Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tørr hud i ansiktet ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-11, 12:37   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Tørr hud i ansiktet ...

Har veldig tørr hud i ansiktet, flasser litt av her og der også(hake, panne..) er sjelden så tørr som nå, fuktighetskremene jeg bruker holder ikke nå, så jeg trenger tips om en god ansiktskrem, hva bruker dere?
Blir veldig glad for råd/tips da dette plager meg veldig...

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:47   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Har veldig tørr hud i ansiktet, flasser litt av her og der også(hake, panne..) er sjelden så tørr som nå, fuktighetskremene jeg bruker holder ikke nå, så jeg trenger tips om en god ansiktskrem, hva bruker dere?
Blir veldig glad for råd/tips da dette plager meg veldig...

Jeg hadde samme problem, men etter at jeg begynte med udos choise, er problemet løst

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:53   #3
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Har hatt akkurat samme problemet helt siden puberteten, men det forsvant da jeg startet opp med lavkarbo, pussig nok.

Før jeg startet opp med lavkarbo, brukte jeg å skrubbe fjeset en gang i uka med en grov vaskeklut (for å få bort flasset) og så smurte jeg meg med Exomega. Den er veldig feit da, og er vel egentlig en krem som brukes mot atopisk eksem, men jeg hadde god hjelp av den i perioder. Selges på apoteket.

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:56   #4
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg hadde samme problem, men etter at jeg begynte med udos choise, er problemet løst

tenkte å prøve det jeg å, hvor får man kjøpt udos choise?

skal på apoteket nå, så jeg må høre om de har noe for meg, tusen takk for svar dere

tar gjerne i mot flere råd og tips

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:00   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

tenkte å prøve det jeg å, hvor får man kjøpt udos choise?

skal på apoteket nå, så jeg må høre om de har noe for meg, tusen takk for svar dere

tar gjerne i mot flere råd og tips

Udos får du på helsekost, lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:05   #6
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Har hatt samme problemet her. Har mer eller mindre vert i ketose siden 19 mai. Har gått en uke nå med extremt tørr hud i ansiktet (kun der). Spiser masse fett + cocosa hver dag. Skal skaffe meg Udos og se om det hjelper.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:12   #7
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Har hatt samme problemet her. Har mer eller mindre vert i ketose siden 19 mai. Har gått en uke nå med extremt tørr hud i ansiktet (kun der). Spiser masse fett + cocosa hver dag. Skal skaffe meg Udos og se om det hjelper.

Har vært i ketose noen uker jeg også, men skeia ut i helga, men er snart på rett spor igjen får kjøpe udos og prøve det..

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 17:00   #8
Bernina
Juniormedlem
 
Bernina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 16
Bernina er på en erverdig vei

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Jeg har i perioder veldig tørr hud i ansiktet, og da er det bare denne fuktighetskremen fra Dermalogica som gjør jobben.
Kanskje litt dyr, men den er superdrøy og varer leeenge

__________________


Bernina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 17:09   #9
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Mary Kay sine produkter har fikset min tørre hud

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:33   #10
Penelenes butikk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Penelenes butikk er på en erverdig vei

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Jeg har også erfart at olje og fett gjør huden mykere og ikke så tørr. Udos choice, kokosfett (cocosa) eller olivenolje

Penelenes butikk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten melk og gluten Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:38   #11
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Har bøtta innpå med cocosa i flere uker. Store doser hver dag.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:42   #12
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Har du prøvd A-creme? Den kjøpes på apotek og jeg syns den er fin.
Kjøper den i utgangspunktet for hendene, men smører alltid også litt i ansiktet.
Ofte tilbud på den og

ps; har ikke problem med tørr hud i ansiktet, og drikker cocosa hver dag i kaffen.
Men jeg kan ikke si at cocosa har hatt noen virkning der, har kun hatt generelt tørr
hud på kroppen og ikke i ansiktet.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:46   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Vanlig vaseline har fikset det hos meg. Samt mye vanndrikking og nok fett... Jeg har ikke tro på dyre produkter....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:51   #14
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Leste akkurat noe spennende om hvor viktig inntak av essensielle fettsyrer er for huden, men det er viktig å dosere tilstrekkelig, for huden er det siste organet kroppen prioriterer.

Det sto i den artikkelen jeg leste at kroppen prioriterer huden sist fordi det er "bedre med tørr hud enn en inntørket lever", og det er jo et poeng.

Det er også viktig å få i seg både Omega 3 og 6, for den ene stimulerer nydanning av celler og den andre støtter den videre veksten til fullvoksne hudceller, og ingen av de prosessene skal visst overstimuleres.

(Mener det sto at for lite Omega 6 i forhold til 3 førte til redusert rekruttering av nye hudceller og gjør huden tynnere over tid hvis det er en for stor ubalanse, så man må ha begge deler, og siden Udos Choice har både Omega 3,6 og 9 må det jo bli bra. )

Så jeg tror jeg skal kjøpe det selv neste gang, og det selges i helsekostbutikker i hvert fall så jeg.

Håper ikke dette ble for teknisk.

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:52   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Jeg er periodevis plaget med tørr hud i ansiktet og ellers på kroppen, og det eneste som fikser dette er hudkremer med lanolin. Jeg bruker Decubal. På hjemmesiden deres kan du registrere deg og få prøver på hudkremene deres.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:59   #16
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Har brukt Elizabeth Arden sin 8' hour.. hehe.. Blir blank og fin i bollekinna. Satser på at Udo's gjør jobben da Takk for info Restart

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:00   #17
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Når jeg først var i gang med den artikkelen jeg hadde lest kan jeg jo også nevne at det sto:

"De oljer huden innenfra og danner en fløyelsmyk kappe som beskytter huden mot uttørring.
De absorberer UV-stråler og bidrar til at huden tåler opp til 4 ganger lengre opphold i solen.
Det er derfor ingen tilfeldighet at mange mennesker kommenterer at de får en mer langvarig og pen brunfarge når de øker inntaket av essensielle fettsyrer."

Vi kan jo ta med oss de effektene vi kan få.

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:06   #18
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tørr hud i ansiktet ...

Bare hyggelig Lille Trille!
Deilig følelse å slenge ut av seg info, for jeg syntes det sto mye bra, men jeg må jo innrømme at det er fra en artikkel.

Er bare litt usikker på hvilken artikkel det er fra, for jeg har fått sendt over noen utdrag som har blitt scannet inn, men det sto avsnitt om ulike ting, og jeg syntes det var endel som ga mening..

Også noe om hvordan det ved mangel på essensielle fettsyrer som smører hudens fettkanaler kan tilstoppes med talg og smuss som gir grobunn for bakterier og uren hud..., men nå husker jeg ikke mer...

  Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:32   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet ...

Jeg bruker aldri såpe eller kremer i ansiktet, og har aldri hatt tørr hud eller kviser. Eneste jeg bruker er MAC mineralize foundation, og rent vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:34   #20
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tørr hud i ansiktet ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg bruker aldri såpe eller kremer i ansiktet, og har aldri hatt tørr hud eller kviser. Eneste jeg bruker er MAC mineralize foundation, og rent vann.

Så heldig du er da.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 20:36   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet ...

Opprinnelig lagt inn av lille_trille, her.

Så heldig du er da.

Tror det har lite med det å gjøre, og mer med at jeg ikke har vendt huden til kremer o.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:11   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tørr hud i ansiktet ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tror det har lite med det å gjøre, og mer med at jeg ikke har vendt huden til kremer o.l.

Det har ikke jeg heller,men jeg har da fått mitt med kviser uansett.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:17   #23
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tørr hud i ansiktet ...

Denne dagkremen med roseolje er super, fra iherb og inntak av masse cocosa, omega 3 eller udos ch. for å øke fuktigheten fra innsiden. Men du må regne med at du ikke merker noe til økt inntak av oljer før ca 3 mnd. Men tålmodighet er dyd Jeg er iallefall blitt avhengig av denne dagkreme.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:29   #24
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tørr hud i ansiktet ...

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Denne dagkremen med roseolje er super, fra iherb og inntak av masse cocosa, omega 3 eller udos ch. for å øke fuktigheten fra innsiden. Men du må regne med at du ikke merker noe til økt inntak av oljer før ca 3 mnd. Men tålmodighet er dyd Jeg er iallefall blitt avhengig av denne dagkreme.

Har aldri vert plaga av tørr hud i ansiktet før, men nå plutselig blei jeg helt stiv og tørr i maska. Flassa av og nesten svei og klødde. Dette skjedde omtrent samtidig som jeg økte inntaket av cocosa. Lurte faktisk på om det kunne vere en alergisk reaksjon, men det blir sakte, men sikkert bedre.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:04   #25
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Tørr hud i ansiktet...

Opprinnelig lagt inn av Restart, her.

Når jeg først var i gang med den artikkelen jeg hadde lest kan jeg jo også nevne at det sto:

"De oljer huden innenfra og danner en fløyelsmyk kappe som beskytter huden mot uttørring.
De absorberer UV-stråler og bidrar til at huden tåler opp til 4 ganger lengre opphold i solen.
Det er derfor ingen tilfeldighet at mange mennesker kommenterer at de får en mer langvarig og pen brunfarge når de øker inntaket av essensielle fettsyrer."

Vi kan jo ta med oss de effektene vi kan få.

Veldig interessant!! Tusen takk for svar alle sammen

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Store porer i ansiktet ... Victory Generell diskusjon 28 10-09-10 13:58
Utslett i ansiktet på grunn av meieriprodukter? Photobscura Lavkarbo generelt 0 10-04-10 11:33
Stikking i ansiktet og urinering om natta silvia_ Spørsmål og svar 1 27-03-10 14:13
Klør i ansiktet og nyser om morran ... mofe Fysisk og mental helse 5 24-11-09 15:52
Rød i ansiktet ved trening Hege_ Trening 7 25-06-06 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no