Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-11, 22:18   #1
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Jeg har lenge tenkt at jeg burde fylle på med litt magnesium nå som jeg er i en slankeprosess og har kuttet ut kornprodukter. Problemet mitt er at jeg ikke kan fordra å svelge tabletter Det går en liten stund, og så byr det meg til slutt så mye i mot at det låser seg helt. Men nå har jeg funnet et tilskudd i form av tyggetabletter: Nycoplus Magnesium 120 mg. Ikke verdens største dose i disse, så jeg bør vel ta etpar-fire stykker - men de smaker ganske søtt, og jeg blir litt betenkt på å ta disse hver dag.

Dette står i pakningsvedlegget:

Sitat:

Virkestoffer er magnesiumlaktat og magnesiumsitrat tilsvarende 120 mng magnesium. Hjelpestoffer er povidon, hydrogenert glukosesirup, sorbitol, sitronolje, mikrokrystallinsk cellulose, magnesiumstearat, aspartam og antiskummiddel.

Er dette OK? Har dårlig greie på hva som er OK av søtstoffer - noe høyner vel kanskje blodsukkeret? Noen som vet om noe lavkarbovennlig alternativ til disse?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:52   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har lenge tenkt at jeg burde fylle på med litt magnesium nå som jeg er i en slankeprosess og har kuttet ut kornprodukter. Problemet mitt er at jeg ikke kan fordra å svelge tabletter Det går en liten stund, og så byr det meg til slutt så mye i mot at det låser seg helt. Men nå har jeg funnet et tilskudd i form av tyggetabletter: Nycoplus Magnesium 120 mg. Ikke verdens største dose i disse, så jeg bør vel ta etpar-fire stykker - men de smaker ganske søtt, og jeg blir litt betenkt på å ta disse hver dag.

Dette står i pakningsvedlegget:
Du får i deg deg magnesium i grønne grønnsaker, avocado og nøtter+skalldyr mat er medisin

Er dette OK? Har dårlig greie på hva som er OK av søtstoffer - noe høyner vel kanskje blodsukkeret? Noen som vet om noe lavkarbovennlig alternativ til disse?

Du får i deg deg magnesium i grønne grønnsaker, avocado og nøtter+skalldyr mat er medisin

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 22:55   #3
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med spørsmålet men sliter veldig med å svelge tabletter selv så hvis det finnes tyggetabletter med magnesium hadde det vært helt topp. Satser på at noen med litt peil kan svare på det du egentlig spør om

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 01:28   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Hva med å kjøpe kapsler, som du kan dele, og tømme innholdet i et lite glass vann? Evt hvis de har en bismak, kan du putte dem i eggemelk, smoothie, saus, hva enn du spiser som er flytende til en viss grad. Det finnes også magnesiumdråper (uten at jeg helt vet hvor konsentrerte disse er)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 13:56   #5
kaffekari
Juniormedlem
 
kaffekari sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 28
kaffekari er på en erverdig vei

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Jeg tror jeg ville unngått sorbitol og glukosesirup...
Har du prøvd mgnesiumtablettene til ketolysekuren? De er digre, jeg svelger de greit med vann, men mannen min knuser de og blander med litt vann for å få de ned, går helt supert, og smaker fint lite. Og de er ganske billige, tror det er 69 kr for 50stk på 200mg magnesium.

kaffekari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach... Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 14:04   #6
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Du får i deg deg magnesium i grønne grønnsaker, avocado og nøtter+skalldyr mat er medisin

Kanskje derfor jeg hadde REKE dilla en stund her

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:56   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Du får i deg deg magnesium i grønne grønnsaker, avocado og nøtter+skalldyr mat er medisin

Spiser en god del brokkoli, og noe nøtter - men er allergisk mot skalldyr. Kanskje prøve å integrere avocado i litt større grad, kanskje? Synes ikke avocado er noe sånn "hipp-hurra" akkurat, men det er jo en grønnsak som kan smake nesten hva som helst om man krydrer litt

Sitat:

Jeg tror jeg ville unngått sorbitol og glukosesirup...

Det var dét jeg trodde, ja, har tatt noen av og til, men lurte jo på å begynne litt fast. Men da leter jeg heller litt videre

Sitat:

Det finnes også magnesiumdråper (uten at jeg helt vet hvor konsentrerte disse er)

Dette var interessant, tusen takk Å begynne å knuse tabletter tror jeg fort kommer til å skli ut, gitt - men det blir kanskje løsningen om jeg ikke får tak i flytende.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 17:18   #8
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Dette var interessant, tusen takk Å begynne å knuse tabletter tror jeg fort kommer til å skli ut, gitt - men det blir kanskje løsningen om jeg ikke får tak i flytende.

Jeg tenkte ikke på å knuse tabletter. Det hørtes litt styrete ut, ja. Jeg mente sånne kapsler som er fylt med pulver, og som man kan åpne, og tømme pulveret i vann e.l.

Altså noe sånt noe:


Ellers inneholder også kakao mye magnesium. Over 500mg pr 100g

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:54   #9
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Jeg tenkte ikke på å knuse tabletter. Det hørtes litt styrete ut, ja. Jeg mente sånne kapsler som er fylt med pulver, og som man kan åpne, og tømme pulveret i vann e.l.

Altså noe sånt noe:


Ellers inneholder også kakao mye magnesium. Over 500mg pr 100g

Kapsler virker mer overkommelig, ja Og kakao skal man vel greie å implementere i kosten uten ALTFOR stort besvær

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:42   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Magnesiumtilskudd som tyggetabletter

Magnesiumdråpene er veldig bra og dessuten lettopptagelige

Men de er veldig konsentrerte og smaker ganske bittert (det er ørkensjøvann med masse mineraler i tillegg til magnesiumen), så jeg fikk i alle fall litt aversjon mot dem etterhvert ... Kommer litt an på hvor mye man tåler av slikt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no