Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kylling med sitron og estragon (bilde)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-10-11, 09:55   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Kylling med sitron og estragon (bilde)

Flere bilder i Bloggen



Jeg har lenge hatt lyst å prøve meg på å tilberede noe med en hel rå kylling. Det er så lett å ty til kylligfileter eller en ferdig grillet kyllling men det å bruke hele fuglen fra rå tilstand gir en helt annen rett.


Litt usikker på hvordan tilberede den finner jeg frem römertopfen. Mat tilberedt i en slik leirgryte blir sjelden mislykket.
1 rå kylling
1 liten sitron
estragon
rød paprika
brokkoli
purre
1 gul løk
sopp
smør
I bunnen av den utbløtte gryten legger jeg et dekke av grønnsakene. Ha 1/2 dl vann over.


Fuglen vaskes og tørkes før den gnis inn med saft fra sitronen. Del sitronen i båter og legg den inn i buken til fuglen. Pensle så fuglen med litt smeltet smør og strø godt med estreagon over den. Legg den på toppen av grønnsakene og sett på lokket.


Sett gryten i kald ovn på 225 grader i ca 90 minutter. Ta ut gryten og stikk noe tynt spist inn i låret for å sjekke om kraften er klar. Hell av kraften og sett deretter gryten tilbake i ovnen uten lokk slik at det blir litt farge på fuglen.




1.5 dl av kraften koker jeg inn litt i en gryte. Tilsetter så en dl fløte, og litt johannesbrødkjernemel (ca 1/4 ts) Rør godt. Tilsett 1 ss estragon og 1 ts dijone sennep. Gi et oppkok.


Del fuglen slik du ville delt en ferdig grillet kylling. Legg grønnsakene på en tallerken og kjøttet ved siden av. Ha litt saus over.


Kyllingen har en frisk smak av sitronen og estragon. Herlig kombinasjon som jeg skal bruke flere ganger.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens beste kylling-gryte (med bilde) Lindabtn Middag 54 12-08-17 14:04
Kylling med feta og oliven - (Bilde) Shrinking Line Middag 4 24-01-11 17:24
Sennep- og ostefylt kylling surret i bacon - (Bilde) Shrinking Line Middag 5 19-01-10 13:10
Nannahs kyllingsuppe med estragon Nannah Middag 2 23-11-09 13:29
Løk og sitron? Kaysa Spørsmål og svar 1 16-01-09 23:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no