din.
Vanlig svart trakter/kokekaffe har ikke karbohydrater.


Jeg tror nok du har helt rett¨Det foregår mange antikanmanjer mot lavkarbo for tiden. Men det var første gangen jeg hørte denne i diskusjonen

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 19:08   #661
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Lilleslem, her.

Jeg tror nok du har helt rett¨Det foregår mange antikanmanjer mot lavkarbo for tiden. Men det var første gangen jeg hørte denne i diskusjonen

Ikke tro, vit det! Frysetørret (pulver) kaffe derimot, har mye sukker/stivelse i seg, men det er fyllstoff som skal være nødvendig for at det skal kunne løses opp i vann. Men det er jo ikke så farlig. Pulverkaffe smaker høgg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 12:29   #662
BenteElisabeth
Juniormedlem
 
BenteElisabeth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10
BenteElisabeth er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

HALSBRANN!
Hei igjen!
Jeg kjenner at jeg får veldig halsbrann - har vært plaget med dette innimellom, men det er mye oftere nå etter at jeg spiser lavkarbo. Har dere noen råd til meg om hva jeg kan spise for å unngå dette eller om det er noe jeg ikke bør spise.
Idag har jeg spist stekt egg og bacon til frokst, Yoplai youghurt m/kli og solsikkefrø + et kokt egg og en halv avokado til lunsj. Selvfølgelig drukket masse vann. Venter med lengsel på noe svar!

BenteElisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - men lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 13:09   #663
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av BenteElisabeth, her.

HALSBRANN!
Hei igjen!
Jeg kjenner at jeg får veldig halsbrann - har vært plaget med dette innimellom, men det er mye oftere nå etter at jeg spiser lavkarbo. Har dere noen råd til meg om hva jeg kan spise for å unngå dette eller om det er noe jeg ikke bør spise.
Idag har jeg spist stekt egg og bacon til frokst, Yoplai youghurt m/kli og solsikkefrø + et kokt egg og en halv avokado til lunsj. Selvfølgelig drukket masse vann. Venter med lengsel på noe svar!

Rart dette her. Noen blir kvitt halsbrann, andre får det verre!
Om du avslutter måltidene med et par mandler, skal det hjelpe!
Og ikke drikk mer enn du egentlig føler for. Jeg får masse oppstøt om jeg presser i meg mer vann/væske enn kroppen min klarer å ta unna!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 19:05   #664
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Yoplait inneholder kunstig søtning, sannsynligvis er det den som halsbrann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:06   #665
snøffe
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: vestlandet
Alder: 62
Innlegg: 13
snøffe er på en erverdig vei

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hei.
Jeg ville dele en kjempegod oppskrift med dere, men er ikke noe lur på denne "internett-maskinen"
Prøvde å legge den inn, men vet ikke om jeg havnet på rett plass..
Håper noen finner den..

snøffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:12   #666
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av snøffe, her.

Hei.
Jeg ville dele en kjempegod oppskrift med dere, men er ikke noe lur på denne "internett-maskinen"
Prøvde å legge den inn, men vet ikke om jeg havnet på rett plass..
Håper noen finner den..

Vel, du hadde dobbeltpostet den, men du hadde i hvert fall lagt den inn under oppskrifter, men jeg flyttet den til "middager" i samme fora, da blir den enda lettere å finne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 18:38   #667
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hvorfor ser det alltid ut som det er en side til i denne tråden, men om man trykker neste kommer man bare til den siden man er på?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 12:35   #668
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor ser det alltid ut som det er en side til i denne tråden, men om man trykker neste kommer man bare til den siden man er på?

Lurer jeg og på. Er på side 27 nå, ser en side 28, men trykker jeg på den er det bare 27 som kommer opp igjen.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 14:45   #669
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Hmm ... Sånn er det ikke hos meg. Snodig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:19   #670
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Sånn er det her også

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:48   #671
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Har ikke det problemet her heller. Kan det være nettleser-relatert? (Jeg bruker firefox)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 15:52   #672
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Har ikke det problemet her heller. Kan det være nettleser-relatert? (Jeg bruker firefox)

Bruker FF - og det er slik her også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 16:53   #673
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Samme her. FF og ei overflødig side, har vore det i vekesvis om ikkje fleire månader.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 18:09   #674
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Firefox på meg også

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:37   #675
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Velkommen til spørsmål & svar

Har prøvd fire forskjellige (IE, chrome, den på Ipad + en jeg ikke husker hva var) og samme på alle. Mulig det er brukerrelatert og ikke nettleser-relatert? Hos meg har det "alltid" vært sånn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
oppbækking


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
5 spørsmål, håper på mange svar *Tussi* Ketolysekuren 5 16-04-05 22:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no