Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Använd semestern rätt!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-07, 09:16   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Använd semestern rätt!

Jag gjorde just ett snabbt inlägg på en svensk site. Jag lägger in det här också:

Nu är det semestertid och det är ett bra tillfälle att ta avgörande beslut. En och annan av oss tillbringar sommaren i tält, utan att vara ute på camping. Ja, vi tillbringar vintern i tält också... Ska vi fortsätta med det livet ut, eller ska vi välja en annan väg?

En och annan har bara några extrakilon. Då står valet kanske mellan bikini och hel baddräkt. Den som slår in på en ny väg nu kan välja fritt nästa år. Och alla år som följer därefter. Det enda som krävs är en månad utan glass, bullar och jordgubbar. Sen är sockersuget knäckt. Sen har kroppen börjat att bränna fett. Sen är ni på väg mot den hälsa ni är avsedda att ha.

Grillad mat kan vara en bra start. Äter du grillad mat och kompletterar med grönsaker som växer ovan jord så har du valt hälsans väg. Det behöver inte vara mer dramatiskt än så. När augusti kommer är sockersuget borta. (Förutsatt att du inte underhåller det under juli månad!)

Når ni augusti månad utan att ha ätit en enda glass eller en enda bulle så är ni på rätt väg. Då är det inte längre konstigt att enbart äta grönsaker till köttet, istället för potatis och pasta.

Sen rullar det på. Vågen struntar vi i. Vi äter för hälsa och tar viktminskningen som en bonus. Nästa sommar har ni kanske gått ner 20 eller 40 kg, det beror på nuvarande vikt och på ambitionsnivå. Men vi måste klara 14 dagar utan glass eller bullar för att komma igång. Du kommer att få göra ett stort antal sockerval under dessa 14 dagar. Vi lever i ett sockerförgiftat samhälle. Börja med att tacka nej till socker redan idag!

Sten Sture

PS
För den som inte läst mina böcker så är socker detsamma som glass, jordgubbar, bullar, fullkornsbröd, fullkornspasta, potatis och det där vita som är i sockerskålen.

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 12:26   #2
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Använd semestern rätt!

Sommeren bruker jeg på å fokusere på å spise rett og trene. Men så har jeg en grunn for å rekke målet mitt etter sommeren, så det hjelper på motivasjonen.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no