Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 18:18   #1
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Jeg spiser ikke svinekjøtt, og har hørt rykter om at det finnes kyllingbacon? Er dette riktig? Hvor får jeg tak i det isåfall? Har ikke sett det på noen butikker i nærheten.

Dere andre som ikke spiser svin, hvordan får dere i dere nok fett fra kjøtt?

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:20   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av karianna, her.

Jeg spiser ikke svinekjøtt, og har hørt rykter om at det finnes kyllingbacon? Er dette riktig? Hvor får jeg tak i det isåfall? Har ikke sett det på noen butikker i nærheten.

Dere andre som ikke spiser svin, hvordan får dere i dere nok fett fra kjøtt?

Har aldri sett kyllingbacon, men kalkun"bacon" har jeg sett..

Hvorfor spiser du ikke svin?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:30   #3
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har aldri sett kyllingbacon, men kalkun"bacon" har jeg sett..

Hvorfor spiser du ikke svin?

Fordi jeg ser på svinekjøtt som urent - enkelt og greit :-) Men jeg aksepterer at andre spiser det.

Hvordan lager du denne kalkunbacon da? :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:32   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av karianna, her.

Jeg spiser ikke svinekjøtt, og har hørt rykter om at det finnes kyllingbacon? Er dette riktig? Hvor får jeg tak i det isåfall? Har ikke sett det på noen butikker i nærheten.

Dere andre som ikke spiser svin, hvordan får dere i dere nok fett fra kjøtt?

Kalkunbacon har jeg også sett Fett fra proteinkilder henter jeg sjeldent fra svinekjøtt (med unntak av bacon og en nakkekotelett av og til). Røykelaks, makrell, sild, entrecote er fine proteinkilder med fett I tillegg kan du spise grillet kylling med skinnet på. Litt cocosa i fløtesausen, eller udo's choice blandet i smoothie eller lignende avhjelper også fettinntaket

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:34   #5
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kalkunbacon har jeg også sett Fett fra proteinkilder henter jeg sjeldent fra svinekjøtt (med unntak av bacon og en nakkekotelett av og til). Røykelaks, makrell, sild, entrecote er fine proteinkilder med fett I tillegg kan du spise grillet kylling med skinnet på. Litt cocosa i fløtesausen, eller udo's choice blandet i smoothie eller lignende avhjelper også fettinntaket

Udo's choice har jeg hjemme :-) Hvor mye karbo er det i den? Det står ikke på etuiet :-) Tusen takk for mange gode tips! :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:34   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av karianna, her.

Fordi jeg ser på svinekjøtt som urent - enkelt og greit :-) Men jeg aksepterer at andre spiser det.

Hvordan lager du denne kalkunbacon da? :-)

Det har jeg ofte lurt på... Hva er det med grisen som gjør den uren??

Spiser du torsk?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:47   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av karianna, her.

Udo's choice har jeg hjemme :-) Hvor mye karbo er det i den? Det står ikke på etuiet :-) Tusen takk for mange gode tips! :-)

Udo's er ren olje - ingen karbohydrater i den

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:47   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av karianna, her.

Fordi jeg ser på svinekjøtt som urent - enkelt og greit :-) Men jeg aksepterer at andre spiser det.

Hvordan lager du denne kalkunbacon da? :-)

Kalkunbacon kjøper du i butikken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:51   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

And er det godt med fett på, entrecote er ganske fett, smør er en god animalsk fettkilde - som kryddersmør f.eks.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:19   #10
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det har jeg ofte lurt på... Hva er det med grisen som gjør den uren??

Spiser du torsk?

Jeg synes egentlig ikke at dette er viktig å si noe om her på forumet :-) Jeg spiser uansett ikke svin :-)

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:21   #11
karianna
Juniormedlem
 
karianna sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Strømmen, Akershus
Alder: 40
Innlegg: 37
karianna er på en erverdig vei

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Udo's er ren olje - ingen karbohydrater i den

Er du sikker?? I såfall: HURRAAAA!!!! :-) Gladmelding!!! Var redd for å bruke den siden det ikke sto noe om innhold av karbo :-) Takk!

__________________
karianna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse i perioder, ellers generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:19   #12
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det har jeg ofte lurt på... Hva er det med grisen som gjør den uren??

Spiser du torsk?

Dette burde kanskje blitt tatt i en egen tråd, men det er ingen Fork-funksjon her så vidt jeg kan se, så jeg tar det her.

Svinekjøtt er urent ifølge noen religioner. Jeg kjenner ikke begrunnelsene godt nok til å si hvorfor, men jeg kan gi deg noen helt dagligdagse betraktninger.

Grisen er det dyret (kanskje med unntak av enkelte aper) som ligner mest på mennesket. Gris og menneske er så like anatomisk sett at griser brukes til å trene leger i katastrofesituasjoner.

[avsporing]Praksisen er omstridt, for hva har de stakkars, forhåpentlig friske, grisene gjort for å fortjene unødige operasjoner? Jeg kan ikke si jeg liker det, men samtidig liker jeg heller ikke tanken på å bli operert av en utrent lege den dagen jeg virkelig trenger hjelp. På grunn av denne likheten bir griser også brukt som mål ved testing av våpen, noe jeg finner fullstendig forkastelig. Dette er en avsporing i forhold til temaet, men jeg tar den med fordi jeg er sikker på at noen kommer til å ta det opp før eller senere, og det er like greit å tone flagg med det samme.[/avsporing]

Grisen er dessuten alteter, akkurat som mennesket. Vi er på samme nivå i næringskjeden, og tradisjonelt sett blir grisen fora med det samme som vi menneskeer spiser. Matrester, slakteavfall, gamle poteter....

Tenk på hva maten gjør med oss mennesker? Livsstilssykdommer en masse! -Vi lavkarbere kjenner det på kroppen sjøl, ikke minst når vi legger om og slutter med den maten som gjør oss syke.
Det er sannsynlig at grisen reagerer på samme måte som mennesket på det den spiser. Sånn sett er det ganske ulogisk at vi kvitter oss med giftkilder samtidig som vi øker inntaket av kjøtt fra dyr som får i seg akkurat de samme giftene.

Jeg har ikke medisinske kilder for hånda, men revmatikere bl.a. blir frarådd å spise svin av denne grunn. Jeg spiser svin men jeg har også perioder der jeg ligger unna. Ikke fordi det ikke er godt, men fordi jeg merker at det ikke gjør meg godt. Jeg blir stiv og støl, og betennelsestilstander i kroppen har en tendens til å bli verre jo mer svin jeg spiser. (Et google-søk på svinekjøtt revmatisme gir en del treff)

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:33   #13
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

I tillegg så svetter ikke grisene, noe som er sagt å gi mere urinstoff i kjøttet. Og noe mange reumatikere reagerer på. Fant dette svaret fra en biolog:

Sitat:

Det er riktig at den ikke svetter, men det er utrolig mye usannheter ute og går når det gjelder grisekjøtt i både ernæringssammenheng og av muslimske argumenter for ikke å spise gris.
Det finnes til og med de som påstår at grisekjøtt er skadelig fordi grisen svetter innov av alle ting, eller at urenheter blir imprignert i kjøttet fordi de ikke kommer ut gjennom svetten.

Skulle man kun holdt seg til kjøtt fra dyr som svetter, så er jeg redd utvalget hadde blitt betydelig redusert.

Og så vidt jeg vet er svetting heller ikke mye utbredt blant fjærkre uten at man snakker om forgiftning av kroppen av den grunn.

Hvis man ønsker å ikke spise gris av samvittigshetsårsaker er det ingen som sier noe på det. Verre blir det når man må ty til forklaringer om at grisekjøtt skal være spesielt usunt eller til og med giftig.

Jeg har hørt flere reumatiker fortelle at de ikke tåler svinekjøtt, selv er jeg også reumatiker - men jeg har aldri blitt bedre av å kutte det ut. Så jeg spiser mye svin og koser meg med ribbe, schnitzler, flesk, stek, nakkekoteletter...

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:38   #14
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

I tillegg så svetter ikke grisene, noe som er sagt å gi mere urinstoff i kjøttet. Og noe mange reumatikere reagerer på. Fant dette svaret fra en biolog:

Jeg har hørt flere reumatiker fortelle at de ikke tåler svinekjøtt, selv er jeg også reumatiker - men jeg har aldri blitt bedre av å kutte det ut. Så jeg spiser mye svin og koser meg med ribbe, schnitzler, flesk, stek, nakkekoteletter...

Akkurat som mange migrenikere ikke kan spise sjokolade og drikke rødvin, mens jeg (som har både migrene og Hortons) aldri har fått anfall av noen av delene. Vi reagerer individuelt på det meste.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:50   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Usj nå har jeg ikke lyst på svin mer, hehe :P

Men det går vel over Jeg foretrekker uansett kylling og storfe fremfor svin, men det er bare pga smaken..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:51   #16
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Kanskje jeg skal svare på det karianna lurer på også?

Som jeg har skrevet ovenfor, så har jeg lange perioder der jeg ikke spiser svin. Det er vel heller unntaksvis at jeg har svinekjøtt på menyen.

Det er ikke enkelt å få i seg nok fett når svinekjøtt er utelukket, i alle fall ikke fra kjøtt. Jeg spiser mye kylling med skinn, og har lært meg å like lårstykkene også. Tidligere foretrakk jeg brystet, men nå er det hipp som happ. Fårekjøtt har også en del fett, men det er ikke alltid like appetittlig. En løsning kan være å koke ut panna med fløte etter steking, slik at en får samla opp det fettet som ligger igjen der.
Storfe og vilt er generelt magert, så der kan det lønne seg å bruke kjøtt fra forparten.

Men... Jeg får ikke i meg nok fett på den måten, så jeg sper på med fete melkeprodukter (smør, fløte, rømme, CF, ost), fet fisk (laks og ørret for det meste), avocado, kokos og gode oljer.

Denne smoothien er en skikkelig LCHF-bombe som holder meg i gang lenge:

1 stor avocado
1 boks kokosmelk (Santa Maria har minst karber)
1 stoor skje cocosa
2 egg
Limesaft etter smak (jeg presser som regel en hel en oppi)
evt søtning (jeg bruker ikke)
Kjør i blender til en helt jevn grøt, og spe med vann eller fløte etter smak.

Jeg synes smoothien er vel så god spist med skje som drukket med sugerør. Variasjon er kjekt, og jeg strør gjerne ei ss hampfrø over.

Denne porsjonen holder til tre måltider for meg. De 2/3 jeg ikke spiser med det samme heller jeg i glass og setter i kjøleskapet med folie over.
Har ikke prøvd å oppbevare dem mer enn to dager, men to dager går helt fint.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 19:31   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

For å si det på den måten så får nok grisen i seg renere mat enn det torsken får.. Torsken spiser ALT!!! Jeg spiser aldri torsk som er fisket om sommeren.. For da er de som oftest kadavre den livnærer seg på... har jeg lest. Og kanskje erfart et per ganger når jeg har vært ute og fisket.

Griser er ikke på samme måte så det må jo være noe i kjøttet du reagerer på??

Akkurat som jeg og sauekjøtt?? Jeg får magesyre av en annen verden ved å spise saue-/lammekjøtt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:31   #18
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

For å si det på den måten så får nok grisen i seg renere mat enn det torsken får.. Torsken spiser ALT!!! Jeg spiser aldri torsk som er fisket om sommeren.. For da er de som oftest kadavre den livnærer seg på... har jeg lest. Og kanskje erfart et per ganger når jeg har vært ute og fisket.

Griser er ikke på samme måte så det må jo være noe i kjøttet du reagerer på??

Akkurat som jeg og sauekjøtt?? Jeg får magesyre av en annen verden ved å spise saue-/lammekjøtt.

Jeg trodde ikke man fisket torsk om sommeren. Torsk er jo bare spiselig når den fiskes i de månedene som slutter på r
Om sommeren skal man spise sei
Og når det gjelder griser så kan jeg bare snakke for de jeg kjenner personlig Og de ble slaktet til jul. De ble foret på gårdagens bakevarer. Skolebrød og andre godsaker

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:55   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Jeg trodde ikke man fisket torsk om sommeren. Torsk er jo bare spiselig når den fiskes i de månedene som slutter på r

Bare tull Ofte drar større torsk ut på dypere vann på sommeren - antakeligvis pga vanntempen, men på natta kan man finne de lurende i tareskogen

Pass på hvis du fisker i høy temp på dagen at fisken sløyes så raskt som mulig og holdes så kald som mulig til du får den på kjøla

Har ikke anledning til å fylle opp fryseren med fisk annet enn på sommeren - og den er FULLT spisbar!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 21:12   #20
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Både høne og kalkun har en del fett.
Koker du for eksempel frikkassè på høne, så får du i deg masse fett, selv om du fjerner det gule fettet når du rensker skroget etter to-tre timers koking.
Ellers får du i deg masse gode fettstoff ved å bruke oljer i maten og lager fete sauser med rømme eller fløte.......

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 10:37   #21
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Fett kjøtt uten svin / kyllingbacon?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

For å si det på den måten så får nok grisen i seg renere mat enn det torsken får.. Torsken spiser ALT!!! Jeg spiser aldri torsk som er fisket om sommeren.. For da er de som oftest kadavre den livnærer seg på... har jeg lest. Og kanskje erfart et per ganger når jeg har vært ute og fisket.

Griser er ikke på samme måte så det må jo være noe i kjøttet du reagerer på??

Akkurat som jeg og sauekjøtt?? Jeg får magesyre av en annen verden ved å spise saue-/lammekjøtt.

Du har fortsattt ikke tatt hintet om at trådstarter ikke ønsket denne diskusjonen?

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Middager uten kjøtt nellie Spørsmål og svar 4 28-05-10 11:40
Ketolyse uten kjøtt Maggen Ketolysekuren 7 02-03-10 15:47
Animalsk fett uten svin? Chantelle Lavkarbo generelt 8 19-04-09 22:17
Kostplan uten kjøtt - hjelp! Spirea Dr Lindbergs 3 02-05-07 21:19
Kjøtt og fett. Før og nå Aline Generell ernæringsdebatt 9 20-11-06 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no